Ga naar inhoud

help

fifi20

Aanbevolen berichten

• Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

geef is wat meer info over je nijnen. Hoe lang zitten ze al samen? Hoe oud zijn de mannetjes en het vrouwtje? wie zat er eerst bij het vrouwtje. Zijn ze geholpen en sinds hoe lang al?

Ging het voorheen wel goed tussen hen?

hoe groot is hun hok?

wanneer vechten ze?

Dit zijn dingen die ik echt moet weten om te bepalen of het hier om een mislukte koppeling gaat, waarbij de dieren uiteen gehaald moeten worden of dat het misschien om een ander probleem gaat waarbij castratie eventueel nog moet gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn kroeten?

Wat is scharten?

Wie zitten er nou precies samen? Rammen kunnen niet goed samen, dat gaat maar heel weinig goed. Als je er ook een vrouwtje bij hebt zitten, zet haar dan apart, we willen natuurlijk niet dat zij zwanger raakt. Misschien kun je inderdaad de situatie en omstandigheden wat beter uitleggen, dan kunnen wij wat beter advies geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben een groot kot ze zijn alle drie 5 maanden oscar zat eerst bij het vrouwtje ze vechten als het mijne bij het vrouwtje komt en soms zo ook dan komt oscar zo bij stamper en dan begint hij ook te vechten en als ze eet dan vechten ze ook en wat die kroeten en scharten zijn dat heeft cynne als gezegt.ik heb stamper als ik van school kwam bij mij genomen en juist terug in zijt kot gestoken (20.15) en dan begon oscar weer achter stamper te lopen ik weet echt nie hoe dat komt oor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zitten van kleins af samen,ze zijn nog niet geholpen(soms zitten ze appart als ik ze uit hun kot haal),en als ze klein waren kwamen ze heel goed overeen en het is sind vorige maan dat het is gestart zo ineens ik zou begod nie weten waarom maar volgens mij komt het omdat er een vroutje bij is

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je moet zo snel mogelijk die mannetjes weghalen bij het vrouwtje en de mannetjes uit elkaar zetten. We willen geen onverwachte nestjes toch?!

De mannetjes moeten eerst geholpen worden en dan kan je nog eens proberenom ze met drie te kopellen maar volgens mij zal je het moeten stellen met één mannetje bij het vrouwtje en het andere mannetje apart.

Je kan altijd nog een vrouwtje dan uit het asiel redden om te koppelen aan het mannetje dat apart zit.

Een andere oplossing is er niet hoor. Mannetjes gaan zelden samen en zeker niet als ze niet geholpen zijn en nog eens een vrouwtje moeten delen. Dat vraagt om ruzie.

Succes en hou ons op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ze ook wel eens zeggen, Three is a crowd, probeer 1 mannetje te koppelen aan het vrouwtje, het andere mannetje apart zetten, en als je wil dat hij niet alleen zit, red dan idd een vrouwtje uit het asiel ofzo..

Vergeet alleen niet, als je geen onverwachte nestjes wil om ze te laten helpen, en als je ze laat helpen kan het ook al helpen wat betreft die gedrags problemen, maar vergeet niet dat 2 mannetjes en een vrouwtje zeker vechten is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag gevoelt aan het vrouwtje haar buik en ik denk dat het zwanger is en we hebben het appart gestokken(vanboven in het kot) en de mannetjes samen en ik zal zien é is het morgen niet beter dan zal ik wel moeten kijken achter een 2de konijnen kot ik wil echt niet dat er doden vallen oor

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve fifi morgen zal het vast niet beter zijn hoor.

Je hebt zeker drie hokken nodig nu.

eentje voor je vrouwtje dat nu vermoedelijk zwanger is

en een voor mannetje één

en een voor mannetje twee.

Anders gaan de mannetjes toch weer vechten hoor.

zoek zo snel je kunt twee hokken erbij en laat je mannetjes geholpen worden.

ga ook eens langs de dierenarts om te laten bepalen of je vrouwtje wel echt zwanger is, nu voel je dat normaal niet zo gemakkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het vrouwtje zit nu van boven van ons kot en de andere zitten beneden maar ons kot staat in de serre en ze lopen daar rond ons kot heeft 2 verdiepen het onderste en ne trap naar boven en die trap ligt nu op het gat met ne steen daar op en het vrouwtje zit nu boven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Fifi,

Je bent idd bijna 14 en je bent ook al ongeveer zo lang als ik lid van bunnybunch. Ik heb hier ook heel veel bijgeleerd over konijnen! we hebben het hier al verschillende keren gehad over koppelen en over het feit dat rammetjes zelden goed samen gaan en dat je ze dan uit elkaar moet halen. Ook is hier al dikwijls gezegd wanneer een konijn geslachtsrijp is, als die van jou 5 maanden zijn, dan wist je dat die kans er was. Nu zeg je dat je niet veel van konijnen kent...en nu zit je misschien met een nestje?

Vind je het dan zo raar dat wij ons een beetje vragen stellen?

Bovendien heb je zelf op 10 oktober een topic geopend waar je in zei dat je 3 rammetjes had. Toen is er al duidelijk en door verschillende mensen gezegd dat ze waarschijnlijk niet konden samenblijven. Toen is er ook duidelijk gevraagt of je wel zeker was van het geslacht en dat was je toen ook...

Ik hoop dat het nog niet te laat is en dat je voedster niet zwanger is. Ik raad je aan om de rammen appart te houden en ook weg bij het vrouwtje. Verder, volgende maand castratie. 3 weken na de castratie kan je dan alvast 1 mannetje aan je voedster koppelen en misschien vind je in het asiel wel een leuke voedster voor de andere.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .