Ga naar inhoud

Ko met gas bij de da


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ko is niet zo'n grote hooi-eter (kruiden ook niet zo).

Hij is vreselijk kieskeurig met zijn voeding (denk dat hij vroeger weinig variatie gekregen heeft).

Volgens mij heeft hij er gister wel een beetje aan geknabbeld maar vandaag heb ik het nog niet gezien iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hij heeft sinds de vorige brokjes nog 3 ss-jes opgegeten. Geen groen en ik denk ook geen hooi of kruiden (maar dat is moeilijk te zien).

Hij gaat zo voor 2 tot 3 uurtjes naar buiten ivm met drukke visite dus ik denk dat ik hem dan nog maar dwangvoer geef. Ik twijfel alleen over hoeveel.

Als hij niks zou eten enz dan moest hij ong 100ml critical care per dag.

Hij heeft vanochtend 17 gehad en daarna dus 13 ss-jes zelf gegeten.

Ik denk dat ik hem dan maar 7 tot 10 ml geef?

Hooithee zal ik ook maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem rond half 3 dwangvoer gegeven en buiten bij Snuf gezet.

Wat een verschil zeg, hij leeft helemaal op buiten!

Hij heeft heerlijk rondgehupst en nu liggen ze samen in een toilet die ze omgedoopt hebben tot loungeplek (ze hebben daarom ook een 2e toilet waar ze wel in plassen en keutelen).

Ik zit er nu toch zwaar aan te denken om hem buiten te laten of samen binnen te zetten in de 1,40 kooi. Het is gewoon zo'n verschil.

Wat zouden jullie doen als het echt zo'n verschil is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het weer beter gaat met Ko!

Tja, als hij buiten opleeft zou ik hem eerder buiten zetten..

Alleen.. Kan je dan nog goed zien of hij goed keutelt, eet en drinkt?

En nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe oud ben je geworden? Of is dat geheim ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een groot geheim :mdr:

Nee hoor, 31 alweer. Bedankt voor de felicitaties!

Ja, ik weet dat het wel een risico is want ik kan natuurlijk niet goed zien of en wat hij eet. De keutels is misschien ook wat lastig alhoewel die van hem nu lichter zijn door de vezels in de critical care.

Net heeft hij flink gepoept waar ik bij was en ook wat aan het hooi geknabbeld. De keutels zijn nu wel wat lichter nog dan die van Snuf maar ze zijn wel alweer bijna net zo groot.

Lastige situatie vind ik. Buiten doet hij veel beter maar heb ik er minder zicht op. Samen binnen zou ook nog kunnen (of anders alleen 's nachts binnen?) maar dan weet ik ook niet of hij het goed doet.

Ik heb buiten natuurlijk wel alles schoongemaakt maar ja Snuf eet en poept ook natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat hij zo opknapt! Ik denk dat ik hem dan buiten zou laten als hij daar zo van opleeft. Dat hij zich goed voelt is natuurlijk ook heel belangrijk om beter te worden! Nadeel is wel dat je minder goed in de gaten kunt houden of hij keutelt. Maar als hij heel levendig blijft is dat al een goed teken op zich denk ik, en zal hij ook wel keutelen. Je kunt hem ook af en toe even apart zetten in de geveegde ren om te kijken of hij keutelt. Ik weet niet of hij graag bijv. kussentjes markeert? Hier is dat namelijk een erg makkelijke methode om keuteltjes te krijgen, men legge een kussen in de ren, men wachte af en binnen no time heb je een kussen met keutels en plas:mdr: (voeren zou je evt apart kunnen doen om te kijken of hij eet)

En nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe oud ben je geworden? Of is dat geheim ;)

Hihihi nou dat is (helaas?) geen geheim meer:he: Kijk maar onderaan de forum-index:he:

Van mij trouwens ook nog gefeliciteerd:party:

aangepast door Danja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh super dat ie alweer zo opknapt, nu nog doorzetten. Kan je ze niet beide even binnen houden? Dat ze iig samen zijn? Het is dan indd wel moeilijk zien wie keutelt, maar als je ze binnen houd zit je er praktisch met je neus bovenop lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel :)

Ik heb Ko en Snuf toch maar buiten gelaten. Hij heeft het zo naar zijn zin buiten en ik heb ook weer keutels gezien dus ik denk dat het beter is om hem buiten te laten.

We hebben hem vanavond iig wat hooi en een beetje witlof zien eten (kon natuurlijk niet goed zien hoeveel van binnen).

Net heb ik ze biks en 15gr ss gegeven en daar vielen ze beiden op aan.

Nu zit ik alleen te twijfelen of ik hem nu nog moet dwangvoeren voor vannacht of er op moet vertrouwen dat hij zelf meer gaat eten.

Hij heeft om half 8 de laatste keer medicijnen en dwangvoer gehad (met medicijnen zo ongeveer 15 ml). In totaal heeft hij vandaag 53 ml critical care gekregen (moest 100 zijn als hij niks at). Zou het genoeg zijn plus wat hij zelf eet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, vannacht heb ik Ko toch maar binnen gehaald :$

Ik durfde het niet aan. Ik heb hem om half 2/2 uur uit de ren gehaald om toch nog bij te voeren en medicijnen te geven en toen merkte ik veel darmgeluiden en zijn buik werd dikker toen hij binnen zat (op zich wel soepel).

Ik dacht dus, nou dan houd ik hem toch binnen vannacht. Ik had hem even op de grond gezet met stukje tapijt en toiletje en ben het binnenhok weer gaan halen. Toen ik terugkwam lagen er al een hoop keutels en.....

Hij moest dus gewoon poepen :lol:

Daarna voeltde zijn buik weer veel dunner maar ik heb hem toch maar binnen gehouden. Er liggen nu een hoop keutels in zijn hok en meneer ligt te relaxen. Hij heeft iig nog een handje biks, 2 blaadjes witlof en wat peterselie op. Hooi is moeilijk te zeggen want daar ligt hij soms lekker op.

Ik ga hem vandaag gewoon minder dwangvoeren en kijken wat hij doet zelf.

Misschien komen ze dan vandaag toch samen binnen en dan hopelijk morgen weer lekker buiten blijven samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit steeds te twijfelen tussen binnen en buiten.

Ik word echt gek van mezelf :grrrrrr:

Op zich is meneer heel relaxed nu. Hij ligt lekker languit. Ik heb daarnet (van vannacht en vanochtend) een hele berg keutels uit zijn hok gehaald.

Om half 11 heb ik hem zijn medicijnen gegeven en 10ml critical care.

Daarna heeft hij wel 1 hooitje gegeten maar verder nog niet.

Vlak voor het dwangvoeren nam hij wel een stengel peterselie dus volgens mij eet hij ook wel zelf.

Was van plan om hem vandaag 3x 10 ml te geven. Zou dat goed zijn? Vind het zo moeilijk want als ik hem teveel bijvoer heeft hij natuurlijk niet veel zin om daarnaast meer zelf te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe waren de kiezen van Ko dit keer Yvonne? Heb even gelezen maar volgens mij lees ik erover heen... want het zal vast wel ergens staan...

Is het geen idee om m nu naar buiten te doen en aan t einde van de middag te kijken wat ie gedaan en gegeten heeft en daar je beslssing vanaf laten hangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee meer of het ergens staat maar zijn tanden en kiezen waren deze keer in orde :)

Had ik nog even extra gevraagd idd.

Ik denk dat ik hem dan straks gewoon even buiten zet. Gister vond hij het heerlijk.

Waarschijnlijk moet ik me gewoon niet zo druk maken want normaal voer ik ze nooit zoveel bij als ze zelf beginnen te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij er nog gekke dingen gebeuren blijft Ko'tje vanaf nu weer lekker buiten.

Hij is hartstikke blij buiten en ligt heerlijk naast Snuf en net was hij gekke sprongetjes aan het maken :)

Ik heb hem om 5 uur wel 20ml dwangvoer gegeven want op een beetje witlof en 3 blokjes wortel na had hij nog niet gegeten sinds vanmiddag (dat ik gezien heb). Er lagen om 6uur nog maar weinig keutels maar rond half 7 legde hij er een paar neer terwijl ik in de ren was.

In sommige zit wel haar en de grootte verschilt nog een beetje.

Straks krijgt hij iig nog zijn medicijnen en ik vraag me af of ik hem dan nog wat dwangvoer moet geven of niet.

Daarnet was hij wel lekker hooi aan het eten zag Peter.

Zou het een groot risico zijn om niet meer te dwangvoeren vandaag?

Hij heeft in totaal ong 30 ml op vandaag + wat hij zelf nog eet natuurlijk.

Rond 12 uur vanavond krijgen ze biks dus als ik hem nog wil dwangvoeren zou ik dat rond 9 uur half 10 moeten doen. Wat zouden jullie doen?

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ze samen zijn kan ik niet zien hoeveel hij er van eet. Gisteravond hebben ze samen meteen 15gr ss opgegeten. Daarna is het alleen niet meer na te gaan want over hun biks (ss is even extra de rest is hun gewone biks) doen ze normaal de hele nacht.

Ik zou nu wel die 15 gr ss kunnen geven maar als ze dat opeten zegt dat dan genoeg? Ik geef ze nl liever nu nog geen biks omdat ze dat altijd het laatst krijgen. Zometeen krijgen ze eerst groen en hooi en anders laten ze dat altijd staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .