Ga naar inhoud

Gaat nog steeds niet lekker


YvonneH

Aanbevolen berichten

Vreemd dat ze aubiose eten... lijkt me momenteel niet zo super natuurlijk aangezien ze beter extra vocht binnen zouden krijgen.

Lukt het om haar wat te pesten met wat groen?

Hoe ver bomen best van de weg staan? Hmm...daar is volgens mij niet echt een precies antwoord voor... Ik zou zeggen best niet onmiddellijk naast een weg, de rest lijkt me wel kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ Efrat: dankjewel meid, lief van je :yes:

Tja, dat aubiose eten, ik snap het ook niet maar ze doet het de hele tijd.

Net wilde ze maar een half appelblaadje. Ik moet ook wel zeggen dat ze om deze tijd ook eigenlijk nooit eten.

Ik ga er zo nog maar wat witlof bij geven en straks even wilgentakken zoeken die niet langs de weg staan. Misschien weet ik nog wel een plekje in een park.

Misschien koop ik wel even peterselieplantje om in de ren te zetten.

Anders moet ik haar vanavond maar wat extra water geven als ze de ciseral enzo krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Efrat: dankjewel meid, lief van je :yes:

Tja, dat aubiose eten, ik snap het ook niet maar ze doet het de hele tijd.

Net wilde ze maar een half appelblaadje. Ik moet ook wel zeggen dat ze om deze tijd ook eigenlijk nooit eten.

Ik ga er zo nog maar wat witlof bij geven en straks even wilgentakken zoeken die niet langs de weg staan. Misschien weet ik nog wel een plekje in een park.

Misschien koop ik wel even peterselieplantje om in de ren te zetten.

Anders moet ik haar vanavond maar wat extra water geven als ze de ciseral enzo krijgen.

Witloof is prima, zit boordevol water. En als je dat nog wat extra nat maakt, krijgen ze nog meer binnen.

Peterselie is ook een goed idee...is eetlustopwekken, misschien helpt het.

Kijk het inderdaad even aan en anders kan je vanavond idd wat extra water geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze net even geplaagd met witlof.

Ko nam vrij snel wel een beetje (een kwart blaadje) en gooide het daarna vakkundig op het hooi.

Snuf wilde eerst niet, nam daarna 2 hapjes van een appelblaadje en draaide zich toen om weer een aubiose te eten :oh:

Nadat ik het bijna naar binnen gevouwen had heeft ze ook een kwart blaadje opgegeten en daarna als toetje weer aubiose (en 1 hooitje).

Vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eigenlijk alleen goed nieuws :yes:

We zijn vanochtend bij de da geweest en de buikjes voelen en klonken goed, Snuf haar kiezen waren ook in orde en bij Ko is er niet gekeken (wel een paar weken terug) want het arme ding was nogal gestressed.

Snuf is wel afgevallen van 2 kilo naar 1,85 maar er was verder niks vreemds te zien of te horen. Nou was ze wel wat te zwaar dus dat is op zich niet zo'n ramp.

Ko is ook een klein beetje afgevallen maar ook bij hem kan dat op zich geen kwaad.

Gister had ik ze als test wat pijnstilling gegeven en daarna leken ze wel wat meer te eten maar uiteindelijk stond er vanochtend net zoveel als van de week. Wel hebben ze 3 blaadjes witlof meer gegeten dan eerst.

De keutels zagen er voor eerst ook weer beter uit: Weinig vreemde vormen en op het 1e gezicht zo goed als geen kettingkeutels.

Ik heb ze niet opengemaakt vandaag dus kan niet zeggen of er wel veel haar in zat.

Nog even nagevraagd en de da bevestigde dat ciseral en panacur samen kunnen dus misschien was het vorige keer een misverstand en werd de lactulose bedoeld?.

Vandaag kan ik dus ook met panacur beginnen.

Er is alleen 1 maar, er is (nog) geen bloed afgenomen.

Vandaag was de andere da er en die wist niet waar de test heengestuurd moeten worden en ze wist niet hoe lang dat zou duren voor ze het wist.

Ze vond het dus niet slim om nu bloed af te nemen.

Nu twijfel ik dus of ik daar nu op moet wachten.

Het liefst begin ik nl wel nu met panacur en dan is de test niet betrouwbaar toch?

Lastig dus, misschien moet ik het anders gewoon 6 weken geven?

Ciseral mag volgende week afgebouwd worden dus dan gaan we zien of dat ook gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

De bloedtest word op dit moment nog niet gedaan.

De da heeft gister contact gehad met het lab die de test uitvoerd en die gaf aan dat zij op dit moment niet aanraden de test te doen.

Ze adviseren pas te testen als er neurologische klachten ontstaan.

Als het goed is zou ik nog een mailtje krijgen met meer info.

Ik ga dus vandaag gewoon de panacur starten en geef dan maar de volle 6 weken om zeker te zijn.

Op zich doen ze het nog steeds goed. Ik hou Snuf nu even wat meer in de gaten want ik vind haar buikje sinds gister wat leeg aanvoelen. Ook hoor ik wat minder geluiden in de darmen. Nou ben ik natuurlijk geen expert maar ik probeer haar iig wat beter in de gaten te houden.

Het eetgedrag blijft tot nu toe hetzelfde.

Ik hoop toch straks met de panacur wel verschil te merken eigenlijk.

Anders zullen we misschien toch nog verder moeten zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vond het ook wel gek eigenlijk.

Ik heb de da zelf niet gesproken (alleen Peter was thuis) maar ik ben wel benieuwd naar het mailtje.

Maar ja, ik vind het nu ook ondertussen wel te lang duren allemaal.

Vandaar ook dat ik het nu maar even laat gaan en met de panacur ga beginnen. Je kan op een gegeven moment niet maar blijven wachten, dat geeft ook geen fijn gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een kleine update:

Vorige week ben ik de ciseral ook gaan afbouwen. Gister was de 1e dag zonder en (ik durf het bijna niet te zeggen) tot nu toe gaat het goed.

Sinds een aantal dagen na het starten van de panacur vind ik ze wel veel vrolijker.

Snuf heb ik zelfs een vrolijk sprongetje zien maken en ze ligt soms lekker languit (zag ik bijna nooit).

Ko ligt bijna elke avond te rollen in zijn zandbak, ze zijn lekker nieuwsgierig (maar ja wie weet ook een stuk tammer door alle extra aandacht) en ze eten beter.

Bijna al het groen gaat weer op, biks gaat ook op, ik zie ze geregeld hooi eten en ze krijgen nu elke dag een wilgentak.

Wormen heb ik trouwens niet gezien dus dat zal het niet geweest zijn denk ik.

We gaan gewoon de 6 weken panacur vol maken en hopen at het oed blijft gaan.

De keutels zijn soms nog wel wat kleiner maar over het algemeen zien ze er goed uit. Dat blijf ik iig in de gaten houden (ciseral is tenslotte nog maar net gestopt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allebei :)

We hopen zeker dat het goed blijft gaan met ze.

Ik dacht dat je de wormen altijd moest zien na het geven Panacur.

Dat is dus niet zo? Dan kunnen we de wormen iig niet uitsluiten nee.

Als ze er wel zijn worden ze iig aangepakt gelukkig.

Voorlopig genieten ze (en wij ook trouwens) er wel van dat ze nog maar 1x per dag op tafel hoeven voor de panacur, prozyme, protexine en een massage + kambeurt.

Ze zijn wel heel sociaal geworden ondanks wat we ze steeds aandoen.

Ik word regelmatig gewassen en zij worden natuurlijk terug geaaid en daar genieten ze ook van.

En dat terwijl ik dacht dat ze juist bang zouden worden.

Ik zal ook zeker nog laten horen hoe het verder gaat met het stel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .