Shadow2 Geplaatst: 13 mei 2009 Delen Geplaatst: 13 mei 2009 Wellicht dat nu de mensen van het voorgaande topic over het feit dat het verboden moet worden een konijn alleen te houden nu mij hierom zullen veroordelen, maar ik wil jullie vragen eerst het hele verhaal te lezen en dan pas te oordelen. Sterker nog! Mijn konijn Bas is gecastreerd en zodra ik merk dat hij een vriendinnetje mist, ben ik de eerste om samen met hem er eentje uit te gaan zoeken.De redenen dat ik denk dat Bas erg gelukkig is, is omdat hij altijd vrolijk is, lekker veel vrijheid heeft en heel erg aan mij gehecht is. Als ik 's ochtends opsta, is het eerste dat ik doe, zijn kooi openzetten (hij is een echt binnenkonijn). Dan mag hij lekker door het hele huis heen rennen, hij heeft takken, dozen, rammelspeeltjes, kattentunnel en dan natuurlijk nog alle leuke spelletjes op de slaapkamer zoals het verslepen van schoenen, kleding, kortom alles dat hij in de weg vindt liggen. Ook hebben we onze eigen spelletjes, zoals een handdoek goed vastproppen onder een kast, zodat hij die er zelf uit kan graven.Hij komt een paar keer per dag ineens lekker bij me zitten om te kroelen en mij te vertellen hoe lief hij me vindt. Als ik em roep, dan komt ie eraan rennen. Als hij zin in groenvoer heeft, maakt ie me dat duidelijk door in zijn kooi te gaan zitten wachten op het lekkers dat komen gaat. Ik daag hem uit door de groentes in stukjes in zijn kooi te "verstoppen". Dat is het vaste ritueel als hij zijn kooi 's avonds in moet rond 23 uur. Vaak zit hij dan al zelf in de kooi te wachten, of hij komt me letterlijk halen. Voordat ik ga slapen, krijgt hij altijd nog kroeltjes in zijn kooi. Zodra ik de lichten uitdoe wordt meneer onrustig en ik mag niet gaan slapen voordat hij nog even heerlijk is gekroeld en hij mij uitgebreide likjes heeft gegeven. Soms komt hij ineens langs me sprinten en dan moet ik hem aanmoedigen, dan gaat hij allemaal gekke binkies maken. Als ik tegen hem roep dat ie in zijn kooi moet, maakt hij er soms een spelletje van door even stiekem onder tafel te gaan zitten en als ik roep dat ie echt z'n kooi in moet, rent ie braaf naar zijn kooi.Ook in de kamer zorg ik dat ik steeds nieuwe speeltjes verzin, steeds verschillende soorten materialen, vormen en vooral ook zeer knaagbaar ;-).Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik momenteel niet werk dus behoorlijk veel thuis ben, daardoor kan hij ook lekker zo'n 8 uur per dag lekker rondlopen. Maar zelfs in zijn kooi heeft ie altijd wel wat te doen. Hij heeft als klein konijntje (formaatje dwerg, 1,7 kg) een kooi van 1.20 x 70 of zo dus ook daarin heeft hij ruimte genoeg. Ik geloof nl. dat wanneer je ervoor zorgt dat je konijn voldoende aandacht, uitdaging en vrijheid geniet en daarnaast natuurlijk de goede verzorging, je een heel gelukkig konijn kunt hebben.Nu vraag ik jullie, klinkt dit als een konijn dat iets mist? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Hoi Shadow. Zoals je het hierboven beschrijft lijkt het inderdaad of Bas niets tekort komt. Hij klinkt als een vrolijk, actief konijn. Konijnen zijn echter sociale dieren; groepsdieren die behoefte hebben aan sociale interactie met andere konijnen. Gezelschap is voor konijnen een van de eerste vereisten. Sterker nog; gezelschap is bijna nog belangrijker dan ruimte! Zodra een konijn gezelschap heeft van een soortgenootje worden ze (nog) actiever. Als je eenmaal twee konijnen (gehad) hebt weet je hoe leuk het is om te zien hoe ze samen spelen, rennen, eten, hoe ze, dicht tegen elkaar aan liggen, elkaars kop wassen. Als Bas een vriendinnetje krijgt bestaat de kans dat hij minder naar jou toe zal trekken en meer met zijn vriendinnetje bezig zal zijn. Jij fungeert nu toch als een soort surrogaatkonijn voor hem. Dat is voor jou misschien wel (even) jammer, maar ik weet zeker dat Bas er veel gelukkiger van wordt. Het aaien, praten en spelen wat jij met hem doet kan nooit een vervanging zijn van de dingen die konijnen met elkaar doen, hooguit een welkome aanvulling hierop. Daarnaast kun jij hem, hoe vaak je ook thuis bent, niet 24 uur per dag aandacht geven, dat lijkt me logisch. Een medekonijn kan dat echter wel (en krijgt daarvoor in ruil ook de mogelijkheid om 24 uur per dag aandacht van Bas te krijgen). Het hoeft niet te betekenen dat konijnen die er een maatje bij hebben gekregen opeens niets meer van mensen willen weten, mocht dat je angst zijn. Ik heb mijn konijnen sinds zaterdag, en ze komen nu al elke keer als ik bij hun hok in de buurt kom vrolijk naar me toe gehuppeld om te kijken wat ik kom doen (en of ik eten bij me heb waarschijnlijk, maar dat terzijde ). Dus ondanks dat ze gezelschap van elkaar hebben zijn ze ook zeker nog geïnteresseerd in de mensen die ze kennen. Ik denk dat het niet alleen voor Bas, maar ook voor jou een stuk leuker wordt als hij een vriendinnetje zou krijgen. Ik heb het hier al eerder ergens geschreven; ik zit soms uren alleen maar te kijken en te genieten van wat m'n konijnen samen aan het doen zijn. Hoe ze lekker achter elkaar aan racen, heel lief elkaars kop wassen, eigenwijs met de neuzen tegen elkaar aanduwen als ze allebei nèt dat laatste stukje witlof willen pakken, lief tegen elkaar aan liggen slapen, hoe de een als een gek door de ren heen sjeest terwijl de ander onverstoord aan het hooi zit te knabbelen, noem het maar op. Gisteren zaten er een paar musjes in een boompje naast de ren. Je had de koppen van die twee moeten zien, het was gewoon hilarisch! Die grote oren vooruit, en je zag ze gewoon denken: wat doen die rare beesten in onze tuin?! Je weet zelf ook; als je soms wel eens foto's en filmpjes ziet van een stelletje konijnen is dat vaak heel leuk en vertederend, de liefde spat er vanaf. Ik denk dat een heleboel mensen op dit forum jaloers zullen zijn op jouw situatie; je hebt de ruimte voor twee konijnen, bent niet afhankelijk van ouders die toestemming voor een tweede konijn moeten geven, Bas is al gecastreerd, dus die kosten hoef je niet meer te maken. Kortom: er staat niets meer een vriendinnetje voor Bas in de weg volgens mij. Ik hoop dat je toch nog eens na wilt denken over een vriendinnetje voor Bas. Niet voor mij hoor, ik merk er niets van of je 1 of 2 konijnen hebt, maar voor Bas. Ik geloof namelijk wel dat hij het prima naar zijn zin heeft bij jou, maar ik weet bijna zeker dat hij nog veel gelukkiger zal zijn met een lieve vriendin. En waarom zou je hem die niet gunnen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Kijk, voor mij is dit een typisch vb van hoe een konijn wel alleen gehouden kan worden. Ik ben er van overtuigd dat Bas een beter leven heeft dan 90% van konijnenbevolking, echt waar.Gewoon al hoe je het beschrijft ,zegt mij genoeg. Dus ja, ik denk dat Bas een gelukkig konijn is. Maar...net als Kiwi weet ik uit ervaring dat konijnen toch gelukkiger zijn met z'n 2. Ik heb zelf 7 jaar met 1 huiskonijn geleefd en die situatie is perfekt met de jouwe te vergelijken. Ja, Kobe heeft bij ons een goed leven gehad...maar als IK toen geweten had wat ik nu weet, nu ik een koppel in huis heb... ik moet eerlijk bekennen dat ik voor Kobe net hetzelfde zou gewild hebben als voor de tweeling... Ken je mensen die een koppel hebben? Ik zou zeggen, ga daar eens op bezoek... misschien woont er wel iemand van BB in de buurt waar je eens mag langskomen... eens je echt heb beleefd hoe een koppel samenwoont, kan je als mens echt niet anders dan dezelfde conclusie trekken als ik... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puck&Lexie Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 wat fijn dat de toon naar elkaar toe gelukkig allemaal wat vriendelijker is... En wat de konijntjes betreft.een gemiddeld konijn in nederland heeft een 6 als cijfer voor zijn leventje. die van joiu ondanks dat ie alleen is een acht! maar als ie nou ook nog een vriendin zou krijgen dan had ie waarschijnlijk wel een 9,5! zo moet je het zien denk ik. Hij heeft het echt supergoed. Maar je kunt het zelf nog beter maken!Grijp die kans als je de mogelijkheid hebt zou ik zeggen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pleuntje Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Ik ben ook normaal geen voorstander voor een konijn alleen. Jou verhaal is in mijn ogen een gelukkig konijn. Zoveel aandacht krijgt lang niet ieder konijn. Maar wat als je een dagje wegbent oid.Dan zit hij wel alleen.Aan de andere kant zijn konijnen niet altijd zo lief tegen elkaar. Het is keuze die je zelf moet maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tante10 Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Ha, het lijkt wel of Bas onze Rambo is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 zou dit toppic niet aan het discussie toppic toe gevoegd kunnen worden ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow2 Geplaatst: 14 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Dank jullie voor de leuke reacties. Als ik eerlijk ben, twijfel ik al een tijdje erover om misschien toch een vriendinnetje samen met hem uit te zoeken. Het lijkt me ontzettend leuk voor hem. Wat mij tegenhoud tot nu toe om een vriendinnetje voor Bas uit te zoeken zijn allereerst de financiele consequenties. Twee nijntjes zijn 2x zoveel kosten en ik wil alleen een vriendinnetje aanschaffen als ik ook alles wat erbij hoort kan betalen. Ook als ze ziekelijk is aangelegd bijvoorbeeld. Verder is een hok van 1.20 x 70 niet groot genoeg voor 2 nijnen, ik zal dan toch een konijnenflat moeten aanschaffen, wil ik ze voldoende ruimte geven.Mijn tweede grote zorg is dat het vriendinnetje wellicht niet zo goed is opgevoed en niet zindelijk is en aangezien je pas met 4 maanden mag koppelen, is het ook niet te doen om een jong nijntje te nemen. Ook ben ik bang dat Bas er wellicht niets aan vindt en misschien zelfs wel jaloers wordt.Met vakanties of weekendjes weg, kan ik Bas altijd bij mijn ouders onderbrengen, met twee nijnen wordt dat gelijk een nog grotere volksverhuizing. Of ik moet ze thuis laten en mijn moeder vragen dagelijks een uurtje te komen.Kortom ik ben er nog niet helemaal over uit, maar uiteindelijk zal er wel een vriendinnetje komen hoor, zeker als ik de leuke verhalen over alle koppeltjes lees.Momenteel is mijn probleem vooral financieel, ik ben nl. momenteel ziek thuis en kan nog niet gaan werken. Zodra ik weer ga werken, zal het denk ik niet lang duren eer Bas zijn vriendinnetje mag uitzoeken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 hier had ik hetzelfde...bikkel is een heerlijk diertje met heeeel veeeel vrijheid!! maar ook ik twijfelde voor een 2e en nu mn man zover is komt er een. Ik ga woensdag naar de opvang, hopelijk zit daar een lieve maar avontuurlijke dame te wachten....we noemen haar Bella!Ik heb een konijnenflat gekocht van 1 meter....want ze mogen altijd los, alleen s'nachts niet en als we weg zijn. Ik vind het wel spannend hoor, want stel het klikt niet maar ja we gaan er vanuit dat het goed gaat...maar de koppeling vind ik het engste van alles...mn man zei: ga maar alleen ik hoef dat niet te zien als ze gaan vechten... gr. sabrina Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Tsja ik heb ook niet het idee dat mijn konijnen eenzaam of ongelukkig zijn, maar ik zou me een stuk prettiger voelen als ze samen zitten, omdat ik dan zeker weet dat ze niet eenzaam zijn.. Ik bedoel, uiteindelijk kunnen we ook niet in hun koppie kijken.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
busylizzzy Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Toen ik Martin kreeg was hij al 7 jaar en heeft hij 7 jaar lang alleen gewoond. Ik heb toen een jaar ziek thuis gezeten en zat de hele dag bij hem in de woonkamer. Martin en ik zijn echt heel erg aan elkaar gehecht. Het was altijd een super vrolijk ventje dat geen aandacht tekort kwam. Nu ik weer mijn school kan oppakken heb ik ervoor gekozen om hem een maatje te geven. Ik merk dat hij hier zo gelukkig mee is, zij bied hem een konijnen kijk op het leven die ik hem niet kan bieden. Het is fantastisch om hem te zien leren van Mia dat het leuk is om samen konijnenspelletjes te doen. Bovendien heb ik nu 2 huppels waar ik ontzettend veel van houd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
L.konijn Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Ik vond onze konijnen ook nooit eenzaam. Inmiddels heb ik 2 koppeltjes en ze genieten zichtbaar van elkaar. Elkaar wassen, samen spelen en samen slapen. Echt geweldig om te zien hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boukje Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 (aangepast) ik heb zelf 5 konijnen. Pleun, ooit gevonden, samen met Willem, uit de opvang, vanaf dag 1 zielsgelukkig met elkaar. Waar de een is, is de ander. Ook hebben we Dot een meisje, die kreeg mijn dochter met haar verjaardag afgelopen januari, en toevallig hoorde ik vlak daarna dat bij de boerenbond iemand zijn konijn terug bracht omdat die te groot was geworden!!!!!!!!!!! Ik had toen gehoord dat ze terug moest naar de fokker omdat ze te oud was ( 'N half jaar!!) en we weten allemaal wat een fokker er mee doet. Dus ik had gezegt dat ik haar wel mee wou nemen, en had de opvang al gebeld dus die wisten dat er weer een huppeltje zou komen. Toen kwam ik op het idee om haar bij Dot te zetten, die was tenslotte nog zeer klein en ook dat ging vanaf dag een goed. Onze Bobbie is een ander verhaal, die heeft zo'n 5 jaar samen met een vriendinnetje gezeten,Babs, toen zij overleed. Vlak daarna werd Bobbie ziek, en de dierenarts wist niet wat het was. We zijn nu bijna een jaar verder, en het gaat nu redelijk goed met haar, ze hebben nooit geweten wat er nu echt aan de hand was en dan weer een antibiotica kuurtje en dan maar weer eens een serie injecties tegen syffiles (hoe je dat ook mag schrijven) maar nu zijn we al zo'n week of 5 niet meer naar de da geweest en het enigste wat ik nu doe is haar plasser goed schoon maken, en haar insmeren rond haar staart met vaseline. (ze heeft daar "n erg schilferige huid en heb het haar daar maar eens weg geknipt, scheelt een hoop wondjes. Mijn wens is voor haar ,dat dit goede door zet zodat ze van de zomer met een vriendje naar buiten kan, en een goed konijnenleven mag hebben. Ze wordt van de zomer 6 dus ze mag nog wel een paar jaartjes gelukkig zijn, hoop ik. Ze heeft in elk geval een zeer sterk hartje dus daar zal het niet aan liggen. 14 mei 2009 aangepast door boukje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sonia Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Ik heb als kind twee keer een konijntje gehad zonder maatje. Als kind hield ik zielsveel van die beestjes en gaf ze dan ook zoveel mogelijk aandacht. Later pas ben ik gaan inzien dat het toch best treurig was, want inderdaad, zoveel aandacht als een medekonijntje kan je nooit geven als mens. Ik heb nu twee konijnen en als ik 's nacht of 's morgensvroeg naar de wc moet zie ik ze vaak samen lekker rondhupsen (of ze ooit slapen vraag ik me eigenlijk af...). Een mens kan nooit 's nachts als overdag 100% van de tijd bij een konijntje zijn. Ook is de communicatie tusen mens en nijn natuurlijk niet zo goed als tussen twee nijnen. Ik snap inderdaad dat er mensen zijn die wegens financiele redenen geen tweede konijn kunnen nemen en een konijntje kan best een goed leven hebben alleen, maar het zal nooit zo goed worden als met een nijnenvriendje... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
webwiper Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Bo heeft hier een jaar alleen gewoond (binnen bij ons) en was best tevreden. Mocht veel rondlopen, kreeg alle aandacht voor zich, ... Toen Be erbij kwam was het ons na 1 week al duidelijk dat we hem nooit konden geven wat zij hem geeft. Ze zijn goddelijk samen ! Maar je moet het echt ervaren vooraleer je het gelooft ... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow2 Geplaatst: 14 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2009 hier had ik hetzelfde...bikkel is een heerlijk diertje met heeeel veeeel vrijheid!! maar ook ik twijfelde voor een 2e en nu mn man zover is komt er een. Ik ga woensdag naar de opvang, hopelijk zit daar een lieve maar avontuurlijke dame te wachten....we noemen haar Bella!Ik heb een konijnenflat gekocht van 1 meter....want ze mogen altijd los, alleen s'nachts niet en als we weg zijn. Ik vind het wel spannend hoor, want stel het klikt niet maar ja we gaan er vanuit dat het goed gaat...maar de koppeling vind ik het engste van alles...mn man zei: ga maar alleen ik hoef dat niet te zien als ze gaan vechten... gr. sabrinaWat leuk zeg, maar ik kan me goed voorstellen dat je het ook wel spannend vindt. Ik zou geloof ik ook allerlei rampscenario's in mijn hoofd halen, maar vergeet niet dat de meeste koppelingen hooguit een paar plukken haar kosten. Nu ik al die reacties lees, hoe leuk ze het met twee hebben, vrees ik dat het bij mij ook niet meer zo lang zal duren eer er een gezellige avontuurlijke dame bij mij erbij komt en die noem ik Adrienne (van Adriaan). Nee hoor grapje, dat weet ik nog niet ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow2 Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2009 Ik ben volledig overstag. Zoals ik al in een ander topic vertelde, gaat Bas morgen mee naar de Konijnenopvang om kennis te maken met zijn vriendinnetje. Ze worden daar gekoppeld en dan mag ze mee naar huis. Ik heb vandaag de woonkamer, eetkamer en keuken goed onderhanden genomen, huis helemaal nagelopen op konijngevaarlijke dingen, dus we zijn er helemaal klaar voor.Ze is echt een schatje, superlief en heel zachtaardig. Ze is een lichtbruin hangoortje, ongeveer 3 maanden en ik heb maandag uitgebreid met haar geknuffeld, geaaid in haar kooi en ze is totaal niet bang, sterker nog ze vond het volgens mij heerlijk. Ik heb besloten haar Charlotte te noemen. Voor de oudere garde onder ons: uit het liedje van Doris, Twee motten in zijn ouwe jas die Charlotte en Bas heten! Maar goed! Naar aanleiding van jullie verhalen, de Konijnenopvang en het gevoel dat Bas een vriendinnetje miste, ben ik overstag gegaan. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat en ik houd jullie op de hoogte!Ik verheug me nu al op de komende tijd en het genieten van die twee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sabbie Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 Ze is nog maar 3 maanden? Dan mag ze nog niet gekoppeld worden... Ze is te jong... Stelde de opvang voor om te koppelen met 3 maanden??? Wel super leuk dat Bas een vriendin krijgt!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 he leuk zeg....helaas was he tbij ons van korte duur en was het eenheftige ziekeboeg MAAAR in augustus komt er toch weer meiske erbij! Geniet er lekker van... idd heb ik ook gelezen dat koppelen kan vanf 4 mnd ivm stress, pas daar goed mee op! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yvon Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 Wat leuk dat je toch een vriendinnetje neemt! Ik heb een mannetje en vrouwtje, as dinsdag mogen ze bij elkaar gezet worden.Eerst had ik alleen een vrouwtje, maar door verhalen van medeforummers ben ik gaan inzien dat ik niet kan geven wat een vriendje wel kan geven.Er staat ongeveer drie maanden? Misschien is ze al net wat ouder?Het kan trouwens ook heel goed zijn dat het konijn wat jij voor Bas uitzoekt hij niks aan vind. Dat ie een ander konijntje ziet waar die gek op is.. Dus bijt je niet zo vast op 1 konijntje he! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muriel Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 helemaal leuk dat je er nog 1tje bij neemt. Ik ben ook overstag gegaan sinds ik op dit forum zit.. ik heb mijn nijnen nu sinds twee weken. had eerst alleen gizmo. en uiteindelijk toch besloten om zo snel mogelijk (1,5 dag later) Luna uit hetzelfde nestje te halen. En het is echt super om ze samen te zien. En het geeft mij ook een veel beter gevoel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 Ik had het al eerder gelezen (het blijde nieuws van Shadow bedoel ik), maar nogmaals: joepie, leuk!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cassie Geplaatst: 11 juni 2009 Delen Geplaatst: 11 juni 2009 Veel succes hoor! Leuk dat Bas een vriendinnetje krijgt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daniprak Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Ik denk dat hij het heel erg naar zijn zin heeft bij jullie! Zelf hebben wij ook een konijn, snuffie en die is ook wel heel gelukkig. We laten hem bijna elke dag door het huis en de tuin rondrennen en proberen hem te roepen en vaak op schoot te aaien. Snuffie word er erg blij van als wij hem 's avonds even een knuffel komen geven. Als we aan het eten zijn komt hij je altijd opzoeken! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Dit is een topic uit 2009, ik geef het een slotje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten