Spring naar bijdragen
Kitty1980

Nieuw hier

Recommended Posts

Hallo ik ben Sasha en ik ben 7 jaar, mijn mama is een konijnenkooi voor buiten aan het opknappen en over 4 weekjes mag ik een konijntje halen van mijn eigen zakgeld, ook koop ik zelf het voer,hooi, stro, zaagsel en eventueel speeltjes.

Ik heb gisteren bij een dierenparkje een konijntje besproken, hierbij het konijntje, we weten nog niet of het een jongen of meisje is, het is nog maar 2,5 weekjes oud :)

knintje1.jpg

Ik hoop hier veel informatie te vinden voor mijn konijntje.

Groetjes Sasha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op het forum!

Wat een mooi konijntje! Ik zou wel nog even wachten met het ophalen van je konijntje tot het 8 weken is. Anders is je konijntje nog te jong om bij zijn of haar mama weg te gaan. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ow? bij het dierenparkje mogen ze weg vanaf de 6 weekjes. de kooi is nog niet klaar maar dat is het in het komend weekend hoop ik wel, we zitten nog op het dakleer te wachten en we gaan vandaag de verf halen voor de kooi te schilderen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi

tof dat je ook bij de bb bent

hebben jullie het konijnen hokje zelf gemaakt ?

hoeveel konijntjes ga je houden ?

en ik denk ook dat je beter je konijntje 8 weken bij de moeder laat want na 6 weken gaan de konijntjes vastvoer beginnen eten en zijn ze nog niet echt gewoon aan biks alleen .

maar toch proficiat met je konijntje .

ik vind het echt een schatje

gr annelies

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ik vind het nu al leuk hier, wij hadden een oud hok gratis gekregen maar het Was al kapot en rot.

Mijn Moeder heeft het gaas vervangen en het dak en helemaal geschuurd en nu met bosgroene beits in en op geschildert :) scharniertjes en schroefjes vervangen, en nu zitten we te wachten op het dakleer dat nog opgestuurd gaat worden naar ons :)

Ik ga vast 1 konijntje houden, heb er zelf voor gespaard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom!

Wat leuk dat je over een paar weekjes je nieuwe konijntje hebt!

maar eigelijk... drinken ze nog bij hun mama en leren ze, als ze 6 weken zijn, nog héél veel van hun mama & broertjes en zusjes.. dus je kunt beter je konijntje pas ophalen als die 8 weekjes is:yes:

Wist je trouwens al, dat konijnen groepsdiertjes zijn?

het beste kun je een gecastreerd mannetje bij een vrouwtje zetten, dat gaat bijna altijd wel goed!(mannetje bij een ander mannetje/vrouwtje bij vrouwtje gaat meestal niet goed)

als je konijntje alleen zit word die snel eenzaam!

ookal geef je hem bijv. 2 uur per dag aandacht, een veel te spelen, een vriendje wie die kan likken, 24 uur per dag een vriendje om mee te spelen, is natuurlijk leuker

- maar je kunt natuurlijk ook gewoon eerst dit ene konijntje halen en dan later een vriendje erbij halen:yes:

je zei in je eerste berichtje dat je ook speeltjes wou gaan kopen:

ik heb eigelijk helemaal geen speeltjes GEKOCHT voor mijn konijnen(afgezien van een balletje en een trektouw voor de hond), want konijntjes kunnen zich héél goed vermaken met gewoon een kartonnen doos: een rennetje waar ze lekker kunnen rennen, wilgenhout(of een wilgenballetje) waar ze op kunnen knabbelen, een knuffel, een balletje, een stuk hout in de ren.. etc.

wat ook wel handig is, je kunt ook een konijntje leren, om "alles" op de konijnenwc te doen!:he:, dat is een driehoekig wc'tje(of je haalt een langwerpige, maakt niet uit), als je dan door hebt waar zijn poep/plasplekje is, zet je daar het wctje neer, zo kun je elke dag even het wc'tje schoonmaken, en de rest van het hok 1 x in de week/2 weken(licht eraan hoe groot jouwn hok is) schoonmaken.

Wel goed van jou hoor!, dat je hier samen met mama informatie gaat opzoeken, dat doet niet iedereen voordat die een konijntje koopt.

Klasse!:mdr:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je, mijn moeder heeft er veel werk aan gehad, ze heeft er zelfs een pees van overbelast met onsteking van gekregen, gelukkig is dat nu voorbij en kan ze weer alles doen :)

Komen er nog meer konijnenbaasjes uit brabant?

Groetjes Sasha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk konijntje en idd goed dat je nu al inleest hier op het forum. dat is erg slim. Ik heb dit zelf pas gedaan toen ik er al 4 had rond lopen hier en had dat achteraf gezien al eerder moeten doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je wel allemaal :) Het is nu nog wachten op het dakleer, hopelijk na het weekend dat het binnen komt, en dan kan mama het kooitje afmaken, ik wil ook sparen voor een binnenkooitje zodat als wij op vakantie gaan dat de konijn bij iemand kan gaan logeren :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dank je, mijn moeder heeft er veel werk aan gehad, ze heeft er zelfs een pees van overbelast met onsteking van gekregen, gelukkig is dat nu voorbij en kan ze weer alles doen :)

Komen er nog meer konijnenbaasjes uit brabant?

Groetjes Sasha

Beetje laat, maar ik als rasechte Brabo kan jouw berichtje natuurlijk niet negeren! :bounce:

En welkom hier natuurlijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je wel allemaal! Gisteren heeft mama een stuk dakleer gekregen van een bedrijf en ze is vandaag weer verder gaan klussen met de kooi en hij is af!!!

Hieronder een foto van de kooi zoals hij nu is.

Natuurlijk wil ik nog een naamplaatje erop hebben zodra het konijntje er is :)

vandaag zijn we weer even naar het konijntje gaan kijken hoe het gegroeid is, en ze is zooo lief!

vandaag ook kunnen zien wat het geslacht is en het is een MEISJE!!

Ik ga haar Saartje noemen :)

Hier dan de kooi:

PICT0085.jpg

PICT0086.jpg

Groetjes Sasha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren weer bij Saartje wezen kijken en even geknuffeld, wat groeit ze goed! ze drinkt nog wel bij de moeder maar eet ook al netjes ander voer mee, op 30 mei gaan we ze ophalen :)

mama heeft weer nieuwe foto's gemaakt van mij en Saartje en ook mijn kleine zusje Keylie heeft een klein konijntje vast gehad, ook heeft mama een foto gemaakt van mamakonijn, weten jullie welk ras het is?

Ik met Saartje

PICT0099.jpg

Mijn zusje Keylie met een broertje/zusje van Saartje

PICT0098.jpg

mama van saartje:

PICT0101.jpg

Groetjes Sasha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites