Ga naar inhoud

help

fifi20
 Delen

Aanbevolen berichten

• Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

beste fifi, ik wou niet reageren, maar ik kan het niet laten.

Ik begrijp hieruit dat de rammen nog steeds bij elkaar zitten?

Laat je ouders dit anders eens lezen, want ik begrijp dat je pas 13 bent, maar dit lijkt me toch wel oud genoeg om dit te snappen.

Het is je nu een paar keer verteld dat je de rammen uit elkaar moet halen, je hebt dit blijkbaar niet gedaan, je kunt er echt op wachten dat ze elkaar gaan verwonden. Een dagje geen ruzie wil niet zeggen dat het goed blijft gaan, meisje denk eens even na...HAAL DIE KONIJNEN UIT ELKAAR EN LAAT EEN VAN DE 2 OF ALLEBIE CASTREREN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je rammen moeten toch echt uit elkaar, de kans dat het goed gaat is echt minimaal, en je gaat, of het nou lang duurt of al snel gebeurt, een bloedbad tegenkomen als je op een ochtend bij je konijnen gaat kijken. Kapotte oren, bloedende ogen, overal wonden op het hele lijf, kale plekken. Wil je dat voor je konijnen dan? Nee toch? haal ze dan uit elkaar! Als je ook maar een beetje om je beestjes geeft, haal ze dan uit elkaar!

Zorg dat de moeder een goed hok heeft voor haar nestje, je hebt namelijk geen idee hoe lang ze al zwanger is en wanneer ze gaat bevallen. Mijn advies is om deze 2 artikelen in ieder geval ontzettend goed door te lezen:

http://www.bunnybunch.nl/content/view/47/31/

http://www.bunnybunch.nl/content/view/26/

Zoals al gezegd is, je moet op dit moment minstens 3 hokken hebben, eentje voor de voedster, een goed hok op een rustige plek, waar ze haar nestje kan maken en jongen in kan groot brengen. Dit moet een ruim hok zijn op een rustige plaats dus.

Dan heb je nog twee hokken nodig, of als dat echt niet gaat een hok dat je in 2 delen kan splitsen, maar wel ruim genoeg is dan nog voor elk konijntje om in te wonen. Je moet namelijk voor elke ram 1 hok hebben. Dan laat je over een week of 4 beide rammen castreren. Dan zitten ze nog een tijdje apart van de moeder (ze zijn immers nog even vruchtbaar na de castratie en moeten dus nog 3 weken apart zitten)

Als je nestje dan gespeent kan worden (8 weken oud, dan hoeven ze geen moedermelk meer) kunnen de kleintjes naar de huisjes die jij dan voor ze gevonden hebt. Dan kun je de moeder aan een van je gecastreerde rammen koppelen, die dan ondertussen dus gecastreerd zijn en 3 weken apart hebben gezeten, en eventueel kun je een meisje uit het nestje zelf houden om die aan het andere rammetje te koppelen. Dan heb je dus 2 koppeltjes konijnen.

Vind je dat niet veel diervriendelijker klinken dan dat wat je nu aan het doen bent? En idd, laat je ouders dit anders lezen, want als die het niet met ons eens zijn vind ik dat je maar voor al je konijnen een nieuw huis moet gaan zoeken, want dan zijn jouw ouders geen dierenvrienden! En eigenlijk zijn ze dat al niet want een voedster op 5 maanden zwanger laten worden is hetzelfde als dat jij nu al met een dikke buik zou lopen en volgende maand je baby zou krijgen! Zouden je ouders dan blij zijn? Als ze van jou, op 13 jaar oud, opa en oma zouden worden?

(sorry als ik fel overkom, maar ik zie te veel oepsnestjes en leed bij konijnen dat makkelijk voorkomen kan en had kunnen worden, en ik voel me dan zo ontzettend machteloos).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Niets meer aan toe te voegen.

Ik snap die ouders ook niet. Je bent en blijft als ouder toch eindverantwoordelijke voor die dieren.

Ben nog steeds van mening dat je als ouder ook dat dier moet willen, voordat je een dier aanschaft voor je kind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee kaatje, maar als het allemaal echt zo is, en al onze tips en meningen niet serieus worden genomen vraag ik me af hoeveel de Familie an deze nijnen houd en om ze geeft, Ik bedoel ze komt al een tijdje op het forum, dan zou ze toch weten dat 2 rammetjes en een voedster niet goed kan gaan, dat ze ze beter apart kan zetten, en ze beter kan laten helpen dan ze maar met zijn 3en aan te laten rommelen en vechten,

Sorry dat ik het zo zeg, maar ik weet het ook niet, eigenlijk wou ik niet reageren, maar het valt me op dat het allemaal nog niet echt opschiet als ik dit lees, en dat vind ik erg, want als je van de nijnen houd zorg je dat het goed komt, en dat ze gelukkig en happy zijn en kunnen worden, en ik geloof niet dat ze dat op deze manier zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Zolang je ook een vrouwtje in huis hebt, ongeacht of ze nou bij ze zit of niet, zullen de mannen ruzie blijven maken.

Wat logisch is, want ze willen tenslotte allebei die vrouw hebben.

Dus haal die mannen uit elkaar!!!!!!

En nu en niet over een paar dagen als ze weer met elkaar op de knok gaan en het wel eens verkeerd kan zijn afgelopen.

En zorg dat je voedster voldoende nestmateriaal continu tot haar beschikking heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zeg ook niet dat ik haar niet help vind het gewoon erg dom dat ze niet geluisterd heeft, maar goed 14 maakt net uit lijkt mij vind het wel fijn dat ze veel begrip krijgt terwijl ik meteen onverantwoord was en zo.

Maar daar gaat deze discussie niet over, ze heeft een nieuw topic geopend over de babies

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze dan wel uit elkaar gedaan want dan was ze ook in verwachting hebben we het wijfje appart gezegt maar de jongen waren dood hoe het komt ik weet het niet want het wijfje zat er alleen bij en nu zitten ze elk appart want we hebben een groot kot met 4 kleine kotjes in,dus ze zitten allemaal appart,en het nestje was niet onverwachts want we wisten het

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .