Ga naar inhoud

Gebroken rib?


toedeloe85

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Afgelopen zomer heb ik een hangoortje van de kinderboerderij gekregen. Ze zou naar de slangen gaan.

Ze is nogal wild en schuw. Ze heeft in januari van mij een gecastreerd vriendje gekregen.

Nu hadden ze gister lekker op het gras gelopen.. Ik wilde haar pakken en terug in het hok doen.

Plots werd ze zo wild en sprong uit mijn armen, zo op haar zij op het gras.

Goed gevoeld... niets aan de hand.

Vandaag heeft ze lekker gerend en goed gegeten... nu voel ik net een bult... bij de ribben. Het voelt niet als een abces, maar echt als een bot.

Ze is nog helemaal happy, niets aan de hand.

Maar zou haar rib gebroken/gekneusd kunnen zijn?

Morgen toch maar even langs de DA?

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan littekenweefsel/kraakbeen zijn dat op de plek van een breukje is gekomen..

Zie dat als een soort pleister op de wond..

Dat zal ook geen kwaad kunnen..

Of een konijn ook een rib kan breken weet ik niet...

Misschien kan het, maar ook bij mensen kan een gebroken rib vervelende gevolgen hebben. De long kan doorboort worden bijv.

Lijkt me dat dat ook voor konijnen op zou kunnen gaan..longen, bloedvaten...

In dat geval heeft je konijn waarschijnlijk een hoop geluk gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh..te gehaast gelezen...

Dacht dat het van de zomer gebeurd was....

Ehm...hmm, dan zou het een zwelling kunnen zijn...vocht..

Maar je zegt dat het heel hard voelt...

Een rib..dat moet dan bijna wel door zijn huid heensteken..zo'n ribje is een potloodpunt...

Kan je dat gebied niet bewegen ?

Eet goed, keutelt goed, beweegt normaal ?

Dan heeft hij geen pijn..

Als je het niet vertrouwd, kan je natuurlijk altijd naar de dierenarts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

onderhuidsebloeding???bloeduitstorting? als het schoudergewrichtje uit de kom zou zijn zou ze mank moeten lopen...

Een kneuzing geeft ook zwelling, jammer dat ze zo schuw is, anders kon je proberen er een ijszakje op te leggen...zolang ze niet kreupel loopt, goed eet, vrolijk is, zou ik me maar niet al te veel zorgen maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

DA gebeld. Hij zegt: zolang ze goed eet en zich normaal gedraagt niet langskomen.

Het zou een bloeduitstorting kunnen zijn ( zoals sommige van jullie ook al zeiden).

Ik zei toen dat het hard was... Hij zei dat een bloeduitstorting ook hard kan worden.

Het moet vanzelf wegtrekken. Als ze nou minder levendig wordt moet ik langskomen.

Nu ben ik alleen vergeten hoe lang het zal duren voordat die bloeduitstorting minder zou moeten worden. Wat denken jullie, na een weekje al zichtbaar verschil?

Ik vind het toch een vreemde vorm hoor voor een bloeduitstorting, het is best lang en ovaal. Daarom dacht ik ook dat het een ribbetje was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een bloeduitstorting kan best even duren voor het verdwenen is.

Wat er gebeurd is dat het bloed stolt, waardoor het vrij hard aan kan voelen.

Dit gestolde bloed moet weer worden opgenomen in het lichaam, omdat het gestolt is, duurt dat even. Heel langzaam aan, zal de zwelling minder moeten worden en `brokkelt`als het ware de bloeduitstorting af.

Durf je geen precieze tijd te zeggen, maar 1/2 weken moet je er zeker wel voor uit trekken en schrik niet als het langer duurt....let erop dat het wel langzaam minder wordt en niet meer, als dat wel zo is moet je toch echt even langs de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Kaatje voor de info!

Volgens mij wordt het niet erger. Is zo lastig te voelen.

Ik hoop wel dat het weg zal trekken en het toch geen eng botje is van het een of ander.

Ze eet goed, wel zag ik gistermiddag ( overdag dus) dat er opeens blinde darm keuteltjes lagen. Ze krijgen niet teveel biks. Eerder te weinig omdat ze een beetje te dik was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even een korte update.

Afgelopen vrijdag ben ik toch maar even naar de dierenarts gegaan.

De bult is 4 cm lang en 1 cm breed.

Hij heeft geprobeerd met een holle naald vocht eruit te laten lopen. Lukte niet, dus het is geen abces.

Het kon geen tumor zijn omdat het los in de huid hangt en niet tegen organen geplakt zit. Hij zei dat we het hier maar even bij moesten houden. Ik moet terugkomen als het konijntje of de bult verandert. Hij vermoed dat het toch een bloeduitstorting is.. Dit schijnt trouwens nooit helemaal weg te gaan... het blijft altijd nog een beetje zichtbaar?!

Konijntje is nog steeds in helemaal oke. Eet goed etc. Wel vind ik steeds ( als ik ze buiten in de ren zet) BD keutels.. Weet niet van welke van de twee. Maar ik denk van het voedstertje waar het nu over gaat. Ik las ook op internet dat het met gedrag te maken kan hebben, om hun geur af te stoten... zodat het hun terrein is?!

Nu maar hopen dat de bult snel weggaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .