Spring naar bijdragen
elvira88

Show je laatste (dieren) aankoop.

Recommended Posts

ja, het is een 70 liter bak, dus 70 liter aan water, daar kom het gewicht van het grind nog bij en het gewicht van het aquarium zelf ook nog. zit je toch zo op een klio'tje of 100:p

Vergeet die paar gram vissen niet :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lenzen en vloeistof, voor een halfjaar. Al zit ik erover te denken om toch op andere type lenzen over te gaan, deze zijn echt duur!:oh:

Dat spul is ook duur :( Ik moet binnenkort nieuwe halen, heb nog maar 1 pakje (maand) en vloeistof is al een tijdje op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat spul is ook duur :( Ik moet binnenkort nieuwe halen, heb nog maar 1 pakje (maand) en vloeistof is al een tijdje op.

Nou die vloeistof valt mee, ik heb altijd zo'n doos met 3 flessen en 3 potjes om je lenzen in te bewaren, dat is bij elkaar €20, dus dat vind ik nog te doen. Sowieso is deze vloeistof heel handig, het is de Sensitive variant en die kan ik wel gebruiken. Alleen die lenzen, €75 voor 2 pakjes maandlenzen (6 voor links, 6 voor rechts) vind ik best veel. Dat is pas sinds vorig jaar trouwens, sinds vorig jaar september heb ik Hydrogel lenzen, die schijnen weer beter te zijn, maar blijkbaar ook een stuk duurder! Misschien toch maar terug naar mijn oude, vertrouwde lenzen, dat scheelt geloof ik zo'n €30 en om nu te zeggen dat deze stukken beter zijn.... Nee, ik merk eigenlijk weinig verschil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou die vloeistof valt mee, ik heb altijd zo'n doos met 3 flessen en 3 potjes om je lenzen in te bewaren, dat is bij elkaar €20, dus dat vind ik nog te doen. Sowieso is deze vloeistof heel handig, het is de Sensitive variant en die kan ik wel gebruiken. Alleen die lenzen, €75 voor 2 pakjes maandlenzen (6 voor links, 6 voor rechts) vind ik best veel. Dat is pas sinds vorig jaar trouwens, sinds vorig jaar september heb ik Hydrogel lenzen, die schijnen weer beter te zijn, maar blijkbaar ook een stuk duurder! Misschien toch maar terug naar mijn oude, vertrouwde lenzen, dat scheelt geloof ik zo'n €30.

Ik heb ook de dure ademende vochtige luchtdoorlatende weet ik veel zachte lenzen. Blijven wel de fijnste. Dus ik heb het er graag voor over, en zo'n doos met drie grote flessen en een kleintje en nieuw bakje... Alleen zo jammer als je staat af te rekenen :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb ook de dure ademende vochtige luchtdoorlatende weet ik veel zachte lenzen. Blijven wel de fijnste. Dus ik heb het er graag voor over, en zo'n doos met drie grote flessen en een kleintje en nieuw bakje... Alleen zo jammer als je staat af te rekenen :P

Ik schrok me helemaal het apelazerus toen ik het bedrag zag:rofl:, vorig jaar heeft mijn mam betaald door omstandigheden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Nu we het toch over lenzen hebben, ik ga een poging doen tot het dragen van zachte lenzen ipv harde. Eerst proberen met lenzen van de kruidvat, 8 maart staat er een oogmeting gepland en als de lenzen goed bevallen laat ik ze op maat maken.

Dus mijn laatste aankoop:

2s959mx.jpg

Dan ga ik nu een poging doen tot die dingen inzetten. Eens kijken of ik het nog kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb inderdaad deze set lenzen gratis gekregen om te proberen. en is het inzetten van zachte ook nog anders dan harde? ja oke, hij kan niet omflappen zo'n harde. goh dat lijkt me handig!! ik heb ze steeds om mn vinger gevouwen zitten ipv om mn oog:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Nee, qua inzetten maakt het niet uit. Ik kan 8 maart pas terecht voor oogmeting en proefsetje etc, dus dat ga ik dan ook zeker doen, en tot die tijd doe ik het met deze.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ik heb nu harde lenzen, maar die draag ik al meer dan een jaar niet meer(ik loop nu dus al een meer dan een jaar zonder bril of lenzen) , omdat ze me gewoon niet voegen. Ik blijf ze altijd voelen, als ik moe ben kan ik ze niet verdragen en zodra er iets kleins in mijn oog zit stromen de tranen over mijn wangen. Ik werd er gewoon een beetje gek van. Dat schijnt met zachte lenzen minder te zijn, dus dat wil ik graag proberen.

Maar dat inzetten valt me behoorlijk tegen. Hoe doe jij dat wups? Mijn harde lenzen hoef ik alleen maar tegen mijn oog te houden en ze zitten vast, dat werkt niet zo met zachte lenzen heb ik het idee. Gek, ik dacht echt dat het praktisch hetzelfde was.

bewerkt door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon open op je vinger en tegen je oogduwen moet lukken, misschien iets langer tegen je oog aanhouden of heel voorzichtig iets schuiven zodat hij vast gaat kleven. In doen is volgens mij het zelfde (redelijk) uitdoen is echt anders schijnt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Gewoon open op je vinger en tegen je oogduwen moet lukken, misschien iets langer tegen je oog aanhouden of heel voorzichtig iets schuiven zodat hij vast gaat kleven. In doen is volgens mij het zelfde (redelijk) uitdoen is echt anders schijnt.

Ja, uitdoen met harde lenzen is met zo'n gootsteenontstopper maar dan in het klein. Zachte lenzen moet je er gewoon uitfrummelen geloof ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou dat uitdoen lukt al aardig, maar dat indoen........ maar meestal als ik er helemaal klaar mee ben en hem boos tegen mn oog druk doetie et ineens wel:p rechts lukt ook beter dan links

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg echt helemaal de kriebels van alleen al het idee dat je zo bij je ogen zit te frummelen..... En van de woorden "je oogbal fijnknijpen" wordt het niet beter :rofl:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb ook lenzen! maar ik heb nooit geleerd om ze tegen mijn oogbal 'aan te drukken!' :O

En je oogbal fijnknijpen:O

Je moet met twee vingers je oogleden van uit elkaar schuiven en dan je lens op je oog zetten, als die dan niet meteen zit een beetje schuiven...

Ik had trouwens eerst maandlenzen, maar ze irriteerde nog al, nu heb ik twee-weeks-lenzen, ik moet zeggen dat ik dat veel beter vind, en je merkt dan helemaal niet dat je lenzen in hebt! zo fijn!:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat een prachtige foto xLookalike :love: Is het thuis ook allemaal nog goed gegaan met ze?

Ja hoor, alles gaat nog goed met ze (: . Het hele aquarium is al verbouwd en nu liggen ze samen te slapen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .