Ga naar inhoud

teddy widder met ontlasting en haarkam problemen


cookiemonster

Aanbevolen berichten

hallo

waarschijnlijk open ik een nieuw bericht waarop de antwoorden elders in dit forum te vinden zijn. Mijn excuses alvast daarvoor maar ik kan niet te lang achter elkaar informatie verwerken dus na een paar minuten houdt het registreren in mijn hersenpannetje op :$.

mijn konijntje ( ruim 3 jaar en teddy widder) heeft regelmatig last van een soort van buikloop (stinkende poep plakhoopjes ). Ze is normaal heel zindelijk behalve op deze momenten. Af en toe denk ik ook dat ze weer diarree heeft omdat er een stinkwalm langskomt maar ze laat dan volgens mij een scheetje ofzo .

ik heb dezelfde biks en ze krijgt ook altijd redelijk dezelfde hoeveelheid voer.

Af en toe heeft ze ook last van kettingpoep ( heb hier net wat berichtjes overgelezen en ik heb ook meteen prozyme besteld via jullie info link) . Wel mag ze af en toe als het weer mooi is ( niet te koud en geen koude wind ) buiten spelen in de tuin.

Ik ben ooit ( mei 2008) al eens bij de DA geweest voor de diarree en die dacht dat het geen kwaad kon , gewoon een poosje geen groenvoer , veel hooi .

Alleen eet mevrouw nu nauwelijks hooi meer ( mix het gewone met kruidenhooi) Ik heb ook nog geen logica gevonden tussen diarree en bepaald soort groenvoer, al lijkt wel dat bijv.2 dagen achter elkaar een heel klein beetje bloemkool niet goed valt.( uiteraard krijgt ze dit al niet meer hihi)

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen ? Of wat het kan zijn ( konijnen voedsel allergie hihi)

Ook zag ik vandaag dat haar anusje rood zag dit is me eerder nooit zo opgevallen.

ondanks dat ik achtergebleven poepresten wegknip uit haar haartjes blijft er wat troep achter wat ik met wassen ook niet wegkrijg , iemand tips ?

ik weet dat ik eigenlijk misschien naar de DA moet gaan , maar gezien de vorige keer hij me ook niet verder kon helpen en een DA een hele grote aanslag is op mijn finacieen probeer ik het eerst via jullie ervaringen.

waarschijnlijk zijn al mijn vragen al een aantal keer in andere berichtjes beantwoord maar zoals ik al zei ik red al die berichtjes doorzoeken helaas niet.

verder heb ik nog een vraagje geheel los van de ontlastingsproblemen.

Ik borstel mijn teddy widder met een speciale konijnen borsteltje met van die ijzeren puntjes en heb nu een ijzeren konijnenkam speciaal voor achtergebleven loszittend haar gekregen , alleen als ik daarmee kam blijven er plukken haar loskomen, is dit normaal of trek ik soms haar uit haar lichaampje met zo'n kam ? Ik schrok namelijk echt van de hoeveelheid haar dat meekwam.

Het is een heel verhaal geworden , mijn excuus hiervoor , ik hoop dat iemand me kan helpen met al mijn vragen. Alvast heel erg bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn het geen blinde darm keutels?

ollie is ook een widder en heeft ze af en toe aan zijn kontje zitten.

Ik knip het daar nu een beetje bij.

Ook ik heb last van de loskomende haren,maar dit lijkt me normaal,

want dat is juist de bedoeling van de borstel momentjes lijkt mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties.

ik hou haar vachtje al kort alleen schrik ik van de hoeveelheid haar die loskomt met de kam. Met borsteltje is het veel minder. Nu komen er echt hele plukken mee.

Volgens mij zijn het geen blindedarmkeutels. het zijn echt hoopjes natte derrie met een vieze stank. lijken mij geen blindedarmkeutels toch ?

en wat is SS ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .