Ga naar inhoud

konijntje van 13 weken eet,drinkt en keuteld weinig


Swa100

Aanbevolen berichten

eey mensen,

sinds zondag heb ik een voedstertje van bijna 13 weekjes oud. ze weegt nu zo'n 1100 a 1200 gram

Nu valt mij op dat ze een beetje weinig eet, drinkt en keuteld..

drinken: zo'n 20 ml per 24 uur

eten: ik gok zo'n 10-20 gram biks per 24 uur

keutels: een handjevol ofzo sinds zondag..

plasjes: ik vind wel wat plasplekjes etc..

hooi: soms zie ik haar een beetje hooi eten

ik probeerde haar vandaag voor het eerst groenvoer te geven, maar uit mijn hand wou ze geen witlof eten (1 hapje), nu heb ik het in haar hok gelegd.. hopen dat ze het eet

ze is niet heel erg stil ofzo.. als ik haar ff optil enzo is ze niet erg rustig..

wie kan me helpen? ik heb namelijk geen ervaring met konijntjes van deze leeftyd

edit: oja.. ik heb dezelfde biks als ze bij haar nestje zegmaar daar kreeg

aangepast door Swa100
Link naar reactie
Delen op andere sites

is er niemand die me kan helpen:(

ze heeft net 1 hapje appel uit (uit mn hand)..

ook zag ik net wat keuteltjes die volgens mij van vanmiddag komen.. zelf weet ik niet echt hoeveel ze op deze leeftyd moeten drinken,eten en keutelen.. wie kan me daarmee helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eet ze inderdaad wat weinig voor haar leeftijd, normaal gesproken eten ze met deze leeftijd de oren van je hoofd. Onbeperkt eten en drinken mogen ze voor zover ik weet! En veel poepen hoort daar natuurlijk bij...

Sinds wanneer is ze minder gaan eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

O je hebt haar net zie ik.

Het zal waarschijnlijk even wennen zijn voor haar, nieuwe omgeving is natuurlijk stress...hou het goed in de gaten. Zo gauw ze niet meer eet, niet meer poept en stilletjes wordt, naar de DA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eet ze inderdaad wat weinig voor haar leeftijd, normaal gesproken eten ze met deze leeftijd de oren van je hoofd. Onbeperkt eten en drinken mogen ze voor zover ik weet! En veel poepen hoort daar natuurlijk bij...

Sinds wanneer is ze minder gaan eten?

ik heb haar sinds zondag.. en eigenlijk heb ik haar nooit meer zien eten en drinken dan dit..

edit: hoe lang moet ik ongeveer aanhouden met dat afwachten? hoe lang duurt het meestal totdat ze een beetje gewend zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef haar nog een paar daagjes. Wennen kan voor ieder dier anders zijn, maar ik denk dat dat voor een konijn vrij snel gaat.

Hoeveel at ze bij degene waar je haar gehaald hebt?

dat weet ik niet precies, heb die vrouw net gemaild. Ik merk wel dat ze nog wat schuchter is.. als ik (of iemand anderS) mijn hand in het hok deed ging ze het nachthok in. Inmiddels blijft ze voor mij wel zitten als ik rustig aan doe... maar voor bijv mijn broertje rent ze weg. Ze is ook gewoon best levendig.. oogjes wijd open etc.. gewoon huppen af en toe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen ervaring met konijntjes van deze leeftijd, maar het lijkt me toch niet helemaal lekker te gaan met haar. Ze eet wel af en toe een beetje hooi schrijf je? Zolang ze dat blijft doen zou ik het nog maar even aanzien. Weet je wanneer ze voor het laatst gekeuteld heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen ervaring met konijntjes van deze leeftijd, maar het lijkt me toch niet helemaal lekker te gaan met haar. Ze eet wel af en toe een beetje hooi schrijf je? Zolang ze dat blijft doen zou ik het nog maar even aanzien. Weet je wanneer ze voor het laatst gekeuteld heeft?

vanmiddag.. want toen zag ik een vers keuteltje hangen aan haar vacht

edit: kan het inderdaad zijn dat ze moet wennen? het is hier natuurlijk wel heeel anders dan waar ze vandaan kwam

Link naar reactie
Delen op andere sites

net gekeken,. ze heeft nog steeds niets gedronken en gegeten.. en als ik vanaf haar borstkast naar de anus ga voel ik een bolle (niet echt zachte) buik.. als ik mijn voor tegen haar buikje hou hoor ik soms wat geborrel.. zal ze last hebben van gas?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De darmpjes werken dus. Ik zou het nog even aanzien. Ook al keutelt en eet ze weinig, ze doet het in ieder geval wel, wat denk je dat een DA hier aan zal doen? Ze heeft naar mijn mening geen medicijnen nodig, ik zou niet weten waarvoor?

Blijf haar lekker betuttelen, masseer haar buikje, en hou het in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen.. helaas moet ik melden dat foxxy vanacht is overleden:( ik ben tot 3 uur bezig geweest met masseren en in de gaten houden.. Het ging nog redelijk, maar helaas heeft ze het niet gehaald :( Het plan was om vandaag naar de DA te gaan.. maarja..

Rust zacht lieve Foxxy:'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat??? :( Jeetje zeg, wat erg! En je was er zo blij mee.

Denk je dat ze al ziek was toen je haar kreeg misschien?

ik heb geen idee:( ik denk dat ze last had van haar darmen, want ik vond net ook ineens best veel plakkerige poep aan elkaar:(

vin t zo erg voor dr:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .