Ga naar inhoud

Castratie Sisi (voedster) en snot


YvonneH

Aanbevolen berichten

Na een aantal weken van duplociline spuiten bij Sisi en Fuzzy is de (of het?) Snot zo goed als zeker toch chronisch sigh.gif

Balen natuurlijk, ook omdat we nog steeds aan het wachten waren totdat ze gecastreerd kon worden.

Vanochtend heb ik ook maar weer eens gemaild met dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht.

Na wat heen en weer mailen heb ik gebeld voor een afspraak en het word volgende week dinsdag.

Ik breng ze dan 's ochtends (Fuz gaat mee) en als ze een goede dag heeft gaat het door en anders houden ze ze daar een nachtje.

Als alles dan goed gaat mogen ze 's middags weer naar huis en anders blijven ze daar nog even.

Ik vind het erg spannend vooral ook omdat het gesnotter toch lastig is bij zoiets en het natuurlijk zoiezo altijd een hele operatie is.

Fuzzy gaat mee als ondersteuning.

Die 2 zijn nl zo ontzettend klef dat ze ontzettend onrustig worden zonder elkaar.

Ik heb ze nl wel eens een uurtje apart gezet om te kijken of ze allebei keutelden en dan breken ze dus echt de boel af.

Ik ben dus bang dat ze problemen krijgen met eten dus dan maar allebei de stress van de rit enzo.

Hopelijk gaat het allemaal goedkomen!

Als er iemand ervaring heeft met castratie/operatie van een konijn met snot dan hoor ik het graag natuurlijk.

Verder zijn alle tips enz heel erg welkom :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou doorzetten met antibiotica vanwege de Snot...

Heb zelf ook een konijn (Polle) gehad met Snot en van mijn modcollega Laura1984 weet ik dat zij ook ervaring heeft met Snot (bij haar konijn dan hè)..

Beide zijn 'we' genezen hiervan, maar dat duurde wel een aantal maanden..

Laura heeft het in haar weblog geschreven: http://www.bunnybunch.nl/community/blogs/laura1984-2559/1097-verloop-snot.html

Ik zou dus de laatste zijn die zal aanraden om je er bij neer te leggen....

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ben nu 7 weken bezig geweest met duplo spuiten. We gaan iig nog even door idd ivm de castratie (werd aangeraden om snot zo veel mogelijk te onderdrukken).

Hoe lang hebben jullie ab gegeven Zaza?

Ik was idd een beetje de moed aan het verliezen dat het nog over zou gaan :(

Ik ga de link van Laura ook nog eens doorlezen (had ik een tijdje geleden ook gedaan, wel interessant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .