Spring naar bijdragen
Loesah

Gezien op Marktplaats topic #3

Recommended Posts

Gast

Dit is wat op de meeste sites staat:

NB De rommel die je konijn misschien maakt mag overigens nooit aanleiding zijn om een kooi met een gesloten plastic kap aan te schaffen! Door de plastic kap is de kooi te benauwd, er kunnen urinedampen blijven hangen waardoor een konijn luchtwegproblemen kan krijgen. Zo’n kooi is ook te laag, een konijn kan er niet rechtop in zitten en krijgt hierdoor vergroeide rugwervels. Verder kan een konijn vanwege de gesloten kap geen contact hebben met zijn leefomgeving.

Een kooi met een plastic kap is daarom een uiterst konijnonvriendelijke gevangenis en zou eigenlijk verboden moeten worden.

Het punt is dus dat er ammoniakdamp etc van de urine van konijnen afkomt. Als ze een hok hebben met een plastic bovenkant is er onvoldoende ventilatie in het hok, waardoor deze schadelijke dampen blijven hangen en ze long problemen kunnen krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

't is een pluspunt om te zien dat ze wel moeite hebben gedaan om er een hok/ren onder te bouwen, maar dan nog vind ik het niet voldoende. Als je geen geld hebt voor een fatsoenlijk onderkomen voor je konijn, doe het dan niet, want dit is gewoon zielig. Ik woon ook maar op kamers, en heb weinig ruimte, maar mijn twee schatjes krijgen wél alle ruimte die ze nodig hebben!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Ondanks dat hok, vind ik het een enorm dropje!!!! :love: tis dat ik geen plek heb......

Haha ja dat vond ik inderdaad ook :P. Maar als ik alle konijnen ophaal die er lief uitzien op marktplaats....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er loopt wel een trappetje heen lijkt het. Een hok kan natuurlijk altijd aangepast worden.

Kheb t gevraagd, omdat ie vry dichtby zit. Knijn kan idd via n trapje naar de 'ren' eronder...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
http://link.marktplaats.nl/592243477

Trieste advertentie weer. Maar toch wil ik hem onder jullie aandacht brengen!

wtf?!

Even een opvang benaderen is zeker teveel werk?

Op dit moment kan ik er helaas echt geen konijn bij, ook niet tijdelijk. Anders had ik hem direct opgehaald.

Misschien dat anderen hier samen kunnen werken om het konijn op te halen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb mevrouw voor de zekerheid maar gemaild met het idee om het in de schuur te zetten totdat hij een nieuw huis krijgt.

Dan heeft haar kind er geen last van en hoeft hij ook niet meteen gedumpt te worden.

Snap zulke mensen echt niet.. Maargoed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm misschien iemand hier in de buurt van Arnhem die vervoer kan regelen naar een opvang inderdaad?

Snap inderdaad niet dat je sneller zo'n beestje langs de weg zet dan dat je even een bus of trein pakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit nog niet zo lang op dit forum maar wat ik op dit topic lees van wat je op MP tegenkomt is echt triest.

bewerkt door louise1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O dat had ik niet gelezen

Als je wat goeds wil doen voor het beestje dan zorg je dat hij ergens komt waar hij goed zit

Ik ga hem echt niet halen

Was het in de buurt had ik het zo gedaan

Ja maar brengen kan/wil ze niet staat in de advertentie, denk niet dat ze dat gaat doen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik had haar ook al gemaild met de vraag of ze hem aub niet op straat wil zetten, dat hij dit niet overleefd, maar hem bij een opvang wil brengen of iemand kan regelen die hem naar opvang kan brengen. geen reactie, bij jullie ook niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .