Ga naar inhoud

Iemand een tip?


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik dit hier mag zetten aangezien het om een konijn van mij gaat. Maar anders maar een slotje dan.

Gisternacht is een voedster bevallen. Maar nu vanochtend maakte ik me nogal ongerust omdat ze anders dan normaal was en haar buik behoorlijk opgezet is. In eerste instantie dacht ik misschien nog bijkomen van de bevalling (ging ook niet echt ok namenlijk)

Ik ben dr buik in de gaten gaan houden en het leek erop of ze nog weeen had. Ik ben natuurlijk naar de dienstdoende dierenarts gegaan, kan altijd dat er misschien nog een jong klemzit. Dit is volgens deze dierenarts niet het geval. Hij vond wel dat haar maag wat vol was(?) maar ze heeft geen verstopping of gas. Maar hij heeft wel metocloral en carprofen meegegeven.

Ik heb er alleen echt geen goed gevoel bij. Dr buik is echt dik terwijl ze normaal echt niet zo dik is. owja ze perste er ook nog af en toe druppels bloed uit.

Nu vanavond is dat niet meer gebeurd en zijn ook de weeen gestopt. Maar ze blijft stilletjes in een hoekje zitten. Dit ondanks de pijnstillers. Ze eet wel hooi, biksjes en groen gewoon nog. (ze voed de jongen niet en heeft ook geen nest gemaakt, maarja als je zelf ziek ben snap ik dat je geen aandacht voor je kids hebt)

Herkent iemand dit? Ik vond de dierenarts zo vaag, hij vond het ook niet nodig dat ik langskwam maar ik stond erop, helaas de enige hier die nu dienst had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet echt verstand van bevallingen bij een konijn...

Anders toch eens proberen om telefonisch contact op te nemen met een andere DA en anders zeker morgen.

Maar er zijn wel contra-indicaties voor masseren...

Aangezien je echt niet weet wat er vanbinnen aan de hand is, zou ik daar toch mee oppassen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kleintjes zijn naar pleegmoeders. Dan kan Cloe weer rustig opknappen. Het lijkt wat beter te gaan, de bloeding en weeen zijn niet meer gebeurd en ze is iets actiever maarja dat kan ook de pijnstilling zijn.

De buik is ook minder opgezwollen. Duimen dat ze opknapt.

EDIT: oops symone staat nog ingelogd maar dit is dus lionlopjesgek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, dat is nogal wat.. Pff, niet normaal dat die DA het niet kon vinden. Heeft hij nog wel aangeraden nog naar een andere DA te gaan ofzo dan? Als je nou toevallig niet iemand bent die voor de zekerheid nog eens heen gaat, was je nu dus je konijntje kwijt geweest?

Hopelijk hersteld ze snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff foto was shocking...omdat ze nog zo goed eet en reageert heeft de da nog wat hoop. maar hij was erg onder de indruk van de foto...ik ook, hij was gewoon helemaal wit. Ze heeft gewoon niks laten merken, ze is altijd erg actief en eet en drinkt en keutelt normaal...pff als ik maar eerder wat aan dr had kunnen merken. Nu het zo erg is laat ze nog amper wat merken, het is een maf beest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje mina... kun je zo'n dierenarts niet 'aangeven' o.i.d... istoch schandalig dat zo'n beestje zo rond moet lopen... gelukkig wist jij wel beter en heb je second opinon gevraagd.... goed gedaan.. heel veel sterkte met je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .