Ga naar inhoud

konijntje van 13 weken eet,drinkt en keuteld weinig


Swa100

Aanbevolen berichten

coc denk ik eerder aan door verhuizing en stress.sterkte

moet ik dan niet oppassen met mijn andere konijn (ze zaten niet bij elkaar, maar eerst stonden d ehokken zo'n 4 meter uit elkaar en sinds gistermiddag staat de ene boven de ander

Link naar reactie
Delen op andere sites

over met dat oppassen met je ander konijn weet ik niet als het van de stress was dat ze is overleden kan er niets zijn met je anders konijn maar als het aan zen darmpjes lag, weet ik het eig niet zo, nog geen ervaring mee gehad

Let gewoon goed op dat ze blijft eten, drinken EN keutelen

Nogmaals, Sterkte !!

aangepast door sippi__x
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat een naar einde van iets dat zo'n mooi begin had moeten zijn !

Wat het geweest is...Coccidiose komt vaak voor bij konijntjes tot ong. 3 maanden...Gas kan natuurlijk ook heel goed...

Wat het ook was, daar kunnen we nu naar gissen, maar daar heb je niet zo veel meer aan.......

Dit is wel heel naar voor je geweest om 's nachts met je konijntje op te zitten en niet te weten wat je kan doen !

Je hebt in ieder geval wel je best gedaan, dat staat vast én je kan volgende keer vertrouwen op je gevoel ! Je had namelijk door dat er iets niet pluis was...

Je andere konijn...

Zou dat goed in de gaten houden...Zodra je iets merkt dat anders is dan anders, aan de (dierenarts)bel trekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dan zou je je konijntje naar de dierenarts moeten brengen om uit te laten zoeken wat het was...maar dan nog..

Dit konijntje is misschien gewoon wat zwak geweest...

Waar heb je het vandaan ?

mn tante kende iemand met een nestje.. gewoon een soort oeps nestje dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

het klinkt misschien hard of lullig, maar er komt een dezer dagen toch een nieuw konijntje bij.. (niet denken dat ik haar zo snel mogelijk wil vervangen) want ik wil een maatje voor appie... dat konijntje zal ik dan nog beter in de gaten proberen te houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet heel hard of lullig.. Uiteindelijk vind je het natuurlijk wel heel erg, hier reken je niet op, maar Appie is in mijn ogen belangrijker dan een konijntje dat helaas na een paar dagen is overleden.. Zo zou ik redeneren. Maar ik zou inderdaad naar de opvang gaan en dan een konijntje van vier maanden of ouder nemen, die zijn (volgens mij??) ook veel minder vatbaar voor cocc mocht dat het wel geweest zijn, bovendien kun je dan direct koppelen.

Wel heel sneu zeg!! Sterkte! :frown:

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het is nu wel rot voor jou, maar Appie zal haar niet missen omdat ze nog niet samen zaten, dus die zit nog steeds te wachten op een vriendinnetje. Ik zou ook voor een konijntje uit de opvang gaan. Meestal zijn die al wat groter, en dus wat sterker, en je kunt ze ter plekke koppelen en dan is er meteen iemand bij die dat vaker gedaan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .