Spring naar bijdragen
Swa100

moeilijk, maar lief

Recommended Posts

heey mensen,

zoals jullie waarschijnlijk al weten is mijn nieuwe konijntje Foxxy vanacht overleden:( Mijn broertje zat er wel erg mee (ook voor mij)

hij heeft dus tegen mijn moeder gezegd dat hij het zo zielig voor Foxxy en voor mij vond. Omdat ik zo druk met plannen om te koppelen was en met de hokken en met foxxy zelf.

Nu had hy besloten een nieuw konijntje te halen..(zonder dat ik het wist)

Hy is stiekem met mijn moeder weggegaan. ineens stond hy voor de deur met een doos.. en daarin zat een lief zwart konijntje van acht weekjes oud..

Natuurlijk vind ik dit heeel lief van hem! maar toch voelt het een beetje dubbel:( foxxy overleden, dezelfde dag een nieuw konijntje erin..

toch heb ik besloten haar gewoon te houden en haar een mooi leven proberen te geven:) ze is heel levendig en at gelijk al hooi en dronk al! ook had ze al geplast en gekeuteld in de doos!

ik zit nu wel steeds op te letten of alles goed gaat.. ik merk dat ik best wel angstig ben (bang dat zij ook dood zal gaan).. maar gelukkig gaat alles goed.

ook al voelt het een beetje dubbel... Hier is mijn nieuwe konijntje: Coco

1243109247-80.jpg

1243109321-910.jpg

1243109356-010.jpg

1243109396-260.jpg

p.s ik hoop dat jullie myn situatie begrijpen.. en mij niet zullen veroordelen omdat er nu al een nieuw konijntje is..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het heel dubbel dit lijkt wel een dieren winkel konijntje...... Laten we het zo zeggen als dit mij zou gebeuren kan ik het niet acsepteren zo kort na de dood van je konijntje.....Maar dat is mijn gevoel he.

Wat weegt ze?

het is ook dubbel, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het konijntje terug te laten brengen, nadat mijn broertje met tranen in zijn oogjes voor de deur staat met het konijntje..

ze weegt tussen de 500 en 600 gram

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze is best klein in mijn ogen.. zelfs de mijne waren wat forser met 8 weken! Maar dat ligt wel aan mij.. Is het een voedster? ja toch? maar nu moet je haal alleen houdne dus, want koppelen mag pas bij 4 maanden. Ik vind het ook een beetje dubbel... En idd lijkt wel een dierenwinkel konijntje. Dit is niet veel goeds.. denk dat de kans op iets nu groter is dan bij de vorige, omdat het een dw konijntje is.. Ik zou het terugbrengen. Heel lief van je broertje, het is ook echt een liefie hoor, maarja.. beter een konijntje van een opvang!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze is best klein in mijn ogen.. zelfs de mijne waren wat forser met 8 weken! Maar dat ligt wel aan mij.. Is het een voedster? ja toch? maar nu moet je haal alleen houdne dus, want koppelen mag pas bij 4 maanden. Ik vind het ook een beetje dubbel... En idd lijkt wel een dierenwinkel konijntje. Dit is niet veel goeds.. denk dat de kans op iets nu groter is dan bij de vorige, omdat het een dw konijntje is.. Ik zou het terugbrengen. Heel lief van je broertje, het is ook echt een liefie hoor, maarja.. beter een konijntje van een opvang!

ze komt niet van de dw.. van een fokker volgens mijn moeder.. ik heb een kaartje gehad.. het is een soort opvang.. ook vakantie-opvang.. zo klein is ze niet.. dat lijkt op de foto's wel zo.. ze is bijna 600 gram

mensen.. begryp me alsjeblieft niet verkeerd..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar wat ga je er nu mee doen? een maand haar alleen in een kooi zetten en dan koppelen aan appie? denk dat je beter een wat ouder konijntje kan nemen. Maar ja, nu heb je haar toch al! Wel echt een lief beestje!

ik heb haar nu inderdaad al.. zelf was ik niet van plan een konijntje te gaan halen, maar ik heb haar nu en ik vind het gebaar gewoon heel lief van mn broertje... ik kan haar nu wel terug brengen, maar wie zegt dat ze dan beter terecht komt? ik laat appie een dezer dagen castreren zodat ze over 2 maanden bij appie kan.. en ik zal mijn uiterste best doen om het zo goed mogelijk voor haar te maken..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind het er niet echt uitzien als een ras en ik hoop dan wel dat ze wel goed is gefokt... anders heb je al helemaal kans dat het niet goed afloopt.. Maarja, nu zit ze dan wel alleen... is ze wel gewoon goed gezond enzo? geen veel stress ofzo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik vind het er niet echt uitzien als een ras en ik hoop dan wel dat ze wel goed is gefokt... anders heb je al helemaal kans dat het niet goed afloopt.. Maarja, nu zit ze dan wel alleen... is ze wel gewoon goed gezond enzo? geen veel stress ofzo?

er zijn toch wel meer rasloze nijntjes? ze huppeld lekker rond, valt het hooi flink aan en ze drinkt gewoon ook heb ik al keuteltjes gevonden etc,

edit: het gebitje en de ogen zien er ook goed uit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar ze is gefokt zei je. En dus gefokt vauit rasloze konijnen en ik denk dat niet dat ze daar de hele achtergrond vanaf weten (problemen die voorkomen bijvoorbeeld) Veel van die konijntjes zijn niet goed (en dat weet ik ook uit eigen ervaring)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, maar ze is gefokt zei je. En dus gefokt vauit rasloze konijnen en ik denk dat niet dat ze daar de hele achtergrond vanaf weten (problemen die voorkomen bijvoorbeeld) Veel van die konijntjes zijn niet goed (en dat weet ik ook uit eigen ervaring)

o wacht vergeten te zeggen, ze kwam van een fokker, maar dat is tevens een opvang en vakantie opvang.. ze is daar met haar zusjes en broertjes gebracht toen ze 7 weken oud waren, hun moeder was overleden en de baasjes wisten niet wat ze moesten doen..

edit : mn ma zei dat het overkwam als een hele lieve vrouw, er waren veel dieren die door haar opgevangen werden etc.. ze fokt alleen met lotharingers en FH's als het goed is... veel meer weet ik ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wanneer was de moeder overleden dan? Bij welke leeftijd? toen ze 7 weken oud was? Hoe hebben die mensen dat nestje dan? Met konijntjes waarvan ze niks weten zeker dus? of niet? Maar mischien heeft ze dan wel problemen. (grotendeels van mijn nijntjes hebben jammergenoeg ook problemen... de 1 hebt darmen waar je groentjes met een half hapje moet proberen, (die heb ik zelf) de ander die word waarschijnlijk vlas, 2 lopen er helemaal scheef, 1 konijntje die verstoten werd had verlammingsverschijnselen... Mischien komen die problemen nog, of komen ze sneller dan bij een ander konijntje. Maar dat hoeft niet natuurlijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
wanneer was de moeder overleden dan? Bij welke leeftijd? toen ze 7 weken oud was? Hoe hebben die mensen dat nestje dan? Met konijntjes waarvan ze niks weten zeker dus? of niet? Maar mischien heeft ze dan wel problemen. (grotendeels van mijn nijntjes hebben jammergenoeg ook problemen... de 1 hebt darmen waar je groentjes met een half hapje moet proberen, (die heb ik zelf) de ander die word waarschijnlijk vlas, 2 lopen er helemaal scheef, 1 konijntje die verstoten werd had verlammingsverschijnselen... Mischien komen die problemen nog, of komen ze sneller dan bij een ander konijntje. Maar dat hoeft niet natuurlijk!

bij 7,5 week. Het was een soort oeps-nestje voor zover ik het begrijp.. de voedster was als het goed is overleden aan gas of verstopping.. ik weet alle details verder ook niet helemaal.. ik neem zelf nog contact op met die vrouw van die fokkerij/opvang..

edit: en ook al komen er problemen, ik zorg graag voor haar.. of ze nu scheef loopt of niet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oke, ze waren 7 weken toen ze daarheen gingen en bij 7.5 week gign de moeder dood? dus ze hadden ze met moeder en al daarnaartoe gebracht? Ik hoop voor haar dat ze geen problemen gaat krijgen!

neenee.. ik maak het een beetje verwarrend... met die 7 weken in die eerdere post, bedoelde ik dus die 7,5 week...

nog even duidelijk: haar moeder stierf toen ze 7,5 week was (voor zover ik weet aan een verstopping of gas). daarna brachten die mensen het nestje naar die opvang..

edit: daar zijn ze ongeveer een weekje onder toezicht gebleven en daarna mochten ze weg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

komt het vaak voor dat beestjes overlijden tijdens een verhuizing?

ik krijg mijn konijntje over 3 weken van een goed iemand,

mijn konijn heeft een stamboom en krijgt een oornummer, dus dat zit wel goed.

Ik ben nu als de dood dat mijne ook zal overlijden van de stress

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
oke, maar vind het wel knap van je broertje dat hij niet naar een dw is gegaan. zou je denk dat dat het logische is want mensen doen als ze niet veel verstand ervan hebben. hoe oud is je broertje?

mn broertje is al 13;) maar erg kinderlijk nog.. hy heeft veel meegemaakt.. onze vader is er vandoor gegaan met een ander enzo.. maarja.. hy hoorde me af en toe praten en las af en toe mee op bb;) ben best trots op hem, dat hij zelf besloot niet naar een dw te gaan (wat toch voor de hand ligt voor iemand met weinig kennis over konijnen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
komt het vaak voor dat beestjes overlijden tijdens een verhuizing?

ik krijg mijn konijntje over 3 weken van een goed iemand met stamboom en oornummer enzo, dus dat zit wel goed.

Ik ben nu als de dood dat mijne ook zal overlijden van de stress

ik denk niet dat foxxy is overleden door de stress.. ik denk dat ze al ziek was toen ik haar kreeg... ik ben dus van mening dat je je geen zorgen hoeft te maken;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites