Ga naar inhoud

Konijn vermaken


blonde_bibi

Aanbevolen berichten

Wat Shadena zegt kun je wel proberen.. een plucheknuffel geven... wil soms wel is werken..

Ik heb op het moment ook (nog) maar 1 nijntje..

En heb van alles voor Snuffie..

O.a. een aantal kattenspeelballetjes met een belletje erin, miniknuffeltje, balletjes, wcrol (doe ik geregeld vers hooi in), gister een snoepjesballetje gekocht (vindt ie wel leuk), een kartonnen doosje waar ie inken..

Een hooi/groentebal met een belletje eraan... en een oud lakentje ken ie graven enzo

En voor de rest hebben we me dochter als speelkameraadje :D hihi

En vaak ga ik heen en weer rennen en dan komt Snuf. achter me aan.. of ga op de grond bij hem zitten of neem hem op de bank (tot nu toe 2 keer geplast op de bank)

Succes...

Wat ik ook veel zie (lees) op het forum zijn: kattentunnels, zandbak om te graven, een bak met allerlei speeltjes erin...

Hangmat of tentje/mand

Wat je ook ken doen is in online hier bij de winkel van BB of ergens anders online of gewoon in de dierenwinkel/bouwmarkt/tuincentrum kijken wat hun hebben..

Succes!

Want ken me voorstellen dat je er onwijs van baalt.... heb hetzelfde (al woon ik op mezelf en zijn wij bezig voor een 2de nijntje.....) om Snuf op het moment bezig te houden enzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons was het altijd een groot succes om een klein doosje te halen van blank karton en die vol te proppen met hooi, ik maakte dan een klein gaatje als beginnetje, die doos wordt dan helemaal gesloopt, mijn nijnen raakten er altijd super enthousiast van, als ze er dan in konden werd er van binnen uit heel gard gegraven tot er nog een gat was, ze waren daar altijd een flinke tijd zoet mee, en maakten een enorme troep. Wel opletten dat de dozen geen gekleurde opdruk hebben of nietjes, das niet zo fijn... (ik ging altijd naar een natuurwinkel, daar hebben ze mooie kleine blake en stevige doosjes zonder dat er giftige stoffen opzitten van bijvoorbeeld bananen uit een grote koelcel)

ze blijven er trouwens meteen slank bij en kunnen hun behoefte om te graven en scheuren/knagen op uitleven... ook wilgentakken zijn leuk vermaak, en verder veel aandacht!! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch nog eens aandringen of je niet toch nog een konijn erbij mag nemen. Mijn voedster Hind was ook eerst alleen. Wat ik ook deed na een tijdje werd ze eenzaam en kreeg een tic, waarbij ze de hele tijd zichzelf kleddernat likte. Toen ik naar de DA ging zei ze dat Hind niks te kort kwam bij mij, maar juist daarom eenzaam was als ik naar mijn werk was. Dus uiteindelijk na heel lang twijfelen hebben we haar gekoppeld aan een gecastreerd mannetje. En nu zijn ze onafscheidelijk! De tic was direct weg toen ze samen waren! En de DA had dus toch gelijk. Ik zou nu nooit meer een konijn alleen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje is ook in haar eentje, omdat we gewoon niet genoeg ruimte hebben om nog een konijn te kunnen houden, maar ze schijnt niet erg eenzaam te zijn.

Een wc rol vind mijn konijn ook geweldig.

Alleen in een nacht tijd, het is trouwens een buitenkonijn, vreet ze zo'n rolletje voor de helft op ! Dus, die krijgt ze maar heel zelden.

Gister had ik haar een héél klein knuffeltje gegeven, die eerst aan een sleutelhanger zat. Alleen vond ze dat ding alleen maar in de weg liggen en gooide ze m aan de kant.

Wat ik ook weleens doe is een snoepje of nog vaker wat voer in een wc rolletje stoppen en dan beide kanten met hooi dichtmaken.

Mijn nijn gooit m door haar hele hok heen om maar het snoepje te pakken te krijgen.

Snoepjes krijgt ze trouwens nog zelden sinds ik weet dat ze daar dik van wordt.

Nu zal ze binnekort wel weer dikker worden, omdat het al mooier en warmer weer wordt, mag ze al vaker weer in haar ren die we op het gras hebben staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .