Chani Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 tja, ik schaam me om het toe te geven, maar vriendlief en ik hebben sinds 2 dagen een nat/droog stofzuiger gekocht. nou zie ik jullie denken " tja, leuk voor jullie, maar waarom schaam je je daarvoor?". Nou.....omdat we die dus gekocht hebben om de keutels van onze nijnen op te ruimen:$Sis en Stof lopen los in de tuin, en dat is natuurlijk heerlijk voor hen en voor ons een lust voor het oog, maar al die keutels!!! niet normaal meer hoeveel het er zijn. Het zijn gewoon twee wandelende keutelfabrieken met haar. en eerst dacht ik dat die keutels wel netjes uit elkaar zouden vallen en dan goede mest zouden zijn voor de planten, maar nee hoor, zo snel gaat dat ook allemaal niet. Dus eerst ging ik nog met een stoffer en blik aan de gang, maar zie dan maar eens die keutels uit het gras te krijgen, dat lukt gewoon niet. Dus kwam vriendlief met dat nat/droogzuiger verhaal. toen we van de week een aanbieding zagen voor zo'n ding hebben we er dan ook maar meteen een gekocht en ik moet zeggen dat het echt fantastisch werkt! De keutels worden opgevangen in een plastic bak die je gewoon kunt leeggooien en omspoelen. Dus die gaan rechtstreeks de compostbak in, en daarna wordt het reservoir uitgesopt en is alles lekker schoon.Alleen jammer dat het een uur na het opzuigen alweer voor niets lijkt te zijn geweest. Blijkbaar vonden de nijnen zo'n schoon gazon maar niks want er ligt alweer een hele hoop:he:Hoe doen anderen dat hier? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Ze zijn lief en poepen niet het hele grasveld onder. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sabbie Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Mijn konijnen zijn zindelijk... Of was dat nou net niet wat je wilde horen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roos1995 Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Bij mij doet hij het maar op 1 plek Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 hmm ik heb geen tips voor je behalve: zindelijk maken. Maargoed, dat lijkt me erg moeilijk als ze zo een grote ruimte hebben Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roos1995 Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Ja. Misschien kun je ze toch proberen zindelijk te maken zodat de keutels in ieder geval een beetje op 1 plek blijven liggen. een stuk minder werk, en het is veel handiger Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chani Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2009 lol nou dat was inderdaad niet wat ik wilde horen Die van mij zijn ook wel zindelijk hoor, ze poepen namelijk alleen op het gras, terwijl het grootste deel van mijn tuin terras is, dus dat valt nog mee. En plassen doen ze in hun hok, netjes in hun toilet. maar ja, dat grasveld ligt dus bezaaid met "dropjes" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 jahh, ik moet je zeggen, ik denk niet dat je daar iets tegen kunt doen. Als ze bij mij binnen gespeeld hebben loop ik ook constant met de kuimeldief Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chani Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2009 lol, ja je moet IETS he. en ik heb geprobeerd ze zindelijk te maken hoor, met dus als resultaat dat ze zich netjes beperken tot het grasveld. maar het is bijna niet te doen om ze nog verder zindelijk te krijgen als ze zo de ruimte hebben. eigenlijk had ik ze de eerste paar weken dat ik ze had hun hok niet uit moeten laten, en ze dan helemaal zindelijk moeten maken. maar goed, na 5 dagen heb ik ze los laten lopen, en das natuurlijk leuk voor ze, maar achteraf gezien niet zo slim geweest misschien. nou ja, die nat/droogzuiger werkt in ieder geval prima! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Hihi, wel een goed idee zeg, zo'n nat-droogzuiger! :mdr: Bij mij waren ze helemaal zindelijk, ze deden het netjes allemaal in de toiletbak. Tot we een graafren maakten; sindsdien zien ze dat ook als toilet. Nijn kijkt wat er het dichtst bij is als ze moet keutelen, Ko gaat, als het niet regent, speciaal naar de graafren toe om te keutelen. Reuze irritant, omdat we nu, naast het toilet, ook elke dag tientallen keutels uit het zand moeten vissen. Wij zijn dus ook nog op zoek naar een oplossing... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jazz&Ik Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Gratis mest voor je gras toch!? Maar jeetje, ik heb een hekel om mn huis te stofzuigen.. en jij moet je tuin er ook nog bij doen! hoop dat je snel een oplossing vind! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lani_Nessa Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Hihi, wel een goed idee zeg, zo'n nat-droogzuiger! :mdr: Bij mij waren ze helemaal zindelijk, ze deden het netjes allemaal in de toiletbak. Tot we een graafren maakten; sindsdien zien ze dat ook als toilet. Nijn kijkt wat er het dichtst bij is als ze moet keutelen, Ko gaat, als het niet regent, speciaal naar de graafren toe om te keutelen. Reuze irritant, omdat we nu, naast het toilet, ook elke dag tientallen keutels uit het zand moeten vissen. Wij zijn dus ook nog op zoek naar een oplossing... en kan je niks met zo een schepje voor kattenkeutels? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shanty Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Nou zo'n schepje werkt bij Bo nog wel maar dat is ook een Fransehangoor maar bij kleinere keutels ben ik bang dat het niet werkt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Positief is dat je konijnen gezond zijn als ze goed keutelen.Kootje zit binnen en is zindelijk, maar rondom de kooi ligt er zat troep van stro, zaagsel tot keutels.Een goede kruimeldief en een konijn zijn 2 zaken die bij elkaar horen..(toen ie nog wel buite de kooi keutelde was die kruimeldief zeker onmisbaar) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 en kan je niks met zo een schepje voor kattenkeutels?Kiwilief heeft een of ander metalen rekje met gaatjes ergens vandaan getoverd, dus tegenwoordig zeven we het zand. :mdr: Het werkt alleen niet als het geregend heeft, omdat dan het zand aan de keutels vastplakt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Bikkel is alleen binnen zindelijk en buiten doet hij het in de 3 borders, op zich dus op vaste plaatsen maar ook wij hebben moeite om de keuteltjes tussen de steentjes weg te halen haha en idd ik dacht ook ohh die vergaan wel maar dat duurt inderdaad een eeeeeeeeeeuwigheid! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chan Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Ik doe de ren hier 2x per dag schoonmaken met stoffer en blik... Wat een hoop keutels laten ze zeg! Voor t plassen hebben ze wel vaste plaatsen gelukkig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
webwiper Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 Hier wordt er zelden buiten de bak gekeuteld ! Zelfs als ze los in de tuin lopen gaan ze meestal naar hun toilet om te ... Sterkte Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elvira88 Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 poepertje dichtplakken nee ik denk niet dat je veel meer kunt doen als je al doet eigenlijk. Ik heb mijn nijn binnen en die plast en poept alleen in haar kooi, niet in de kamer als ze los loopt en ook niet in de ren. Ik heb er een wc-tje in staan. In het begin gebruikte ze die heel keurig maar sinds 2 dagen doet ze het er ook veel naast (en het wc-tje is niet vies want ik verschoon het elke dag). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
max Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 ah... wel een goed idee zo'n stofzuiger.. hier dagelijks ouderwets met de stoffer en blik in de weer.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chani Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2009 tja, wel een fijn idee om te weten dat de nijnen mijn tuin als eeeeeeen grote wc zien lolnou ja, het werkt dus wel hoor met die zuiger, alleen tja....ik wil dat ook niet iedere dag hoeven doen. maar dat van die mest is leuk bedacht, alleen het zijn zoveel keuteltjes op 1 hoop telkens, dat het gras al geel wordt door gebrek aan zuurstof en zonlicht in combinatie met een teveel aan stikstof in de keutels zelf. typiscg gevalletje van overbemesting lijkt me. ik zag in een ander topic iets staan over konijnenkleding en nu vraag ik me af of ze ook luiers hebben..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
moppies Geplaatst: 24 juli 2009 Delen Geplaatst: 24 juli 2009 Octrooi aanvragen???Wordt je stinkend rijk..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chani Geplaatst: 25 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2009 lol Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jufke Geplaatst: 25 juli 2009 Delen Geplaatst: 25 juli 2009 Mijn konijnen keutelen het meest op de plek waar ook iets te eten valt. Dus zolang ik het eten & hooi alleen in het nachthok aanbied, zit ik goed. Zodra ik hooi in de ren leg, dan liggen de keutels overal. Dus dat doe ik alleen af en toe als ik de dag erna toch de ren ga vegen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Djoez Geplaatst: 14 september 2021 Delen Geplaatst: 14 september 2021 (aangepast) Op 22-7-2009 at 18:17 zei Chani: Nou, dat ze in het gras poepen komt omdat konijnen graag eten tijdens het poepen. Als je ze dus zindelijk wil maken moet je hooi in het toilet gooien. Grt Wim 14 september 2021 aangepast door Djoez Orginele vraag verwijderd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten