Ga naar inhoud

Konijn heeft chocolade gegeten, wat nu??


Klarice

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft een tijd terug een halve chocolade brownie naar binnen gewerkt, met behoorlijk wat cacao, is uiteindelijk niets gebeurt...

Ik zou niet weten wat je het beste kunt doen nu... een dierenarts kan weinig denk ik, het zit al in zijn buik nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Nou, ik heb de dierenarts gebeld. Die legde uit dat een konijn niet kan braken oid, dus dat het een kwestie van afwachten is. Dat heb ik dus gedaan. Op een blaasontsteking na is Kobus gezond :). De vraag is of dat met de chocolade te maken heeft, maar het is wel mogelijk. Schrok me wild, de hele vloer onder de bloeddruppels en plasjes....

DA legde uit dat er zoveel suiker, vet en calorieen in chocolade zitten dat ze hun eigen voer wel eens links laten liggen. Met als gevolg dat het welbekende overgevoelige darmstelsel stil gaat liggen. Niet goed dus! Maar het is niet zo schadelijk voor konijnen als voor honden. Ik heb mn lesjes weer geleerd: Moet zelf meer chocolade eten, voor de konijnen het doen :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, wat een stress zeg! Gelukkig is alles goed gekomen. Ik vind het in ieder geval wel een informatief stukje (niet dat ik van plan ben mijn nijnen chocolade te geven, dat vindt het baasje ook veel te lekker om te delen;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

blij dit te lezen, mijn eigenwijze fluf is een echt bedel konijntje en eet het liefst alles wat ik ook eet, vanavond was ik slordig en liet chocolade op de bank liggen en zelf achter de pc, en ja hoor, wie heeft er zitten schranzen in mijn chocolade, mijn flufje, boef!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

blij dit te lezen, mijn eigenwijze fluf is een echt bedel konijntje en eet het liefst alles wat ik ook eet, vanavond was ik slordig en liet chocolade op de bank liggen en zelf achter de pc, en ja hoor, wie heeft er zitten schranzen in mijn chocolade, mijn flufje, boef!!

Dit is een nogal oud topic :slotje:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .