Spring naar bijdragen
Jess001

angora konijntjes

Recommended Posts

Hey iedereen,

Ik ben pas nieuw hier dus moet nog alles wat uitzoeken hoe het werkt.

Ben vandaag naar animal event geweest en zo hier terecht gekomen.

Ik had nog een aantal vraagjes over mijn konijntjes. Ik heb 2 angorakonijnen. Een koppeltje.

Mijn konijnen kunnen vrij rondhuppelen en zo ook terug in een hok. Nu heb ik een kattenbak met kattenkorrels in een hoek gezet maar toch gaan ze er telkens naast. Ze denken ook dat die bak een slaapbak is. Ik heb de bak ook al verplaatst naar een hoek waar ze dan wel hun behoeften doen maar toch gaan ze er telkens terug naast :(. Ik zou ze graag zindelijk maken zodat ze ook in de woonkamer kunnen zitten.

Ik had dan nog is een vraagje over angorakonijnen. Ik probeer ze zoveel mogelijk te kammen maar ik weet dat je ze ook moet scheren. Is dit dan met een gewone tondeuse of doe je dit met een schaar. Weet niet goed hoe ik hier moet aan beginnen.

Hopelijk weten jullie raad.

groetjes Jessy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe je ze moet scheren weet ik niet.. Maar dat hoeft niet zovaak hoor! Maar 4 keer per jaar ofzo. Dus niet om de week ofzo ;) Misschien dat je dat gewoon bij de dierenarts kan laten doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij kun je ook hiervoor een afspraak maken in een trimsalon. Ik heb wel eens gehoord dat ze daar niet alleen honden trimmen maar ook andere dieren. Misschien eens bellen voor wat informatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien kan de fokker je wel voordoen hoe je de vacht moet knippen/scheren.

Lijkt me eigenlijk wel logisch dat een fokker daar uitleg over geeft voor hij iemand angora's verkoopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou ook niet te vaal scheren. Alleen nu denk ik, want nu is het best warm. Ik denk dat ze dat wel doen bij een trimsalon, als ze een hond kunnen knippen/scheren kunnen ze dat vast ook wel bij een konijn denk ik :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .