Spring naar bijdragen
Kitty1980

Nieuw hier

Recommended Posts

w.gife.gifl.gifk.gifo.gifm.gif

Hallo! Welkom op BB!

Wat leuk dat je een konijntje mag uitzoeken! Konijntjes zijn lieve dieren. Konijnen zijn groepsdieren, en het beste is dat je inplaats van 1, 2 konijntjes neemt! Want dat vinden konijnen vaak leuker! Het hok is prachtig geworden! Lekker veel ruimte voor je nieuwe konijn. Op het forum vind je veel informatie, en als je een vraag hebt, kun je die op het forum vragen!

Groetjes, van Simone. Ik denk dat het konijntje geen ras heeft ;) Maar wat een mooi en schattig konijn! De mama heeft veel vlekjes, net als 2 konijntjes van mij! :D

bewerkt door Simoon_X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tot nu toe komt er geen 2de konijn, omdat ik het voor mezelf moet houden en onderhouden, alles zelf betalen, met 2,- zakgeld kan ik mooi 1 konijn onderhouden, ik wil een konijn dus ik moet alles ervoor doen. gaat me wel lukken maar ik kan geen 2de konijn kopen en ook gaat het voer dan dubbel zo hard op en dat kan ik niet bijhouden met mijn zakgeld.

Mischien als mijn zusje ouder is en ze mag een konijntje dan moet zij dat ook allemaal zelf doen, maar dat duurt nog een jaartje of 4 denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We mochten afgelopen donderdag Saartje al ophalen, en ze is zo super lief! ze doet het erg goed en ik mag haar lekker vaak knuffelen van mama en in de ren laten lopen :)

(eigenlijk is/was ze nog veel te jong om mee te nemen, maar het ging zo goed en dronken geen melk meer bij de moeder, alleen nog maar vast voer en groente en fruit :) )

We hebben ook het rustigste en liefste konijntje uit het nest, de rest waren wilder en veel meer aan het spartelen en bijten als je ze vast wilde houden, maar Saartje komt al naar mij toe als ik de kooi open maak :)

Groetjes Sasha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mischien dat we in de toekomst het hok nog wel gaan uitbreiden, mama wil er nog een hok aan vast maken en dan open maken zodat er 2 hokken aan elkaar zitten, dus meer ruimte, ook zodat er een 2de konijntje bij kan komen.

Maar dat zijn toekomst plannen, tot nu toen is het hok nog erg groot voor het kleintje hahaha :)

Groetjes Kitty

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo allemaal, het gaat erg goed met saartje, ze word al een grote meid :) Ze mag regelmatig in de ren en vind dat ook heerlijk!

Ze heeft me al wel eens in mijn neus gebeten, waarom weet ik niet, pijn deed het wel :P en bloedde ook een beetje.

Ze mag af en toe op de bank lopen en begint dan op de zachte harige kussentjes die erop liggen veel te graven, wat kan dit zijn? en zodra ze terug gaat naar haar kooi dan begint ze heel hard te trappelen, en doet ze heel erg wild, wat kan dit zijn??

het is in ieder geval niet leuk want ze doet mij of iemand anders er gruwelijk pijn mee met haar achterpootnagels.

Groetjes Sasha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze met haar achterpoten kabaal maakt is het stampen, dan vind ze het niet leuk. Je moet haar niet al te veel optillen enzo hoor, vinden konijntjes vaak niet fijn ;) Dat graven in kussens kan ook betekenen dat ze iets niet prettig vind, of gewoon iets niet leuk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben ontdekt dat "saartje" een ventje is, dus we hebben hem Sammy genoemd :) hij is net zo lief hoor.

We hebben een konijnenren gekocht en hij mag vaak naar binnen om daar los te lopen, mama heeft een bodem voor die ren gekocht zodat sammy niet uitglijd op het laminaat en geen krassen maakt :)

753413768_6_3ltY.jpeg

753412771_6_Fi-b.jpeg

Groetjes Sasha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Sasha,

Toevallig zeg... ik heb gister ook ontdekt dat mijn Wonka eigenlijk het zusje is van Willie... niet zo handig he?! Maar ik noem haar nog steeds Wonka hoor... wat vind jij?

Nou moet Willie binnenkort naar de dokter, zodat hij daarna weer veilig bij zijn zusje kan wonen! Krijgen ze samen een prachtige konijnenvilla, maar geen kleine nijntjes... want daarvan zijn er al genoeg!

Ik hoop dat je een lief vriendinnetje gaat vinden voor Sammy... zodra je genoeg hebt gespaard natuurlijk. Dan moet Sammy natuurlijk wel eerst ook even naar de dokter, net als mijn Willie....

Heb je er al eens aan gedacht om jouw Sammy een knuffel als vriendje te geven... totdat je genoeg centjes bij elkaar hebt of je zusje oud genoeg is? Dat is natuurlijk nooit zo gezellig als een echt vriendje... maar wel beter dan niets! Ergens op het forum kan je wel lezen welke knuffels geschikt zijn!

Spannend he, al dat konijnenspul?

Liefs en snufjes.

bewerkt door WillieWonka

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites