Ga naar inhoud

Help, na castratie konijn


jules

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, misschien dat ik me onnodig zorgen maak.

Mijn rammelaar is vrijdagmiddag gecastreerd, en alles gaat prima. Hij at heel snel weer en springt weer vrolijk door zijn hok.

Ik had hem net even bij zijn nekvel gepakt en toen zag ik een heel klein litteken met de hechtingen. Maar ik zag ook dat zijn ballen heel erg dik en gezwollen zijn.

Ik weet niet of dit normaal is en ik kan nu geen dierenarts bereiken om het te vragen. Misschien weet hier iemand of dit normaal is ??

Dankjewel alvast!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Mijn Cleo is paar weken geleden gecastreerd en daarbij was het ook een beetje opgezwollen. Hij had een wat zwaardere operatie gehad (omdat één bal nog niet ingedaald was), dus hij moest sowieso voor controle terug. Maar de DA had toen ook gezegd dat er niets aan de hand was en dat dat normaal was. Als hij al goed eet en drinkt, is er niks om je zorgen over te maken. Maar je mag als het goed is toch sowieso gratis na 10 dagen terug voor controle? Of doet alleen mijn DA dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme mannetjes!!!

Arme mannetjes? Dat valt wel mee hoor! Ja tuurlijk is het op dat moment zielig, maar dat is maar voor even!

Wat is zieliger: een ram die altijd alleen moet zitten en nooit in contact mag komen met soortgenoten of laten castreren en met een weekje zijn ze (in meeste gevallen) al genezen en dan gekoppeld wordt aan een soortgenoot waarbij ze elkaars "taal" kunnen begrijpen en nooit alleen zullen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Ik bel morgen gewoon even naar de dierenarts en dan weet ik het zeker.

Mijn konijn gedraagt zich gewoon heel vrolijk en deed eigenlijk vrij snel naar de operatie weer 'gewoon'.

En eigenlijk heb ik nog een vraagje. Ik heb mijn konijn laten castreren omdat ik er een voedster bij heb gehaald. Ik vond het toch wel zielig als hij steeds zo alleen zat.

Maar zou het lang duren voordat zijn hormonen wat minder worden? Had van de dierenarts wel begrepen dat het 3-4 weken duurt voordat je ze mag koppelen, maar heb ze wel aan elkaar laten snuffelen en de hokken tegen elkaar aangezet. Maar mijn rammelaar lijkt nog steeds heel erg veel zin te hebben om te rijden. Ik hoop toch wel dat dit op den duur iets minder wordt ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen vrijdag is Snuf ook geholpen.... heb nog niet gekeken.. vindt het eng om hem op te tillen, bang dat ik hem pijn doe....

Maar na 2 weken ken je er een vriendinnetje bijzetten hoor...

afgelopen vrijdag is Snuf is dus geholpen en 1 mei wordt ie gekoppelt met zn vriendinnetje :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .