Spring naar bijdragen
Sweetbunny

Algemeen aquarium-topic

Recommended Posts

Dacht dat je je bak later zou nemen?

Ik zal is een updatje geven van mijn bak.

Eindelijk gaat alles prima, Mijn albino algeneter vermaakt zich prima, en wroedt lekker de steentjes los, het gevolg is wel dat ik vaker mijn bak schoon moet maken, maar dt maakt mij vrij weinig uit.

En heb er nu 5 regenboogzalmpjes inzitten, en 5 zebra danio's, 2kuhli's en dan mijn 7panda's die er vanaf het begin er al lekker inzitten en zich prima vermaken.

Heb van de week een zuurstofplantje gekocht, omdat ik tot de conclusie kwam dat mijn bak zuurstof te kort kwam. En heb nog een plantje gekocht. Dus heb nu 3planten. en mijn vissen dan.

Wil er liefst nog een stel van die zalmpjes en danio's in doen, maar ben bang dat mijn bak dan te vol wordt....

Ze zijn wel lekker levendig die beestjes, echt een geweldig gezicht, maar ze vreten wel als een stel varkens!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben ondertussen van 60cm. bak overgestapt naar n 1 meter bak. Ik was op zoek naar een specifieke vis en nog niet gevonden en had er nog enkel 2 ramirezi's in...die hebben dus van de ruimte maar meteen goed gebruik gemaakt.

Ze hadden zaterdag eitjes gelegd maandag zijn die uitgekomen. en ze leven nu nog. Is echt leuk om dat kleine spul te zien. Ze zwemmen al iets boven hun plekje op t hout. Ben benieuwd wanneer ze echt met pa en moe gaan rondzwemmen. leuk leuk

hier n filmpje van afgelopen maandag. Vanaf 1.20minuut zie je ma ramirezi een baby oppakken en weer op zn plek terugspugen. Ze zijn er ook rete druk mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanochtend zwommen de kleintjes een beetje rond hun plek. Ouders waren hopeloos de kleintjes terug aan het brengen...dweilen met de kraan open echt geweldig om te zien! Zie filmpje:

Kom ik net thuis zie ik dat er niks meer is op de plek, agh ja ik dacht al dat ze het niet zouden redden. Zie ik tot mijn verbazing dat ze met pa en moe aan het rondzwemmen zijn..wauw echt heel gaaf! Hier weer een filmpje van:

foto's lukken me helaas niet zo goed maar je ziet ze wel duidelijk:

Foto-MVCGUDUQ.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo inmiddels gaat het super met mijn bak! Ben ook al sinds maandag met mijn stage bij Aquarium speciaalzaak Utaka begonnen. En eb de koorts te pakken :P

Ben aan het kijken voor een bak van 80 of 1m! Mijn ma en broer vinden het prima maar mijn vader zit te zeuren!

Bij mijn stage kan ik de rekoord 800 met meubel voor 169 krijgen en de rio180 voor 289. Vindt bijna 300 euro erg veel , maar dan heb ik gelijk een mooie grote bak!

Ben benieuwd, want 2 weken duurt het voordat de bak binnen is. En dan 3 weken voor laten draaien. En dan ben je 5weken verder voordat ik naar vissen kan kijken :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja.. Persoonlijk vind ik de rio modellen mooier dan de rekord's.

Heb zelf de rekord 60 en 800 maar ik vind mijn rio 125 mooier.

Puur omdat het er netter en stijlvoller uitziet.

Hoe groter hoe beter he ;)

Heb nog de rio 300 staan voor als ik uit huis ga maar ik begin nu heeeeel erg sterk te twijfelen. Je moet toch constant tijd hebben voor je aquariums..

Ik hoop dat jij een keuze kunt maken. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het ergens op mijn kamer past dan ga ik voor de rio180. Een bak van 1,20 is gewoon te groot voor op mijn kamer. Als me broer uit huis is krijg ik zijn kamer. En dan komt er zeker weeten een mooie grote bak! Maar dat duurt nog een paar jaar dus even geduld nog :P heb al een beetje zitten kijken wat er in komt eventueel. Mijn favo vis moet helaas in een bak van min. 1.20 tja daar heb ik de ruimte nog niet voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat leuk hebben we een aquarium topic:) Ik ben net begonnen met een zuid amerika biotoop in me rekord 600:)

Had 1 1/2 jaar een gezelschapbak maar vond het saai en nep eruit zien.

Binnenkort zet ik foto's neer:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oeh in Zuid-Amerika heb je mooie vissen! maar is het dan niet mooier om een grotere bak te hebben?

Want wat ik zo zie op onze zuid-amerika kelder(stage) zijn er vrij weinig vissen die klein blijven.

Oke die dwerg cichliden zijn erg leuk! vooral die triple red! De officiele namen zijn apistogramma. zijn erg mooi en in veel kleuren!

Dat zijn deze:

caca.jpg

Ook de antennebaarsjes/ramirezi zijn leuk! Zijn er in zeer mooie kleuren! Bleu, Red en de normale, ben ff de kleur benoeming kwijt. het is die hieronder:

antennebaars1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

de Apistogrammoides pucallpaensis blijft gelukkig 4,5 cm:)

is ook 1 van de kleinste dwergcichliden ter wereld.

Verder komt er een kleine corydoras soort in en vuurtetra's.

zuid amerika vind ik toch de mooiste vissen hebben:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nja ligt eraan, vind bij afrika ook erg mooie vissen zitten. Neem bijv. de vlindervis en kongozalm.

Jah het is zover! Maandag komt mijn 1meter bak binnen!

Ik zat te denken aan deze soorten.

Kongozalmen

2soorten apistogramma

Sowieso gaat mijn l052 mee die bak in.

En wil kijken voor grote corry dora soorten.

Wss komen er nog een paar Lnummers bij, vind ze toch wel erg stoer!

Maar nou vroeg ik me af. Kunnen de apistogrammas bij de vlindervis? Off gaat de vlindervis ze dan opeten7v

En wat kan ik het beste aan aantal nemen , van de bovenstaande vissen?

Zit ook beetje te twijfelen of ik voor grote chiclides ga of voor de dwerg soorten. Van die grote heb je erg mooi kleuren , maar ben bang dat ik er dan vrij weinig bij kan doen. Ben persoonlijk gek op verschillende soorten vissen.

En

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mag ik me even gezellig aanmelden in dit topic :D ?

Toen ik jonger was (jaartje of 7 a 8 ) kreeg ik een zoet water aquarium van 80 cm. Toen mijn ouders gingen scheiden wilde ik hem niet meer, mijn moeder had er te weinig verstand van om me er mee te helpen, en me vader wilde hem niet hebben.

Op mijn 17e heb ik op nieuw een aquarium genomen. Ook dit maar een zoet water aquarium. Eigenlijk wilde ik een zout water, dit heb ik toen niet gedaan omdat ik niemand had die me er mee kon helpen.

Inmiddels ben ik 18 en heb ik een zoutwater aquarium. Mijn vriend heeft het nu al 4 jaar. En ik sinds kort. Alles groeit en bloed geweldig :D koraaltjes groeien als kool :D en visjes zwemmen lekker rond.

Mocht er behoefte zijn aan foto's wil ik ze morgen wel maken :D ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kost idd behoorlijk wat tijd en onderhoud, maar ik denk niet veel meer dan aan een goed en mooi zoet water aquarium.

Veder kost het wel een stuk meer natuurlijk.

Ik heb er een Gele zeilvin dokter in zitten. Naso elegans. 5 juffertjes, 2 lipvissen, 1 gramma. mandarijn pitvis. koraal klimmer, was t wel zo'n beetje. Maar ben nog niet klaar :) bak is 160 breed 70 hoog 70 diep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wow!

stukje groter dan de mijne:p

Zo ik ben weer voor kaviaargrind(zwart) gegaan. Ben erg tevreden erover, en heb research gedaan naar mijn gebied en voor die vissen moet het een donkere ondergrond zijn:) Zand is te licht ofz...

Ik ga namelijk voor Afrika:)

Hoofdgroep worden de kongozalmen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb sinds zaterdag een nieuwe oranda er bij :D (A)

het is nog een kleintje vergeleken met mijn gewone goudvis :P

ik heb haar plien genoemd ! :D ze is ongeveer 7 cm

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Veroontje haha moet je maar gauw doen dan:p

Hier hetzelfde probleem met mijn kleine bakkie. Die moet sowieso nog zo'n 2 weken draaien voordat er vis in kan. dus heb nog ff de tijd.

Maar mijn zebrabarbeel(zebradanio) vrouw heeft eieren afgelegd-_- Alleen 1 groot probleem zie de eieren niet:$

En de ouders moeten eruit:s

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo hopelijk komt nu langzaamaan alles tot zijn recht in mijn aquarium! Ben er mega trots op:love:

1209285918_5_3XMu.jpeg

1209284345_5_9DT7.jpeg

En nu dan mijn vissenbestand:

2 kersebuik Nigerian red

2 hemichromis SP. Neon

8congozalmen

1 L052

1 L144(albino ancistrus)

4 Kuhli's

Hier eens een stel foto's

1204965100_5_caj1.jpeg hemichromis

1186134440_5_-tyT.jpeg hemichromis

1204950092_5_REIy.jpegMAnnetje kerse buik

1204949064_5_5GEV.jpeg kersebuik man

1187792059_5_oqzk.jpeg

Congozalm man voorop, achter vrouwen

1187791437_5_Ec-I.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie Afrikaanse bak! Gedraagt de Hemichromis zich een beetje? Dat worden werkelijk enorme etters als ze besluiten te gaan broeden. Nu is deze 'neon' denk ik een kweekvariant, maar ik ga er even vanuit dat die zich niet veel anders gedraagt als zijn wildvorm familie. Ik zou rechts in de hoek, tegen de filter aan, nog iets van een volle, hoogopschietende plant zetten, maar da's vooral een kwestie van smaak neem ik aan :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .