Ga naar inhoud

Schreeuw


Kleine Gijsje

Aanbevolen berichten

Vlak voordat Gijsje zondag overleed, gaf hij een schreeuw.

Het klonk als een noodkreet van pijn.

Ik heb op internet gezocht maar ik kan er niks over vinden.

Iemand vertelde mij dat konijntjes dit altijd doen vlak voordat ze overlijden.

Is dit een laatste noodkreet van konijntjes?

Een uiting van pijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag me af waarom je niet na een da geweest bent?

idd schreeuwen konijnen bij pijn en angst

dit hoeft niet meteen vlak voor hun dood te betekenen

mijn konijn heeft ook geschreeuwd en had toen ook pijn.en die had toen iets met zijn maag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ben ik wel met hem naar de dierenarts geweest!

Meedere malen zelfs. Hij at niks meer en toen ben ik direct naar de da gegaan. Zij heeft hem in eerste instantie medicatie gegeven en vloeibaar voedsel. Twee dagen later ging ik weer naar de dierenarts. Hij poepte nog steeds niet en at nog steeds niks. Wij kregen toen ook pijnstillers voor hem mee. Wij hadden alles voor hem over. Hij was voor ons heel speciaal.

Zondag gaf hij een schreeuw, vreselijk was dat. Binnen1 minuut was het helaas over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij schreeuwen konijnen alleen als ze heel veel pijn hebben of doodsbang zijn.. En lang niet elk konijn schreeuwt vlak voor het sterft, één van mijn konijnen is in mijn armen overleden (gewoon 'natuurlijk', geen spuitje ofzo dus) en hij heeft geen kik gegeven..

Wat een naar verhaal, heel veel sterkte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah wat naar. Ik heb alleen maar gehoord van een konijn ook een enorme schreeuw gaf, maar dat was op het moment dat hij zo schrok en een rare trap maakte en toen zn ruggetje brak. Sterkte met het verlies van je nijn, zo te horen heb je alles gedaan wat je kon doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 12 jaren later...

Hi, late reactie maar ben pas net lid geworden. Ons konijn Junior was ruim 10 jaar oud toen hij doodging. Wij waren thuis en de 2 jongere konijnen voelden ook aan dat hij stervende was. Hij ging een beetje apart liggen, was sinds de ochtend duidelijk niet in orde. Hij leek het koud te hebben. We hebben een kleedje gepakt en hem daar op gelegd en beetje over hem heen geslagen. Dat vond hij prettig. De kruk erboven stond altijd al in de ren, daar lag hij onder. We aaiden hem en de andere konijnen kwamen ook steeds even snuffelen. Opeens vloog hij omhoog met een enorme schreeuw, hij gooide zijn koppie naar achteren en je zag zijn tanden heel goed. Dit was letterlijk een doodskreet. Daarna ging ie weer heel

rustig liggen, hebben we hem nog beetje geaaid en is hij in alle rust gestorven. Later las ik dat dit inderdaad vaker voorkomt. Inderdaad even schrikken.. grt M 

aangepast door Marina K
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .