Ga naar inhoud

Ervaringen met dubbel hok (dus met verdieping)

Aanbevolen berichten

Ik ben voor mij dwergkonijntjes op zoek naar een hok voor binnen.

Dit model kwam ik tegen en vond hem er erg mooi uitzien! Vooral erg handig met die wieltjes lijkt me!

hok.jpg?t=1242764172

Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n soort hok?

Op de website staan namelijk hele positieve maar ook hele negatieve verhalen.

Heb het hok op deze site gevonden: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooi_ren/dwergkonijnen/120er/100548

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet dit hok, wel een soortgelijk hok maar zonder wielen. Mijn knijnen kunnen namelijk best tekeergaan ( van links naar rechts sprinten) en dan rolt dat hok vast mee. En die wieltjes maken het ook erg hoog dan kunnen ze er niet zelf in en uit springen.... Dat waren mijn "tegens" een maand geleden toen ik voor hetzelfde dilemma stond. Heb dus uiteindelijk een ander 2-verdiepinen hok gekocht. Maar wie weet reageren anderen heelpositief. Succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dat hok ook. Een nadeel vind ik wel dat het trappetje middenin de kooi staat, in plaats van aan de zijkant, zodat het wel erg veel ruimte inneemt. Het is ook wat lastig schoon te maken, omdat je het elke keer moet demonteren om de onderste bak te kunnen pakken. Ook al scheelt het heel erg nu Tommie en Sofie zindelijk zijn en alleen maar plassen in hun toiletje..dan is het een beetje vegen, toiletje verschonen en klaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoi, ik heb hetzelfde hok als witte en rakker

588070101_5_GNuA.jpeg

alleen heb ik het trapje eruit gehaald en een plateau gekocht bij de dierenwinkel. mn vader heeft er wat tapijt opgelijmd ivm gladheid!

Onderin heb ik gewoon aubiose en stro en bovenin een badlaken. Ik heb ook altijd het bovenste rek openstaan, Bikkel staat nogal graag rechtop bovenin haha

Ik ben erg tevreden....en heb 79 euro betaald voor dit hok en 10 euro voor het plateau.

groetjes sabrina

Link naar bericht
Delen op andere sites
michelleloveelmo-2219-albums-benji-sandy-29-november-2008-picture5655-mijn-konijnenkooi-drie-verdiepingen-de-kooi-geheel.jpg

Dit is mijn hok. Ik was 72 euro kwijt incl. verzendkosten.

Ik heb twee plateau's gekocht met special kuzzentje dit je er af kan halen om te wassen

ik heb 6 nog wat betaalt per plateau, maar zie dat de prijs 6 euro gestegen is.

De kussentjes waren 6,95

Hee! Waar heb jij die kussentjes besteld als ik vragen mag? Ik heb ze wel gezien bij karinasdierenwebshop alleen ik vind daar het patroon van de kussentjes niet leuk:mdr:

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hee! Waar heb jij die kussentjes besteld als ik vragen mag? Ik heb ze wel gezien bij karinasdierenwebshop alleen ik vind daar het patroon van de kussentjes niet leuk:mdr:

Dat zijn die;) Ik vond het patroontje ook niet zo, maar ze zijn wel super handig.

Vind het patroontje in het echt mooier dan op de foto, maar nog steeds niet super

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoe zijn die clipjes van die hokken? Kan je die elke keer met schoonmaken open maken zonder dat ze stuk gaan? Ik had bij Jumpopet een hok besteld voor logeerhokken bij mn moeder en 1 van die clipjes was gelijk stuk en de deurtjes sloten ook niet lekker. Bij deze kooien wel? Ik wilde deze misschien wel http://www.all4pets.nl/view_product.php?product=ak12347585.560#

maar dan moet het wel goed sluiten en makkelijk open te maken zijn....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds vandaag in gebruik genomen door ons Bearke en haar nieuwe vriendje Petran.

Heb nog een houten huisje besteld voor in de kooi dan kan het trapje denk ik ook weg. Als een van ons thuis is mogen ze altijd los door de kamer en met goed weer buiten in de ren op het terras.

saf-5018-albums-petran-picture12716-kooi.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Opzich wel is alleen een groot ding. Moest de juxebox verzetten naar waar eerst Bearkes kooi stond (die was 100 x 50 deze is 120 x 50 en driex zo hoog. Was dus even verbouwen om alles passend te krijgen.

Vind het trapje een beetje twijfelachtig. Heb een kartonnen doos aan het eind gezet zodat het neit zo steil is. Bearke is al heel wat keren op en neer geweest. Ik heb het Petran nog niet zien doen. Maar dat komt vanzelf wel.

Moet wel zeggen dat ik de bodem van de bovenverdieping wat zwak vind die zie ke echt doorbuigen als Bearke boven zit. Misschien dat ik daar nog eens een latje of 2 onderzet om het gewicht wat te verdelen.

Het is wel een mooi ruim hok. De bak is diep genoeg zodat niet meteen de hele vloer vol ligt met spul wat ze eruit graven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoi saf, je kunt ook plateau's krijgen voor deze kooien, ik vond dat de trap veel plaats in beslag nam...hier is de bodem van de bovenbak ook wat slapper, Bikkel woont nu alleen in de kooi omdat zn vriendinnetje na 6 dgn hier te zijn overleden is. Ik heb het model van 1 meter, 1.20 was te groot, en hier loopt Bikkel continu los binnen en buiten....

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat hok wat jij liet zien kun je bestellen bij de kooiengigant en die heb ik gezien maar ik wilde graag zwarte bakken en die vond ik in aken...woon dicht bij de grens en in duitsland hebben ze heel veel van deze kooien. op ebay staan deze kooien ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .