Ga naar inhoud

mijn konijn plast rood!!!!!


witjeenpluisje

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijntjes, een voskonijntje en een hangoor. En ik weet niet zeker welke van de twee het doet, maar in ieder geval 1 van de 2 plast rood, een beetje waterig rood, ik heb geen idee wat het is. We hebben al een wit kleedje neer gelegd en dan gingen we opletten welke er ging plassen maar dat werkt niet... Is een van de twee loops of is er iets anders aan de hand.....

Alvast heel erg bedankt..groetjes Lacerna:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is loopsheid meer iets voor honden? Als het bloed is, lijkt mij dit absoluut een bezoekje aan de dierenarts waard. Maar dan moet je inderdaad wel weten welk konijn het is. Misschien kun je controleren of je wat ziet bij de vacht van een van de twee aan de onderkant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen worden niet loops, ongesteld of wat dan ook...De urine van konijnen kan soms wat oranje/roodachtig lijken. Ik weet niet precies waardoor dat komt (voeding?) maar dan is er niks aan de hand. Indien het wél echt bloed is, dan moet je naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen plassen soms heel erg rood...lijkt wel wortelkleurig bijna... er is hier net een toppic overgeweest waar foto's in staan... de titel is help mijn konijn poept rood.... geloof ik... misschien dat je de foto's herkend?...succes

ps...als het echt bloed lijkt, dan natuurlijk altijd de da bellen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Urine kan ook een beetje een rode uitwerking hebben op zaagsel. Dus als de urine al donker van kleur was en door het zaagsel nog eens donkerder kleurt kan ik me voorstellen dat het op bloed lijkt.

Hoofdzaak is nu om uit te zoeken van welk konijntje het komt en of het bloed of urine is. Misschien kun je er een foto van maken..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij plassen sommige konijnen (kan ook niet precies zeggen wie het is) rood dat doen ze nu al jaren. Is bij mij niets ernstig maar idd afhankelijk van de voeding. Ik heb wel nog niet kunnen localiseren van welke voeding het precies komt.

Zolang het echt waterig rood/oranje is. Is er neits aa nte hand .Net als bij mensen ka nde kleur verschillen.

Is het echt donkerrood als bloed of niet echt waterig meer zou ik er mee naar de DA gaan. Mocht je het niet vertrouwen zou ik het zekere voor het onzekere nemen en naar de DA gaan. Ik vermoed dat als een konijn echt bloed plast het zo erg fout is dat je het ook aan het gedrag moet merken dat het konijn ziek is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het niet vertouwd kun je proberen wat urine in een spuitje op te zuigen en dit bij de DA te laten onderzoeken. Dat gaat heel snel en dan weet je meteen of er een infectie aan de hand is. Dan hoef je niet meteen je nijn lastig te vallen met een DA bezoek, scheelt weer wat stress.

Liefst verse urine, maar als je hem een nachtje in de koelkast legt is dat ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik zag bij mijn konijn ookal een tijdje dat het zaagsel in zijn hok orange van kleur was door urine.

Verder niet echt zorgen om gemaakt maar afgelopen vrijdag lag er plas bloed in zijn hok.

Ben direct na dierenarts gegaan en hij blijkt dus blaasontsteking te hebben.

Dan komt er bloed mee met urine ,wat orange of rood van kleur kan zijn.

Mijn konijn had er ook veelste hoge koorts bij (boven de 40 gr)enb heeft nu antibiotica kuur van een week.

Ik zou toch zekers er mee na de dierenarts gaan!!.

sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .