Ga naar inhoud

Konijn door vos kaalgeplukt....


Bellebo

Aanbevolen berichten

Vanmorgen om half zes werd ik gewekt door een aantal kraaien en een ekster die als gekken tekeergingen. Ik dacht dat ze uit waren op de jonge vogeltjes in mijn tuin, maar toen ik opgestaan was en naar beneden was gegaan zag ik tot mijn verbazing een prachtige grote vos in de tuin staan!!smiley_confused_vraagteken.gifsmiley_confused_vraagteken.gif

Hij merkte mij niet direct op, want hij had het druk met andere zaken....ik heb snel Hermi erbij geroepen zodat hij hem ook kon zien.

De vos merkte ons niet op omdat hij druk bezig was het haar van een van mijn konijnen door het gaas heen te verwijderensmiley_shock.gif Onze konijnenren is heel goed beveiligd omdat we hier veel steenmarters hebben, die wel van een konijntje op zijn tijd houden..Dus we hebben een soort kooiconstructie gemaakt van gaas zowel boven als onder de grond en het is helemaal dicht, dus ook het "plafond".

De vos kon er dus met geen mogelijkheid bij....alleen waren mijn nijnen niet zo slim om dan ook maar even veilig in hun hok te kruipen, nee, ze zijn samen in een korte speelbuis gekropen die tegen de draad aanligt...het ene konijn stak met haar koppie uit de voorkant en het andere met zijn kontje...en dat lag tegen de draad...en daar was de vos dus druk de haartjes uit aan het trekken smiley_protest.gif

Toen we naar buiten gingen rende hij natuurlijk weg, het was echt een prachtexemplaar, maar Muffin en Nala konden zijn schoonheid niet zo waarderen...Muffin heeft nu buiten een flink trauma een plek op zijn kontje van ong.8 a 10 cm doorsnee waar alle haren uitgetrokken zijn, lijkt me erg pijnlijk! Zo zielig, maar gelukkig is het hierbij gebleven! Nala heeft nergens meer last van.

Ondertussen is Muffin weer begonnen met eten, maar hij is nog niet helemaal de oude.

Volgens de dierenarts moet hij gewoon een tijdje herstellen van dit trauma....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wie zijn billen br...eh...laat kaalvreten door een vos :lol:

Hm, eigenlijk is het best zielig voor Muffin maar ik moet er toch wel om lachen hoor! Domme konijnen. Gelukkig eet hij wel, en verder is het een kwestie van tijd. Het haar zal wel teruggroeien. Let goed op of de huid niet geïrriteerd raakt, kijk ook uit voor de zon aangezien hij nu op dat stuk geen bescherming van zijn vacht heeft. Verwen hem maar lekker met een extra stukje lekkers ;) (wel iets dat geen kwaad kan natuurlijk en iets dat hij al gewend is zodat hij niet ook nog met gas komt te zitten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ook ff lachen, het verhaal staat er ook zo komisch, maar het is wel heel erg zielig voor Muffin...

By the way, als de vos in kwestie denk dat er wat te halen valt en hij is nu toevallig gestoord, is er een redelijke kans dat ie terugkomt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Limburg, Hoensbroek om precies te zijn, gewoon in een woonwijk maar ik heb een grote tuin met veel bomen....vandaar..

Ik heb Muffin met Nala toch maar binnengezet ,de plek is toch door lymfe nog wat nattig en ik ben als de dood voor myasis...dus nu staan ze een paar dagen op een dichte kamer waar geen vliegen naar binnen komen totdat de wond is opgedroogd.

Hij is wel al voorzichtig begonnen met schoonlikken, het is allemaal een beetje wond, alsof het geschaafd is zeg maar, oppervlakkig maar pijnlijk.

Ik heb op aanraden van een dierenarts een druppel Resque remedy van Bach bloesemtherapie gegeven en het lijkt of hij inderdaad iets rustiger is...

Maar hij reageert verder goed en steeds als ik hem iets te eten aanbied dan wil hij er ook wel wat hapjes van eten,wel minder dan normaal, en hij drinkt ook redelijk.

Bedankt voor jullie reacties, ik zal jullie op de hoogte hoiuden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat best goed met Muffin, hij eet en drinkt nog steeds goed, de wond is droger vandaag maar hij heeft er wel nog veel pijn aan...ik kan me voorstellen dat het trekt, zielig hoor! Maar hij blijft gewoon rustig zitten en gaat er ook lekker voor liggen als ik hem knuffel,dus ik denk dat alles wel in orde komt.

Vandaag zag de wond er wel wat gruwelijker uit, omdat hij nu opgedroogd is kleurt hij donkerder, ziet er uit alsof hij gescalpeerd is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .