Ga naar inhoud

Selder ?


sippi__x

Aanbevolen berichten

Oké, dat zou ik bleekselderij noemen (maar waarschijnlijk is die van jou nu donkerder groen i.p.v. lichtgroen?). Die kun je gewoon helemaal geven (nou ja, ik snijd altijd zo'n stengel in stukjes, door de groentenschotel). Vinden ze heerlijk! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat mogen ze gewoon elke dag. Net als peterselie, citroenmelisse, tijm, rucola, koriander, noem het maar op. Er zijn maar een paar kruiden die ze niet mogen (bieslook bijvoorbeeld). En ze vinden het heerlijk! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sla maar een klein beetje en niet elke dag

Ja dat weet ik hoor ;)

Maar veldsla is toch nog anders he ?

In de lijst met veilige planten op BB staat veldsla. Dus ... ?

Maar er staat ook gewone sla tussen dus dat klopt dan weer niet :s

aangepast door sippi__x
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf geef nooit sla of veldsla. Wel krulsla (maar dat is technisch gezien eerder andijvie dan sla). En ze krijgen bijna dagelijks rucola, dat is namelijk ook geen 'echte' sla.

Bij mij krijgen ze ook nooit sla, maar wel af entoe veldsla als we dat in huis hebben ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owja... Groende selder is niet hetzelfde als bleekselder hoor... en het is ook nog iets anders dan knolselder :P.

Klopt, maar konijnen mogen van zowel groenselderij als bleekselderij als bladselderij als knolselderij alles eten, dus in feite maakt het niet uit waar de vraag over ging. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee joh, watje, lekker juist! :) Heb je al wel eens munt of basilicum gegeven en daarna aan je handen geroken? :P

Vind je bleekselderij lekker ruiken, ja? Apart.

Munt en basilicum wel datruikt lekker. Als ik het geknipt heb en de salades heb klaar gemaakt en ik probeer petran nog te aaien heeft hij mijn vingers al bijna te pakken. Zo lekker vind hij basillicum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast wel, ik houd niet van groente en vind ze eigenlijk ook nooit lekker ruiken.

Hier in de plaatselijke supermarkt werd mij laatst gevraagd hoe lekker ik witlof wel niet vond dat elke week 1,5 tot 2 kilo kom halen :), De kassiere viel bijna van haar kruk toen ik zei dat 90% van al die witlof, bleekselderij, rucola/krulsla, wortel (voor het loof voornamelijk) en de kruidenplantjes voor de konijnen waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:

Dat denk ik ook altijd, dat mensen wel zullen denken dat ik altijd heeeel gezond eet, zoveel groenvoer als ik altijd haal! Ik heb (nog een paar weken) een biologisch groentepakket, daarnaast haal ik altijd een kilo witlof, een zak rucola en een flinke krop andijvie en meestal inderdaad ook nog een bos wortelen, en ik ga elke week naar een klein Turks supermarktje omdat ze daar heel goedkoop grote bossen kruiden verkopen (3 bossen munt voor een euro, platte peterselie voor 75 cent en alle andere kruiden 1 euro voor een grote bos). Die Turk zal ook wel denken: 'wat doet ze toch met al die kruiden'?!

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik maar zo'n turk in de buurt, de enige turken met een eigen zaak hier maken shaorma. Ik haal kruidenplanten bij de super markt kosten iets van 53 cent ofzo. Halve vensterbank vol met potsje van afgeknipt tot weer half groot tot groot. De buurt zal ook wel denken wat moeten die mafkezen met de rare potjes op vensterbank. (like I care)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik ook een kruidentuintje aangelegd, maar tegen wat die van mij aan kruiden eten is niet tegenop te kweken. Dus de zelfgekweekte kruiden houd ik voor als ik ze een keer iets lekkers tussendoor wil geven, die van de Turk krijgen ze als diner. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .