Spring naar bijdragen
Loesah

Gezien op Marktplaats topic #3

Recommended Posts

http://dierenpark-echt.nl/

Opvang staat los van de kinderboerderij, maar je kan bij de konijnen die gezond zijn enzovoort en wachten op een baasje wel naar binnen. Konijnen die nog in quarantaine zitten, zitten zeg maar verstopt voor het publiek.

Zelf ben ik nu enkel op Zondag daar omdat ik in een dierenpark stage loop momenteel.

We hebben sinds deze week twee nieuwe konijnen in de knuffelhoek. Deze hangoor gec. en een dame. We hebben die twee eerst aan elkaar gekoppeld wat goed ging en toen aan de groep. Ze zijn nog wat schuw voor de rest en zitten nog veel binnen in het nachthok, maar er vloeide geen bloed.

Enkel de groepsleidster, een gesteriliseerde rijnlander dame van 6-7 jaar oud zette ze wel direct op hun plek.

We hebben maar 7 konijnenhokken in onze 'opvang', maar ja alle beetjes helpen :-).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hm.. ik blijf een dubbel gevoel houden bij de 'opvang'. Op deze website staan de opvangdieren bij het kopje 'verkoop' en op de marktplaatslink waar het naar doorlinkt worden naar mijn mening toch best wel kleine hokken te koop aangeboden waarbij alleen staat dat het voor 'een konijn of cavia' is, met verder nul informatie over benodigde extra uitloopruimte, maatjes enzovoorts.

Dierenpark en kinderboerderij ‘t Hertenspoor biedt regelmatig dieren te koop aan. Het geld dat wij hiermee verdienen komt volledig ten goede aan de stichting (b.v. onderhoud en voer).

Het aanbod is wisselend, maar dieren zoals konijnen, cavia’s en schapen bieden wij met regelmaat aan.

http://verkopers.marktplaats.nl/16951696

Is het niet meer gewoon een doorgeefluik van dieren, zonder dat je daadwerkelijk hun situatie verbetert?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat gevoel heb ik soms ook, hoe goed e.e.a. misschien ook bedoeld is. Opvang is in mijn mening ook breder dan alleen gratis aanpakken en weer verkopen. Het gaat ook om informatie geven. En opvangen van zieke dieren.

Ik zie bijvoorbeeld een advertentie van een teddy, waar bij staat: wonden helen vanzelf. Tja, ik zou zo'n dame pas herplaatsen als ze hersteld is. Waarom al een baasje zoeken als ze nog wonden heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het een hele mooie site! Ik kom binnenkort dan zeker ook een keer kijken, even afhankelijk van wanneer ik tijd heb (zal op zijn vroegst volgende week of week erna zijn). Ik loop zelf stage in sittard, en kan wel een keer als ik vroeg klaar ben de stoptrein eens pakken. Ben wel heel benieuwd namelijk, en vind kinderboerderijen over het algemeen sowieso wel erg leuk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Staat onder kopje 'verkoop' omdat we ook parkdieren aanbieden op deze site. Mag van marktplaats geen twee accounts hebben op dezelfde IP dus kan helaas niet anders.

Teddy heeft wondjes omdat haar huid gescheurd was onder de haren. Waren namelijk flinke klitten. Heeft daar wondjes aan overgehouden, maar nu na 1,5 week crème erop smeren zie je enkel nog kleine korstjes en volgens de dierenarts moet het nu vanzelf helen.

Die kleine hokjes worden meestal opgehaald door mensen die het als legnest voor een kip of eend willen gebruiken. Voor een konijn is het zeker te klein... maar er heeft wel 3 jaar een konijn in geleefd.

We verkopen het nu als nachthokje.

En als wij de dieren niet opvingen... waar zouden ze dan belanden?

Geloof me dat er maar enkele mensen zijn die 35 euro afstandsgeld voor een konijn willen betalen en het bij een andere opvang in de buurt willen afgeven.

Deze week komt een pasgeboren nestje met moeder en vader. Dieren hadden vanaf woensdag geen hok meer want dan werden de mensen op straat gezet. Hadden helaas hoge schulden en moesten nu naar een klein gehuurd appartement.

Denk je dat die mensen 35 euro per konijn zouden kunnen betalen terwijl ze zelf op straat gezet worden?

Dit is eigenlijk de website van de opvang:

http://opvangkinderboerderijecht.weebly.com/

bewerkt door Laptopmuis

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt wel of ze hebben lopen vechten. Kijk maar es naar foto 1 en dan het oor. Het zijn 3 mannetjes? Verstandige keus....

Ze zien er idd niet echt goed verzorgd uit, maar kan het geen rui zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Staat onder kopje 'verkoop' omdat we ook parkdieren aanbieden op deze site. Mag van marktplaats geen twee accounts hebben op dezelfde IP dus kan helaas niet anders.

Teddy heeft wondjes omdat haar huid gescheurd was onder de haren. Waren namelijk flinke klitten. Heeft daar wondjes aan overgehouden, maar nu na 1,5 week crème erop smeren zie je enkel nog kleine korstjes en volgens de dierenarts moet het nu vanzelf helen.

Die kleine hokjes worden meestal opgehaald door mensen die het als legnest voor een kip of eend willen gebruiken. Voor een konijn is het zeker te klein... maar er heeft wel 3 jaar een konijn in geleefd.

Geloof me dat er maar enkele mensen zijn die 35 euro afstandsgeld voor een konijn willen betalen en het bij een andere opvang in de buurt willen afgeven.

Deze week komt een pasgeboren nestje met moeder en vader. Dieren hadden vanaf woensdag geen hok meer want dan werden de mensen op straat gezet. Hadden helaas hoge schulden en moesten nu naar een klein gehuurd appartement.

Denk je dat die mensen 35 euro per konijn zouden kunnen betalen terwijl ze zelf op straat gezet worden?

Maar waar komen ze terecht als je ze voor vijf euro verkoopt? Ik denk niet dat iemand het je kwalijk neemt DAT je ze opvangt, dat is zeker nodig. Maar HOE het gebeurt is een heel ander verhaal.. Je kunt nooit garanderen dat alle dieren geweldig terecht komen maar jullie lijken het niet eens te proberen..

bewerkt door Dollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dollie, de dieren komen echt wel goed terecht. Mensen sturen ons foto's terug van hoe de dieren leven enzovoort.

Mensen komen niet naar een opvang om een dier te adopteren en het daarna in ellende neer te zetten. Die gaan wel naar een markt (die hier overigens in de buurt is). Daar kan je konijnen voor 50 cent kopen.

In Born kan je ook voor 1 euro een konijn uit de opvang halen. Zelfs voor 50 cent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik snap waar de wonden van die teddy vandaan komen, maar waarom niet even wachten met herplaatsen tot ze hersteld is? Waarom zo'n haast? Net als toen met die zwangere voedster. Zou ik gewoon niet doen.

Ik vind het super dat jullie dieren van de dierenambu oplappen, maar de advertentie waarin gratis opvang aangeboden wordt, vind ik overbodig. Waar die terecht zouden komen? Mensen zouden zelf een plekje zoeken. Helaas wordt er wel gedumpt, maar dat is geen meerderheid hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hm jah ik sluit me bij de rest hierboven aan. Niemand heeft volgens mij ook kritiek DAT ze opgevangen worden, alleen de manier van herplaatsen doet gewoon vragen rijzen. Net zo goed als dat ik niet snap dat bij zo'n marktplaatsadvertentie van dat kleine hok dat jullie verkopen toch echt staat 'klein konijnenhok' en nergens in de tekst staat dat het niet geschikt is voor een konijn, maar hooguit als leghok. Wat jij hier zegt is een ding.. maar veel wekt gewoon de schijn dat de kinderboerderij/opvang een doorgeefluik is.

Bij de man in kwestie is dus het verblijf gecontroleerd, maar ik begrijp dat die controle een uitzondering is? Je zegt dat mensen foto's terugsturen van hoe de dieren leven.. maar dat is achteraf en dan eventueel al te laat. Het gaat om een VOOR controle.

Wat betreft het uitplaatsen van jonge dieren alleen.. in een ander topic zeg je dat een voedster van 9 weken nog te jong is om te koppelen. Ik heb hier eentje rondlopen die met 8 weken heel succesvol is gekoppeld aan een rustige oudere heer. Vraag anders Dollie om raad en advies, maar plaats geen beestjes alleen! En mensen die niet meer dan vijf euro over hebben voor een diertje, omdat ze ze anders wel op de markt gaan kopen voor 50 cent, hoe gaan die straks dierenartskosten betalen? Hoe gaan die de castratie van rammetjes betalen die jullie ongecastreerd meegeven?

Daarbij komt het op de website van de kinderboerderij toch ook echt over alsof de verkoop van cavia's, konijnen en schapen vooral is om voer en onderhoud voor de rest te bekostigen.. de verkoop staat dus vooral in dienst van het bedrijf en niet van de dieren die verkocht worden?

Hm... hoe meer ik er van zie en hoor des te meer het toch een bijsmaak krijgt. Terwijl het zo makkelijk op te lossen zou zijn met wat herplaatsregels, iets hogere kosten enzovoorts. Nu is het gewoon een kinderboerderij waar mensen beesten dumpen en waar je ze zonder boe of bah ook weer gewoon op kan halen. Dat vind ik toch wat anders dan wat ik zou hopen dat onder de definitie van een goede 'opvang' valt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is dit nou weer?

http://dieren.marktplaats.nl/konijnen/591706233-mooie-haasdwergen-te-koop.html?return=eJw1jksOwiAQQO9iYne2QP1Umsbo0gO4x4IplgIp0%2FiLd3cmasLivfBgRkkuX1ayOkmx2shZMmpsu7oDiLIo%2BhCNzwc19hCdUpBy7wptzWj8Ag8EczZdQMPS26tHaJdsm3cwuN3dNTzTqYEwL%2Fd8Xh7ihMAQHNq%2B3K4IBSI%2BQdQWkbL4zwDhaVEP6aLT%2Fxf4XQ%2FU%2BWkwo22pvlNQsYoJsgeNELyqyPob2ndFtJBokshinBqWxZCgDdo0a1Hy42lWvz%2FK7FNS&df=1&fta=eNo1lMtu2zAQRf9Fi6zJGb6F%2FEAXXXYb8Jm6UWwhshO3Qf69lC4DeHEwz0vNjGOw4XMLLky3t%2BXpPS7bNG9BUjfcl0f5ULbH6yXIeb0FMS8ysNfzQkEJP5dTmNd1N1%2FDv9M6b61se%2BS1m17XcL691rdTnpd7kE44QfPyNzBJ52h%2B%2BQgvl%2FPpz3m%2BbKdAD%2Bt6exQP62W75kupj4ZY%2Fvi1C1FhWuNzneZTr7wFDtOpHAq97swpeZep3jn5WFWLOxTn4m5JlhVAC6H9nZiUpxQ7KJU9J4Ajd0CPVwOkBDjrAUYwQIyYmGUGpIg6UQtzgMsWLmcSspxQdIApXAEpW4DNKKhb9ANMgys6pOtaoVDHiiyVFV6h9HiOUQJZij3qMJcujBrFbJAum0YvmTL0SEXQI1qES%2FQfgEeMYFd24JYVA6hqgBB7Fsto%2BBDGNTUHl%2FTfFvMNvEvlmKxETLW1AlwaMSp5gKjoVbxDcJEZriIsumchYUkx5wEaBfsAh0sopEcevSJ5WHweMX2B0KurgMvperydrW9lALaFbV%2BlA0wdMozHJrAyOQJENAhmfQyFKTd0l9KiTp8YXKJhlGzFUCgoHTHUCp5DtZYM8HZ0LxgclSyOdMpsDs193PjyFG0ZFmsMQOvjpeTSCLbNeYDNe0EyrRoFi8RXJZOzBgisBOmqkKVtKQCd0EIVhqvfFersu34Aa4vuzCSO%2F5h%2BwNfLGsv2tNTz8%2FX3fuRmP%2B0wvcb70373%2FdRLINuNFKb4Mc0%2FB75PcwwifH59%2FQcjaU7%2F&fta_ind=11&fs=1

Dat is toch geen haas? :s

Haha, en wat zijn dit voor schattige wezentjes? :D

http://dieren.marktplaats.nl/overige-dieren/590010849-handtamme-mara-patagonische-hazen.html?return=eJw1jcsKgzAQRf9F0KXmgcVGpOiyH9B9MCkJRjOYSG1L%2F70TWnfncO%2FckYKKtxWkDYLRWmRBy3U0rYkRRFVNHvRSznKdIjgpYygXV%2F0qJRi47K6jhQpd9Dnvac4H2BAIgkPr%2BblGVBYxZXBkEeFlUYdwV%2BE4jf94Tr1lm%2FVqx9TeU6EhDWHJnmmX0aZJNj3QjJS4MfiQ%2FrACYOtIAT7E0SvdnRin11vWfr7PAEVy&df=1&fta=eNot0U1y5CAMBeC7sOg1EjbGovoCs5jlbLvEX%2BIad0wFd%2BJJKneP8GT3IVM8%2FGCa6LORI%2FV4XW9vvDblGwHMpI71CpfUrvtG4OuDtF%2BBzDz6tJCvta93%2BliqbyW1vmWX0b3Sy%2BOeX5fo14PAaafRr%2F%2FIIDiH%2Fu87PTM3v7WF8FLr46ovdWt73FK%2BWjTw60%2FPH0hVfsrKL3JuI0NqSefFcEBSJoQRoh0PARo74nFOEsMPYhDwDBPmPoGQnDvQDIOzwQgwZcTUwWnO0DHPxs4dQ3KmT2BOk%2BUOjMZFgS5sjfsPLNiRDQTb4WIJ04kp2qFDRw76QCzFmTELINs4SDqyzUHziViihEqGBisRqIuekgAKa5PkHPmpGKZ0vom0sG%2BVU7ut%2BeVpf%2B7tWPkgT3Xn49YLk47S2Zi0xO%2FK%2F%2F7hm%2FJMmj6%2Fvr4B2y6S9Q%3D%3D&fta_ind=9&fs=1

bewerkt door Appelcakes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
En mensen die niet meer dan vijf euro over hebben voor een diertje, omdat ze ze anders wel op de markt gaan kopen voor 50 cent, hoe gaan die straks dierenartskosten betalen? Hoe gaan die de castratie van rammetjes betalen die jullie ongecastreerd meegeven?

dit is op zich wel een punt, want op de site staat wel dat er niet gefokt mag worden met de dieren maar ook dat kan je niet controleren natuurlijk.

ik vind het super hoor, alle mensen die dieren opvangen en ze een beter leven gunnen dan ze hadden, neem dat niet verkeerd op, alleen zouden er wel wat kleine dingen verbetert kunnen worden.

vooraf vragen in wat voor verblijf ze komen door middel van een foto die de nieuwe eigenaar kan laten zien, konijnen alleen plaatsen die samen komen te zitten en ja castreren eigenlijk, maarja ik kan natuurlijk niet in de portomonee van de kinderboerderij kijken. maar alleen dan voorkom je een nog groter overschot.

en als je dan iets meer per dier kan vragen lukt dat misschien wel? met kleine aanpassingen kom je al een eind! in ieder geval succes met je beestjes :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We kunnen het fokken niet controleren. Maar denk dat veel opvangen dat niet kunnen... want mannetjes castreren ze wel.. maar vrouwtjes niet. Dus met de vrouwtjes uit de opvang waar dan ook kan altijd stiekem gefokt worden. Want ik denk niet dat men elke maand eventjes op bezoek gaat bij alle mensen die een konijn geadopteerd hebben.

Dan zou je alle vrouwtjes ook moeten sterilliseren. Maar daar is volgens mij een discussie over.

We leggen het de mensen altijd netjes uit waarom we dat liever niet hebben. Gewoonweg omdat men de achtergrond niet kent van de dieren (je moet altijd maar geloven wat mensen je zeggen bij afgave van een dier) en dat er al genoeg konijnen op de wereld zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Wat is dit nou weer?

http://dieren.marktplaats.nl/konijnen/591706233-mooie-haasdwergen-te-koop.html?return=eJw1jksOwiAQQO9iYne2QP1Umsbo0gO4x4IplgIp0%2FiLd3cmasLivfBgRkkuX1ayOkmx2shZMmpsu7oDiLIo%2BhCNzwc19hCdUpBy7wptzWj8Ag8EczZdQMPS26tHaJdsm3cwuN3dNTzTqYEwL%2Fd8Xh7ihMAQHNq%2B3K4IBSI%2BQdQWkbL4zwDhaVEP6aLT%2Fxf4XQ%2FU%2BWkwo22pvlNQsYoJsgeNELyqyPob2ndFtJBokshinBqWxZCgDdo0a1Hy42lWvz%2FK7FNS&df=1&fta=eNo1lMtu2zAQRf9Fi6zJGb6F%2FEAXXXYb8Jm6UWwhshO3Qf69lC4DeHEwz0vNjGOw4XMLLky3t%2BXpPS7bNG9BUjfcl0f5ULbH6yXIeb0FMS8ysNfzQkEJP5dTmNd1N1%2FDv9M6b61se%2BS1m17XcL691rdTnpd7kE44QfPyNzBJ52h%2B%2BQgvl%2FPpz3m%2BbKdAD%2Bt6exQP62W75kupj4ZY%2Fvi1C1FhWuNzneZTr7wFDtOpHAq97swpeZep3jn5WFWLOxTn4m5JlhVAC6H9nZiUpxQ7KJU9J4Ajd0CPVwOkBDjrAUYwQIyYmGUGpIg6UQtzgMsWLmcSspxQdIApXAEpW4DNKKhb9ANMgys6pOtaoVDHiiyVFV6h9HiOUQJZij3qMJcujBrFbJAum0YvmTL0SEXQI1qES%2FQfgEeMYFd24JYVA6hqgBB7Fsto%2BBDGNTUHl%2FTfFvMNvEvlmKxETLW1AlwaMSp5gKjoVbxDcJEZriIsumchYUkx5wEaBfsAh0sopEcevSJ5WHweMX2B0KurgMvperydrW9lALaFbV%2BlA0wdMozHJrAyOQJENAhmfQyFKTd0l9KiTp8YXKJhlGzFUCgoHTHUCp5DtZYM8HZ0LxgclSyOdMpsDs193PjyFG0ZFmsMQOvjpeTSCLbNeYDNe0EyrRoFi8RXJZOzBgisBOmqkKVtKQCd0EIVhqvfFersu34Aa4vuzCSO%2F5h%2BwNfLGsv2tNTz8%2FX3fuRmP%2B0wvcb70373%2FdRLINuNFKb4Mc0%2FB75PcwwifH59%2FQcjaU7%2F&fta_ind=11&fs=1

Dat is toch geen haas? :s

Haha, en wat zijn dit voor schattige wezentjes? :D

http://dieren.marktplaats.nl/overige-dieren/590010849-handtamme-mara-patagonische-hazen.html?return=eJw1jcsKgzAQRf9F0KXmgcVGpOiyH9B9MCkJRjOYSG1L%2F70TWnfncO%2FckYKKtxWkDYLRWmRBy3U0rYkRRFVNHvRSznKdIjgpYygXV%2F0qJRi47K6jhQpd9Dnvac4H2BAIgkPr%2BblGVBYxZXBkEeFlUYdwV%2BE4jf94Tr1lm%2FVqx9TeU6EhDWHJnmmX0aZJNj3QjJS4MfiQ%2FrACYOtIAT7E0SvdnRin11vWfr7PAEVy&df=1&fta=eNot0U1y5CAMBeC7sOg1EjbGovoCs5jlbLvEX%2BIad0wFd%2BJJKneP8GT3IVM8%2FGCa6LORI%2FV4XW9vvDblGwHMpI71CpfUrvtG4OuDtF%2BBzDz6tJCvta93%2BliqbyW1vmWX0b3Sy%2BOeX5fo14PAaafRr%2F%2FIIDiH%2Fu87PTM3v7WF8FLr46ovdWt73FK%2BWjTw60%2FPH0hVfsrKL3JuI0NqSefFcEBSJoQRoh0PARo74nFOEsMPYhDwDBPmPoGQnDvQDIOzwQgwZcTUwWnO0DHPxs4dQ3KmT2BOk%2BUOjMZFgS5sjfsPLNiRDQTb4WIJ04kp2qFDRw76QCzFmTELINs4SDqyzUHziViihEqGBisRqIuekgAKa5PkHPmpGKZ0vom0sG%2BVU7ut%2BeVpf%2B7tWPkgT3Xn49YLk47S2Zi0xO%2FK%2F%2F7hm%2FJMmj6%2Fvr4B2y6S9Q%3D%3D&fta_ind=9&fs=1

Ik vind ze toch een beetje creepy....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, dat hok heeft Stamper op het moment ook, al krijgt hij straks er wel een ren bij hoor. :) En hij is er nu ook vaak uit. Het kan best zo zijn dat het konijn er niet de hele tijd in zit, al ben ik er wel bang voor qua omschrijving.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .