Spring naar bijdragen
meroke

Ga eens wandelen met je konijn...????

Recommended Posts

Dit linkje kreeg ik vandaag binnen via mail http://www.gva.be/she/vrije-tijd/ga-eens-wandelen-met-je-konijn.aspx

Ga eens wandelen met je konijn

Gaan wandelen met je huisdier is nog steeds een van de leukste sportieve bezigheden. Je voelt je niet zo alleen, bent in de buitenlucht en bovendien doet het ook je lievelingsdier goed. Nu moet je echter niet langer een hond houden om je wandelactiviteiten te begeleiden. Je kan ook gewoon je konijn meenemen.

Speciaal voor alle knaagdierliefhebbers ontwikkelde dierenspeciaalzaak Tom&Co een superklein harnasje voor je konijn. Het wandelapparaatje is uitgevoerd in zachte en wasbare stoffen, zodat je diertje zich nooit verwondt en er altijd piekfijn bijloopt. Zo kunnen jij en je lievelingskonijn veilig met elkaar op stap.

Ik wil het bij deze toch iedereen afraden... laat je konijn liever los lopen in de tuin.

bewerkt door Evee
quote van het artikel ingevoegd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm.. Behalve het feit dat een harnasje schadelijk zou kunnen zijn, vind ik het toch wel een belachelijk gezicht om je konijn op straat uit te laten..

Zal denk ik flink wat calorieen verbranden: door van schaamte terug naar huis te rennen:$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de redactie een vriendelijk,maar duidelijk mailtje gestuurd.

Nog nooit gedaan...maar hier vind ik het nodig om te reageren...dit is echt een veelgelezen krant...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

goed gedaan Caroline!

hopelijk verwijderen ze het artikel, en plaatsen ze een ander in de plaats...waarom je beter niet met je konijn kan wandelen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt een maf artikel.

Als je al je konijn wilt uitlaten, doe het dan in je eigen tuin, en al helemaal niet op straat. Verder kan zo'n tuigje toch schuren en kan je konijn wondjes oplopen.

Liever niet doen dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bizar dat ze durven aan te raden om buiten met je nijn te gaan lopen. Volgens mij is het zeker voor je nijn een stressvolle ervaring, om nog maar niet te spreken van alle gevaren, zoals het eten van bespoten of besmet gras, takken etc., honden die worden uitgelaten, fietsers, auto's, etc.

Goed gedaan Caroline om een mailtje te sturen! Echt levensgevaarlijk om buiten te gaan lopen met je nijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms vindt ik de bezorgdheid naar konijnen toe wel erg ver gaan.

Het lijken wel fragiele porselijnen beeldjes..

Ierdere zichzelf en zijn/haar konijn respecterende konijnenbaasje gaat een konijn toch niet zelf over de straat slepen.

Ik denk dat zoiets een interactie is en dat je als baasje rekening houdt met wat je konijn leuk of niet leuk vindt.

Dus levensgevaarlijk, stres, gif etc. hoeft zo'n vaart niet te lopen.

Als er een valse hond aankomt dan moet je je konijn ff optillen..

En als je dat allemaal niet snapt dan moet je je konijn zeker niet naar buiten meenemen.

Een konijn is best wel taai en kan wel wat hebben hoor.

Met voeding kunnen ze wel best lastig en/of gevoelig zijn.

Verder kunnen ze beter tegen een stootje dan je denkt.

Ik ga overigens mijn konijn ook niet aan een tuigje uitlaten, maar misschien vindt zo'n beestje het wel heel leuk...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de mensen die een tuigje geprobeert hebben en hun konijn daarbij dood hebben zien gaan door een gebroken rug, hier anders over denken...

Ik denk dat het juist andersom is! Mensen denken maar dat alles kan met hun konijn... Aan een tuigje? Leuk!! He, mijn konijn maakt rare sprongen, hij is vast blij! (niet dus! Angst!)

In bad? Leuk!! He, mijn konijn blijft heel relax liggen, hij vindt het vast heerlijk! (Niet dus, verlamd van angst!)

Heel veel mensen hebben totaal geen kennis over het gedrag van een konijn. Een konijn is een prooidier en gedraagd zich hier ook naar. Als hij opgesloten wordt, gaat hij dood. (in zijn beleving) En zo voelt ie zich natuurlijk ook in zo'n tuigje. Ik snap dat een konijn als huisdier hebben niet natuurlijk is, maar we gaan steeds verder in het doen van niet natuurlijke dingen bij onze konijnen. Dit gaat gewoon te ver.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga niet beweren dat ik dit goed vind dat een krant dit publiceert.

Ik heb enkel de bedenking bij sommige reacties.

Ik heb een tuin, maar momenteel is die totaal niet afgemaakt. als ik mijn meisjes hierin zou los laten zijn ze of meteen overreden of ergens spoorloos naar een andere tuin.

Ik laat ze los in een ren, maar soms vind ik dit ook zielig en zou ik ze vrijheid willen geven.

Financieel zijn we echter niet in staat om onze tuin volledig af te maken. dus heb ik ook maar een tuigje gekocht en ben ik toch van plan om af en toe (in de tuin) mijn meisjes "uit te laten".

Voor wie dit een marteling vind reageer gerust. Ik ben geen dierenbeul, heb het beste met hen voor en wil ze graag vrijheid geven. en tot de tuin niet is afgemaakt zal dat af en toe met een tuigje zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik laat mijn konijnen anders ook in onze tuin lopen terwijl ze makkelijk onder de heg doorkunnen.. Doen ze toch niet, bovendien blijf ik er bij.

Je zegt wel dat het gevaarlijk is om ze in de tuin los te laten lopen (ik weet niet hoe jullie tuin er uit ziet, als je zo de weg op loopt ofzo ben ik het met je eens) maar tuigjes kunnen net zo gevaarlijk zijn. Wat is er trouwens zielig aan een ren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik laat ze los in een ren, maar soms vind ik dit ook zielig en zou ik ze vrijheid willen geven.

Ik vind dat als de ren groot genoeg is dit zeker niet zielig is. Volgens mij vinden ze het leuker om in hun ren rond te hupsen dan aan zo'n tuigje.

edit: ik heb trouwens ook geen gesloten tuin, dus laat ze ook niet vrij in de tuin. het zijn wel binnenkonijnen en binnen mogen ze wel los lopen, ook beperkt, maar als ik ze bij mooi weer buiten zet dan hebben ze een ren en dat vinden ze heerlijk, helemaal niet zielig.

bewerkt door meroke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

de ren is redelijk groot. ik vind het gewoon soms zielig dat ze niet groter kunnen zitten en overal snuffelen.

Wij hebben ene half open bebouwing en ze kunnen makkelijk de straat op lopen.

Turulijk vidnen ze het leuk om in de ren te lopen. maar Toen ik paar weken geleden Lani aan het tuigje had vond ze het zeker plezant kon ze overal aan snuffelen en op onderzoek gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ga niet beweren dat ik dit goed vind dat een krant dit publiceert.

Ik heb enkel de bedenking bij sommige reacties.

Ik heb een tuin, maar momenteel is die totaal niet afgemaakt. als ik mijn meisjes hierin zou los laten zijn ze of meteen overreden of ergens spoorloos naar een andere tuin.

Financieel zijn we echter niet in staat om onze tuin volledig af te maken. dus heb ik ook maar een tuigje gekocht en ben ik toch van plan om af en toe (in de tuin) mijn meisjes "uit te laten".

Voor wie dit een marteling vind reageer gerust. Ik ben geen dierenbeul, heb het beste met hen voor en wil ze graag vrijheid geven. en tot de tuin niet is afgemaakt zal dat af en toe met een tuigje zijn.

Ik heb net in mijn mail naar de redactie gezet dat de enige manier waarop zo'n tuigje te verantwoorden ,voor gebruik in eigen (veilige) tuin is.

Zo'n harnas (maar echt geen andere tuigjes!!!) kan je daar idd best voor gebruiken. Voorwaarde is idd dat het konijn zich veilig voelt en dat er een volwassene aanwezig is en niet kinderen met een konijn aan zo'n tuig gaan zeulen.

Probleem is dat voor het gebruik van zo'n tuigje op een veilige manier zoveel voorwaarden moeten vervult worden...

Ik kan me best voorstellen dat nieuwsgierige konijntjes plezier kunnen beleven aan zo'n uitstapje buiten de ren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een tuigje want bij mij in de tuin is niet veel gras en 1 m van mijn huis wel daar komt niemand want het is een poortje naar de achtertuin van huizen er komen nooit honden of andere dieren, ik ga dan meestal in het gras zitten en laat mijn konijn dan gras eten aan het tuigje. En natuurlijk mag ze ook af en toe in een ren.

Maar echt wandelen doe ik niet. En ze vind het ook nog leuk. Ik vind het dus geen dierenmishandeling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met je konijn wandelen kan prima , 

je moet er gewoon goed mee om kunnen gaan 

het is niet schadelijk zolang jij als baasje er goed mee omgaat ( niet gaat trekken ect) 

ik vind het niet normaal dat hier zo op word gereageerd , van schaamte naar huis rennen ? 
waarom zou je je moeten schamen als jij lekker met je konijn wilt wandelen moet je niet naar Andere kijken . Maar wat jij leuk vind en wat jij fijn vind andere mensen hebben daar niks mee te maken en als jij als baasje je schaamt voor jou konijn ben je geen goed baasje in mijn ogen ! Waarom zijn konijnen minder waart ? Het is evenveel als alle andere dieren (!) 

Mijn konijnen hebben een grote ren en mogen los , ik ga ook met ze wandelen , ect , en zij vinden dit Heerlijk die extra beetjes aandacht en lekker een keer wat anders . 
Ik ben het dus totaal niet met jullie eens !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Michelle 130:

Met je konijn wandelen kan prima , 

je moet er gewoon goed mee om kunnen gaan 

het is niet schadelijk zolang jij als baasje er goed mee omgaat ( niet gaat trekken ect) 

ik vind het niet normaal dat hier zo op word gereageerd , van schaamte naar huis rennen ? 
waarom zou je je moeten schamen als jij lekker met je konijn wilt wandelen moet je niet naar Andere kijken . Maar wat jij leuk vind en wat jij fijn vind andere mensen hebben daar niks mee te maken en als jij als baasje je schaamt voor jou konijn ben je geen goed baasje in mijn ogen ! Waarom zijn konijnen minder waart ? Het is evenveel als alle andere dieren (!) 

Mijn konijnen hebben een grote ren en mogen los , ik ga ook met ze wandelen , ect , en zij vinden dit Heerlijk die extra beetjes aandacht en lekker een keer wat anders . 
Ik ben het dus totaal niet met jullie eens !

Oei, Dit is totaal niet waar. Wat jammer dat dit jouw mening is.

Een hond en kat zijn roofdieren, een konijn is een prooider. Door met een konijn te wandelen doe je echt veel meer kwaad dan goed.

Wandelen met je konijn is heel erg schadelijk. Het is een pooidier en tuigjes zijn bewezen zeer schadelijk voor konijnen: van ernstige verwondingen als ze er met hun gebit in vast komen te zitten tot gebroken ruggen. Als je wat verder zoekt op de website zie je zelfs foto's van konijnen met ernstige verwondingen hier door.  En voor wie doe je het? Een konijn doe je meer plezier met een goed ingericht, veilig, permanent verblijf dan wisselende omgeving waar ze in aanraking komen met allerlei gevaren, van stress, roofdieren tot ziektes. Wandelen met je konijn is in mijn ogen maar voor één iemand leuk: het baasje. En dat lijkt mij dan toch een vrij egoïstische actie als konijnenbaasje.

Mocht je de discussie er over willen openen, mag dat in een nieuw topic. Dit een topic van 11 jaar geleden. Om die reden krijgt het een slotje.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .