Ga naar inhoud

Mijn konijn eet niet en zit stil in een hoekje


Dotje07

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn konijn eet niks meer (ze reageerd ook niet op lekkere dingen) en ze ligt heel stil in een hoekje. Terwijl ze normaal heel druk is en languit in de kooi ligt. Ik heb de dierenarts al gebeld, maar die hadden morgen vroeg pas een gaatje vrij voor haar. Ik heb haar net ongeveer 20 ml dwangvoer gegeven (olvarit). Maar weet niet wat ik verder moet/kan doen.. wie kan mij helpen?? Mijn andere konijn (die bij haar zit) is haar wel steeds aan het wassen, maar daar reageerd ze ook niet op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehmm.. Morgenochtend pas een plaatsje voor haar? Dat zei de DA terwijl je zei dat ze niets meer at en stil in een hoekje lag? Dit is spoed hoor... Ik zou zeker nu zo snel mogelijk naar een konijnkundige DA gaan..

En niet zomaar dwangvoeren als je niet weet wat er aan de hand is, in sommige gevallen kan dat niet goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik zeker zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan! Misschien heeft ze wel een verstopping. Als je haar dwangvoert terwijl ze niet keutelt stapelt al dat voer zich op in de maag, en dat kan erg gevaarlijk zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je proberen haar buikje te masseren? Voorzover ik weet kan dat in ieder geval nooit kwaad, dwangvoeren zou ik wel mee uitkijken, zoals Kiwi al zegt.

Heel veel succes ermee en beterschap voor je nijntje! Probeer echt een DA te bereiken hoor, dit klinkt niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik kom net terug van een (konijnkundige) dierenarts die wel tijd had. Ze heeft een verstopping in haar buik en buikpijn. Ook had ze verlaging (34,6). Dus pijnstiller gekregen en spuitjes om haar darmen op gang te krijgen en ander soort dwangvoer (op hooi basis). Dit moet ik nog 3 x herhalen en dan moet het over zijn. Anders moet ik weer bellen. Ook heb ik een warme kruik bij haar gelegd, in een handdoek. Die kan ze opzoeken als ze het koud heeft.

Deze dierenarts zei ook dat ik daar niet mee moest wachten en meteen langs moest komen. Gelukkig heb ik jullie advies gevraagd!! En idd.. fijne dierenarts heb ik! :s

Iig heel erg bedankt, en ik hoop dat mijn nijntje snel weer beter word!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is nog niet veel beter heb ik t idee.. Ze slikte het dwangvoer ook maar amper door en ligt nog steeds zonder te eten/drinken/keutelen... Heb om 9 uur die afspraak nog staan bij mijn eigen dierenarts.. En om 11 uur zou het eigenlijk over moeten zijn.. Maar dat zie ik nog niet echt gebeuren eigenlijk.. Dus misschien die afspraak even aanhouden...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor medicijnen heb je gekregen?

Mijn voedster zit dus ook verstopt, ben afgelopen Dinsdag naar de DA geweest, daar heeft ze een pijnstiller voor 24 uur gekregen, en ik heb Cisaral drops meegekregen, ook om in haar bekje te spuiten zodat de darmpjes weer goed gaan werken.

Ik moet het 3x per dag (1ml per keer), voor 7 dagen lang gebruiken.

Mijn voedster eet nog steeds niet, en ben sinds gister ook begonnen met olvarit 1e hapje wortel erin te doen.

Ook water moet ik met een spuitje geven, want ze neem gewoon niks zelf :(

Om 11 uur is weer bij die andere DA toch? Als je die andere waar je gisterenavond was beter vond, zou ik die gewoon aanhouden hoor!

Ohja, mijn voedster is wel gewoon actief, en vrolijk, en maakt zelfs binkies! Maar het schrale aantal keuteltjes wat eruit komt, zien er nog lang nietgoed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, om 11 uur moet ik de laatste medicijnen (om haar darmen op gang te helpen..) en laatste dwangvoer geven... Maar voor die tijd zou ze zelf al wel weer gaan eten en dan was het dus niet nodig.. Maar ze ligt nog steeds maar een beetje te liggen..

En ook nog geen keutels (geloof ik.. Ze zitten met 2e dus lastig te zien, maar ze is vannacht niet van lig plekje veranderd denk ik)

Twijfel ook of ik terug ga naar die arts of naar mijn eigen... Maar die van gister woont best ver weg dus die auto reis is ook niet heel fijn voor haar denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het sowieso afmaak tot en met Dinsdag, als ik zie hoe mijn konijn nu keutelt, ziet het er nog lang niet uit!

Misschien kan je in mijn topic kijken: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/23113-yes-gaat-beter.html

Dan kan je de keuteltjes ook zien, en die zijn nog lang niet wat ze moeten zijn!

Het kan natuurlijk zo zijn dat jou konijn de keutels meteen opeet? Dat doet mijn voedster nu ook wel, en soms dan zie ik het, en soms niet.

Krijgt ze genoeg groenvoer? Daar zit namelijk veel vocht in, en zo smeert het de boel wat beter door, die van mij krijgt ook non stop groen (ze eet het alleen niet :s)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zit/ligt alleen maar in een hoekje.. beweegt amper.. dus denk niet dat ze ze op eet. Heb je topic al bekeken ;) thnx. Mijn konijnen hebben altijd genoeg hooi in hun hok. En daarbuiten krijgen wortels/witlof. En de 'brokjes'. Maar op dit moment eet ze helemaal niks.. (normaal rent ze meteen naar de wortels/witlof toe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .