Ga naar inhoud

Toendra ziek? :-( - topic over e cuniculi


mintaka

Aanbevolen berichten

  • Reacties 145
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ze gedraagt zich helemaal normaal hoor :) alleen valt ze af en toe om, maar ze lijkt daar niet onder te lijden...

het medicatiegevecht is daarnet vrij vlot verlopen, al was ze er duidelijk niet mee opgezet, grommen, kreunen, spartelen, maar wij hebben gewonnen :P en nadien heeft ze drie rozijntjes gekregen ;-)

en na die zes weken... tja, dan zou de parasiet de wereld uit geholpen moeten zijn en Toendra normaal gezien genezen...

over een maandje zouden we nog eens op controle moeten gaan bij DA Inge, maar dat valt net in mijn examens :(( dus misschien gaat mijn vader alleen moeten gaan, dat zien we dan nog wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Danielle : ja, dat andere nijntje is Savannah inderdaad :) het zijn dikke vriendinnetjes, Savannah was de eerste dagen dat Toendra bij de DA was echt verloren, maar nadien heeft ze toch wat kunnen genieten van haar nieuw ontdekte zelfstandigheid (Toendra is de baas he...)

Het geven van de medicatie blijft een gevecht. Maar we beginnen er handig in te worden. Mijn vader pakt haar op bij haar rugvel (vind ik zelf intriest :( maar het is de enige manier waarop je met haar kan omgaan zonder dat ze dreigt haar rug te breken door het spartelen), hij zet ze bij mij op schoot, handdoek erover, goed vasthouden, koppie vastnemen, bekje open en spuit erin.

Ze moet 2 ml krijgen en je zou denken dat dat weinig is, maar het is erg veel, vind ik zelf. Ik geef het in twee of drie keer, want anders laat ze het toch gewoon uit haar mond lopen en kan ik herbeginnen... En nadien wordt ze in de handdoeken door mij naar haar hok gedragen (dan spartelt ze niet) en laat ik ze ter hoogte van de grond uit mijn handen springen. Vandaag verliep dat allemaal vrij rustig (dwz vanaf het moment dat mijn vader haar te pakken heeft, want dat is niet zo eenvoudig), dus daar ben ik blij om. Ze sloeg achteraf wel weer een keer met haar achterpoten :) Maar het voornaamste is dat ze haar medicatie krijgt.

Ze stelt het trouwens erg goed hoor, vind ik. Is helemaal de oude. Brutaal en eigenwijs. En ik ben ook erg blij dat ze ons niet agressief bejegent nadat ze haar medicatie heeft gekregen. Ze houdt nog steeds erg van knuffelen en is een lieve schat. :wub:

Je denkt altijd dat zoiets niet met jouw konijn zal gebeuren, maar het gebeurt sneller dan je denkt. Had ik vorige week niet zo snel ingegrepen, dan zou Toendra er nu niet meer geweest zijn... Ze is nu natuurlijk wel een duur konijn geworden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft haar knuffel gehad hoor! :)

daarnet was het toch zo zielig toen ze haar medicatie moest krijgen, ze piepte als een puppy van de schrik :( ik wil het best proberen op een meer konijnvriendelijke manier, maar ze neemt gewoon niks aan als je het aanreikt...

heb ze nadien uitgebreid geaaid en geknuffeld, en daar geniet ze wel van. hopelijk maakt het de schrik van het geven van de medicatie een beetje goed.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ga ik het met de medicatie proberen op een andere manier. Gisteren heb ik ze alle drie een beetje geprakte banaan gegeven om te kijken of ze het lusten. Alleen Snoet eet er niet van (verwondert me niet, hij is een moeilijke eter). Maar bij Savannah en Toendra was de banaan weg toen ik later ging checken.

Ik ga dus vandaag de medicatie onder de banaan mengen. :) Voor Savannah zal dat wel vanzelf lukken, die eet alles :P En met Toendra wordt het afwachten. Ik hoop (vooral voor haar maar ook een beetje voor mezelf) dat het lukt op deze manier. Dat zal haar een hoop stress besparen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

jippie :) het is gelukt, heel erg traag, maar de banaan is verorberd, met de medicatie erin! dat scheelt toch al één dag stress voor haar :)

morgen opnieuw proberen, maar met minder banaan, misschien dat het dan beter gaat, want dat vult misschien nogal en het is ook niet zo goed, denk ik, om te veel banaan te geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .