Ga naar inhoud

6/7 weken oud konijntje eet BDK's niet op


Swa100

Aanbevolen berichten

Heey mensen,

Chanel eet haar BDK's niet op.. ik zie er een paar in het hok liggen en er kleefden er een paar aan haar vachtje.. ze is 6 weken oud (ja ik weet dat ze te jong is maar dat verhaal had ik al uitgelegd:P) dus geef ik haar onbeperkt biks. Dit houd in dat wanneer het bakje leeg, is ik het bijvul. Moet ik nu met biks gaan minderen? Zoja, hoeveel gram per dag?

ze weegt zelf zo'n 625 gram (100 gram zwaarder geworden in 1 week)

ik hoor graag van jullie:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Macksie is nu 11 weken oud en mag ook nog steeds onbeperkt eten maar dat geef ik niet. Ik geef haar 's ochtends 13gr biks en 's avonds ook. Ze krijgt veel hooi (en eet daar dan ook gretig van) en verder krijgt ze rond 13.00 uur een bakje met groenvoer (witlof/rucola/basilicum/andijvie/wortelloof). Niet elke dag maar een paar keer per week eet ze wat zonnebloempitjes uit mijn hand en gisteren heeft ze voor het eerst een rozijntje gehad (wat ze heerlijk vond trouwens :)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag dr wel gewoon biks geven hoor... Dat heeft ze ook wel nodig nu ze in de groei is. Maar gewoon even minder geven.

hmmm.. ok.. ik vond net wel weer bdk's terwijl ik gisteren niet veel gaf.. maar ik heb wel gezien dat ze meer hooi eet:) dus ik hou het dan gewoon bij een klein beetje:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf Snuf eerst ook teveel biks.... gaf handje vol (2 x per dag)

En toen vondt ik ook BDK's..

Ik ben toen gewoon een beetje minder gaan geven... en zo telkens kijken of alle BDK's gegeten werden of dat ik ze nog vondt..

En dan een paar dagen hetzelfde hoeveelheid.. weer BDK's gevonden!?

Weer een beetje minder biks..

Hopelijk leg ik het een beetje duidelijk uit hihi

Succes! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .