Spring naar bijdragen
Marion9

Nieuw lid

Recommended Posts

welkom welkom!

waw 9 nog wel! kan je wat meer vertellen? Zitten ze buiten of binnen? Zijn het rammetjes of voedsters? Hoe leven ze samen? Ik veronderstel niet alle 9 samen in 1 groep of heb jij zo'n geluk?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van de zomer waren mijn 3 konijnen overleden nadat ik ze los had laten lopen in de tuin.

Groot verdriet en even geen konijnen meer.

Maar dat enorme hok stond me wel leeg aan te staren en met mijn verjaardag eind september ben ik op zoek gegaan.

Dat werden 2 tweedehands konijnen, mager en schuw. Ik noemde ze Jip en Janneke. Jip was gewond hier en daar en echt graatmager. Hij heeft 3 dagen met Janneke ongecastreerd gezeten maar de hoop op kinders gaf ik op gezien de belabberde staat waarin hij verkeerde. Jip wed gecastreerd en kreeg antibiotica voor een flinke verkoudheid.

De verrassing was groot toen 4 weken later met het verschonen van de bak mij een hoop vacht opviel die warm aanvoelde: 5 kinders.

Het toeval wilde dat een kennisje ook een nestje had en dat ik toegezegd had er 2 te zullen nemen.

Dat ging wat mij betrof gewoon door want we hadden net een vrijstaand huis gekocht met een enorme tuin.

De 5 kinders van Jip en Janneke zijn nu 8 weken en gisteren gesekst op geslacht: 5 meidjes! (des te grappiger omdat we zelf 5 zonen hebben)

Samen zijn ze onnoemelijk leuk. In de tuin gaat mijn man een hele grote ren bouwen met 2 nachthokken en zodanig dat ik ze uit de keuken kan zien want ik kijk zo graag naar ze.

De 2 andere kleintjes, 3 mnd. nu, zijn wel broer en zus dus die moeten apart helaas.

Mijn uiteindelijke doel is alle konijnen buiten, deze 2 zitten nog binnen, evt. gescheiden door gaas als ze niet alle 9 samen kunnen.

Het gezinnetje is echt een enorm plezier om samen te zien en ik zal gauw gezinsfoto's plaatsen (heb ik hulp bij nodig van manlief)

Vooral Jip is schitterend, die is flink aangekomen en echt een enorm konijn in prachtige bruin zwarte kleuren.

Het leuke is dat Jip en janneke doordat ze honger gehad hebben (niet leuk nee) echt op me afvliegen als ik voor het hok sta (ik heb altijd wel wat lekkers bij me )

Dan ga ik met mijn halve lijf de bak in en dan komen ze me echt knuffelen, ook de kleintjes. Niet als ik m'n handen erin doe, dan rennen ze weg, ik knuffel ze met mijn gezicht: heerlijk.

Nou, een heel verhaal geworden, maar dat zijn dus mijn konijnen.

groetjes, Marion.

P.s.: de namen van de dochters zijn: Truus, Mies, Poppejans, Siepie en Lien (personages uit de Jip en Janneke boeken) De 2 konijnen binnen heten Merel en Menno.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

amai hoor, wat een verhaal!

k heb de indruk dat de konijntjes bij jou wel heel goed zijn terechtgekomen!!!

Leuk hoor, zo een grote bende, zeker als je er de plaats voor hebt!

(ik heb een klein tuintje)

Veel plezier met de beestjes!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op het forum. Leuk zeg om je konijnen zoveel ruimte te kunnen geven. Ik heb helaas een kleine tuin. De konijnen hebben het in ieder geval getroffen bij jullie.

Ik heb nog geen konijnen, maar hoop dat er uit de nestjes die vandaag en eergisteren geboren zijn. Er twee voor mij bijzitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem aan dat bovenstaande reactie niet voor mij was?

Ik moest er wel om lachen want naast 9 konijnen heb ik ook nog 5 honden, 4 katten, 3 cavia's, 2 ratten, 1 hamster, 1 muis, een flink aquarium vol kleine vissen en natuurlijk de 5 zonen in de leeftijd van 7 tot 18 jaar:$

(slechts 1 echtgenoot...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is waar wat ze zeggen: kleine kindjes kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen.

Al mag ik niet klagen maar lig ik wel wakker tot ze eindelijk na het stappen thuis zijn :whistle:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .