Ga naar inhoud

hooi of zaagsel?

Aanbevolen berichten

Mijn konijntjes hebben ook beukensnippers! Ik dacht ook dat ze het niet fijn zouden vinden.. maar ze vinden het heerlijk!

Zaagsel is niet goed! Mijn konijntje had na een week al last van zijn longen en at bijna niet meer... gelukkig gaat het nu prima!

Enkele adressen waar je beukensnippers kunt kopen:

- Boerenbond (weet niet of ze die in Belgie hebben?)

- http://www.dierenwebshop.nl/product_info.php?products_id=8954

- http://www.dedierenwinkelonline.nl/N_frame.html?http://www.dedierenwinkelonline.nl/N_art_167.html

- Als je bij Google zoekt op beukensnippers krijg je nog veel meer webwinkels die het verkopen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

en houtvezels dan? ik heb dit gekocht als bodembedekking samen met stro van puik

(heeft dat trouwens nog verschil? welke stro?)

de vrouw in de winkel zei dat deze stro behandeld was tegen mijten ofzoiets..

en zijn houtvezels ook goed?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee hoor, ze vinden het fantastisch. Vergelijk je konijn niet met een mens, die hebben zachte matrassen en dekbedden nodig, maar een konijn slaapt heerlijk op bodembedekking! Ze slapen hier zelfs op de vloer, dus maak je daar maar niet druk om. Als je een flink laagje in het hok doet, is het evengoed best zacht!

@Carino: nee, beukenhoutsnippers krijg je niet in de dierenwinkel.

mijn konijn slaapt op n plek waar die alle bodembedekking heeft weggegraafd T_T

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik gebruikte eerst zaagsel maar omdat ik hoorde dat dit niet goed is. Heb ik een klein zakje hennep snippers gehaald. Heeft iemand hier ervaring mee?

Zaagsel is inderdaad te stoffig, en daarom niet goed voor de gezondheid van je konijn en die van jezelf. Ik gebruik altijd hennepstrooisel als onderlaag in de toiletbakjes. Absorbeert goed, werkt perfect!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik ook hennepsnippers als bodembedekking, maar daar komt ook best stof vanaf. Ik merkte dat sinds een paar daagjes mijn konijntjes niesten. Maar dat kan ook door t andere merk hooi komen die ik had gekocht.. dat was ook behoorlijk stoffig en dit is de eerste keer dat ik het gebruik. Ik heb gisteravond ander soort hooi erin gelegd en nu hoor ik ze niet meer niezen. Maar buiten dat om zou hennep ook t zelfde als zaagsel zijn wat stof betreft?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou niet weten waarom hennepstrooisel niet gezond zou zijn.

Ik overigens net 20 kilo (!!!) gekocht. Het gaat best wel hard, en dan zijn die kleine zakjes een stuk duurder dan zo'n grote. Eerst maar eens wat ruimte in de schuur gemaakt, en daar staat nu dus een grote baal aubiose. Ben benieuwd hoe lang ik er mee doe! :mdr:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey!

Je moet STRO als bodembeddekking nemen en HOOI erin leggen voor je bunny om te knabbelen...

En

bij zaagsel kan je bunny geen holletjes maken of lekker warm eronder kruipen!

dus ik zou STRO nemen plus HOOI voor voedsel!

SUCCES!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .