Ga naar inhoud

Bladluis


Plumeau

Aanbevolen berichten

Hier ook een invasie van luizen :(

Mijn munt en basilicum zijn de pineut...

Ze stonden in een hoekje biij het raam (geen wind of tocht of iets)

Belde mijn moeder op om advies (ze heeft best veel kennis omtrent bloemen/planten en de plagen die erbij 'horen'

En mijn moeder zei een plantenspuitje vullen met water en een klein beetje spiritus (al is dat meer voor op gewone bloemen en planten

En een knoflook persen in water, ff laten weken, de stukjes eruit zeven (ivm verstopping spuitje) en dan je plantjes ondersprayen...

Wel goed wassen.. zelf nog niet geprobeerd.. maar wel van plan met de knoflook...

Heb gister maar de bak met de plantjes op het balkon gezet, want de bak stond op de vensterbank, naast de bank en telkens als ik op de bank ging zitten en die beestjes zag kreeg ik de kriebels :s

Weet iemand eigenlijk hoe die gore beestjes op je planten terecht komen?

Of wat ze aantrekt?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij door tocht, maar als je schrijft dat ze niet op de tocht hebben gestaan... Ik had trouwens laatst zelf een boompje in de tuin met luis, kan me ook niet voorstellen dat het daar tocht en even verderop in de tuin niet. Dus ik heb eigenlijk geen idee... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bah! Het viel me eigenlijk pas op toen er elke keer een paar mussen in dat boompje gingen zitten, terwijl het echt een heel ielig boompje is. In ieder geval geen boom waar normaal gesproken mussen in zitten. Toen ik beter keek zag ik dat het vol luis zat, dus ik heb alle takken zo ver mogelijk kort geknipt. Van de week zag ik opeens allemaal mieren de boom ingaan, en ja hoor... weer vol luis (mieren 'melken' luizen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de boerderij waar ik gewerkt heb werd alles biologische gedaan.. en dus ook het brandnetelpapje.., alleen lieten wij dit toch wel een week staan en dan iedere dag 2x roeren erin met een stok, de brandnetel gaat dan rotten (stinkt ook) maar dit hielp goed..

* jah, luizen worden meegenomen met de wind..

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .