Ga naar inhoud

Nieuw konijn drinkt niet en is bang


blackscell

Aanbevolen berichten

Hallo, m'n teddy is heel erg bang en drinkt niet, hij heeft 4 drink bakjes in z'n hok nu en 1 waterfles maar ik heb hem nog niet zien drinken. Hij laat zich wel aaien maar bij een geluid maakt niet uit wat rent hij meteen in een hoekje en gaat hij op z'n zij liggen. Denk dat hij bang is omdat mijn vader hem net had opgepakt om te borstelen en volgens mij vond hij dat niet leuk

en weet iemand waarom hij niet drinkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer heb je hem? Kan zijn dat hij nog moet wennen hoor, mijn konijntje buddy (heb hem nu 6 dagen) begon ook niet meteen te drinken, maar ging eerst uitgebreid zijn hok bekijken. Ik zou hem niet te veel oppakken nog maar wel in de gaten houden met drinken. Buddy is nu helemaal gewend en doet alles wat tie hoort te doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat je hem wat groente of fruit kunt geven, daar zit toch ook wat vocht in. En ik denk ook, dat hij gewoon wat moet wennen, een flesje en drinkbakje is wel genoeg hoor, als hij echt dorst krijgt weet hij het wel te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb sinds maandag ook een nieuw konijntje, floor, ze is bijna maanden.. ook zij dronk niet direct, ik zou de tip gebruiken die hier boven staat. 1 drinkflesje en een snippertje witlof, kun je zien hoe je nijn daar op reageert en dan langzaam opbouwen.. keutels even in de gaten houden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij had ook maar 1 drinkflesje, heb hem 3 dagen maar de volgende dag was 't drinkfles nog helemaal vol dus had ik een drinkbakje bij gezet, daarin ging ze poepen dus heb ik er nog een paar gezet en daarin plast ze, bij de vrouw van wie ik het konijn heb gekregen dronk ze uit een drinkfles van 600 ml maar ik gebruik zelf 320 want vind 600 toch wel veel..

En kan nat gras ook gegeven worden? k neem aan dat ze dit ook in de/het wild eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 jaren later...

Heb een konijntje van 6 weken sinds gisteren die wel eet maar niet drinkt.heb een bakje water en een drinkfles erin gehangen,maar doet beiden niet.de dierenwinkel van wie ik heb gekocht zegt dat die bij hun gewoon uit een drinkfles dronk en dat die niks anders mag dan selective en water.heeft iemand raad voor me??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .