Spring naar bijdragen
Swa100

moeilijk, maar lief

Recommended Posts

oja.. zyn er mensen die tips hebben over de voeding voor zo'n klein hummeltje?! ze is dus 8,5 week en weeg byna 600 gram.. ze at al biks en drinkt uit een flesje... ik geef haar nu dus hooi, bix en water... kan ik al beginnen met groenten of nog niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hee, ja, is bij mijn broertje ook geweest toen hij 8/9 jaar was, best zielig, zo jong snappen ze het toch wel al een beetje van vaders die met jongere mokkels ervandoor gan enzo... maar ontopic: ja, er is eigenlijk niet echt veel te vertlenn meer, maar @ nonneponn. Het gebeurd volgensmij niet zo vaak, maar kleine konijntjes tot 3 maanden hebben een grotere kans op een bepaalde ziekte en die krigjen ze vaak door stress. En ze hebben vaak veel stress door verhuizing. Hoe oud is je konijtnje als je hem krijgt? Je hoeft je iig geen zorgen te maken dat hij problemen aan het gebit enzo krijgt. Een goeie fokker fokt niet met zulke konijnen, dus zit het ook niet in het bloed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik had mijn kleine konijntje al aan groenten laten wennen toen ze nog net hooi at hoor! (die was met de hand opgevoed)

oke.. dan zal ik haar even een klein stukje witlof aanbieden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

witlof zag ze nog niet zo zitten.. wel at ze wat van een appelboomtakje en viel ze het verse hooi weer aan:)! ook zag ik dat ze sinds ongeveer 8 uur al zo'n 10 ml gedronken heeft!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik krijg mijn konijntje bij 8 weken als het goed is,

Hij komt iig van een goeie fokker die preventief behandeld tegen coc zei ze.

(hoe weet ik eiglijk niet,dacht via bepaald voer ofzo,kan dat?)

Maar een goeie fokker wil natuurlijk niet zeggen dat het beestje minder stress heeft.

ik ga er maar vanuit dat het goed gaat haha

veel succes en plezier van je nieuwe nijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik krijg mijn konijntje bij 8 weken als het goed is,

Hij komt iig van een goeie fokker die preventief behandeld tegen coc zei ze.

(hoe weet ik eiglijk niet,dacht via bepaald voer ofzo,kan dat?)

Maar een goeie fokker wil natuurlijk niet zeggen dat het beestje minder stress heeft.

ik ga er maar vanuit dat het goed gaat haha

veel succes en plezier van je nieuwe nijn

hoe kan je preventief behandelen tegen coc? daar ben ik namelijk ook wel in geïnteresseerd..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een lief konijntje! En wat goed van je broertje dat hij niet naar de dierenwinkel is gegaan. Ik snap dat het een beetje dubbel is, maar je moet nu ook aan Appie denken.. Die wacht nog steeds op een vriendinnetje :). Al moet je nu 2 maanden wachten, Coco krijgt vast een super leventje :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals altijd met iemand die ee nrasloos konijntje heeft weer erg veel boeman verhalen. Kan ook erg goed gaan, dus laten we gewoon daarop hopen.

Ik vind het echt een ongelooflijk lieve actie van je broertje dat is echt nummer 1. Had als moeder denk ik ook even gewacht met het kopen van een nieuw konijntje.

Maar het is er nu al, tis echt een dotje om te zien en je bent er erg gek mee. Tuurlijk is het dubbel maar deze lieve schat zal je wel helpen over het verlies heen te komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het superlief van je broertje. Hij wilde op zijn manier jouw verdriet verzachten.

Lief konijntje ook en laten we er vanuit gaan dat het helemaal goed gaat komen met dit kleintje. Zo te lezen gaat het helemaal prima op dit moment.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan het ook heel goed begrijpen hoor, ze wilden je gewoon wat opvrolijken. Niks mee toch, alleen maar lief bedoeld.

En zeg nou zelf, als iemand er mee aan komt hoeveel mensen brengen het dan terug?

Ze gaat vast een fijn leven bij jullie krijgen en ik hoop dat ze nog vele jaren bij jullie mag blijven.

Er bestaat idd voer waar een anti-coc middel inzit (ik voer dat zelf ook).

Als je een konijn koopt bij een fokker (ken ook een dw die dit zelf ook voert en meegeeft) die dat voer geeft krijg je het ook mee naar huis.

Na 2 konijnen met coccidiose gehad te hebben ben ik het zelf ook gaan voeren en ben er heel tevreden over (geen coc meer iig) maar de meningen blijven erover verdeeld.

De een vind het niet nodig en zelfs slecht om het standaard te geven en de ander is er wel voor. Ik heb het zelf met mijn da overlegt, die heeft wat nagevraagt bij de fabrikant en gezegd dat het in orde is.

MAAR ik wil er wel bij vermelden dat het geen behandeling is tegen coccidiose dus mocht je konijntje het hebben of krijgen dan moet je nog steeds naar de da voor de juiste medicijnen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind het ook heel lief van mn broertje .. gelukkig ziet het er goed uit voor het nieuwe konijntje (coco) heb haar al zo'n 20 gram biks zien eten vandaag, wat hooi en wat groente ook heeft ze al gedronken:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Schuldig hoef je je niet te voelen.

Het idee van je broertje en moeder was goed bedoeld ook al was je eigen gevoel dan nog niet zo ver.

Ze hebben zelfs nog hun best gedaan om naar een soort van opvang te gaan in plaats van een dierenwinkel..

En zeg nou, een ieder die dat snoetje ziet valt er toch voor en zou het ook niet meer over zijn hart kunnen verkrijgen het terug te brengen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me je dubbele gevoel goed voorstellen, omdat je ene nijn net is overleden en plotsklap heb je er weer een hummeltje bij...Vaak heb je even tijd nodig om zoiets te verwerken en die tijd heb je nu niet gekregen..Maar schuldig hoef je je echt niet te voelen. Je broertje heeft het lief bedoelt en zelfs al zou het wel uit de dierenwinkel komen, ik zou 'm dan ook nooit kunnen weigeren hoor, ondanks mijn principes om zelf nooit een nijn uit de dierenwinkel te kopen.

Veel plezier met je nieuwe nijntje en dat ze maar een lang en gezond leven tegemoet gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En zeg nou, een ieder die dat snoetje ziet valt er toch voor en zou het ook niet meer over zijn hart kunnen verkrijgen het terug te brengen.

tijd heb je nu niet gekregen..Maar schuldig hoef je je echt niet te voelen. Je broertje heeft het lief bedoelt en zelfs al zou het wel uit de dierenwinkel komen, ik zou 'm dan ook nooit kunnen weigeren hoor, ondanks mijn principes om zelf nooit een nijn uit de dierenwinkel te kopen

dit zijn inderdaad de redenen geweest waarom ik haar hou! gelukkig gaat het met coco nu wel heel goed! ik merk wel dat ik nog wat angstig ben, maar dat wordt al minder:) en foxxy zal altyd een mooi plekje hebben in mijn hart, want het was gewoon een schatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuurlijk ga je een beestje dat je eenmaal hebt niet meer zomaar wegdoen.

Vaak ben je bij de eerste blik al verliefd en voel je al een band.

De bedoeling erachter is goed! Heel lief zelfs...

Voor jouw gevoel had de trein iets langzamer mogen gaan maar nu ze er zal ze je beslsit opvrolijken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het echt ontzettend lief van je broertje! Echt super lief, wat een schatje:love: Ik zou hem een dikke knuffel geven:yes:

Heel veel plezier met je lieve nieuwe nijntje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites