Spring naar bijdragen
Romico

Wat vinden jullie van naakt/fuzz ratten

Recommended Posts

Nee hoor heb ze grkocht vanwege hun persoonlijkheid ook ze waren erg springerig

Maar ik kwam in eerste instantie voor "gewone" ratjes en ben toen toch voor de fuzz ratjes gegaan

Nee ik heb ze niet gekocht omdat ik ze zielig vond

Maar er staan veel reacties hier over zielig is een mutatie etc vandaar maar dat vind ik dus niet

bewerkt door Kokochloe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zal even toevoegen dat z helaas goed ziek blijken te zijn en terug bij de dierenwinkrl zijn..

Snik..

Heb ze uiteindelijk maar paar daagjes gehad toen moesten de 2 dames gecontroleerd worden..

Weekje later en ze niezen nog steeds erg... :( kreeg excuses van de dierenwinkel mja voor mij geen dierenwinkel ratjes meer..

Hoop dat ze wel een dierenarts naar ze laat kijken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoop dat ze wel een dierenarts naar ze laat kijken

Dream on...

Ik denk dat deze ratjes er al niet meer zullen zijn. Een winkel kan geen winst maken als ze met zieke dieren (die nogal eens voorkomen in dit soort tenten) naar de dierenarts zouden gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dream on...

Ik denk dat deze ratjes er al niet meer zullen zijn. Een winkel kan geen winst maken als ze met zieke dieren (die nogal eens voorkomen in dit soort tenten) naar de dierenarts zouden gaan.

Tja ze zeiden wel dat er evt een dierenarts zou komen maargoed..

Ze zitten nu nog in tuinland en ik heb nog niet echt besloten wat ik nu ga doen dus tja..

Of ik neem ze mee maar kan geen dierenarts laten komen..

Of ze bij tuinland laten met de kans dat er niets gebeurt..of eventueel dus wel

En ik heb pas vandaag gemaild hoor dus zo snel zullen ze die beestjes niet wegdoen lijkt me .. Ze zouden weer in hun gewone hokje komen ik zou ze namelijk komen ophalen of wellicht dus niet.

Anyways ipv mij afvuren kun je ook tips geven en wat het beste is om te doen.

Of hoe ik evt het niezen kan voorkomen of wat dan ook maargoed

Ik laat het hierbij..

bewerkt door Kokochloe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja ze zeiden wel dat er evt een dierenarts zou komen maargoed..

Ze zitten nu nog in tuinland en ik heb nog niet echt besloten wat ik nu ga doen dus tja..

Of ik neem ze mee maar kan geen dierenarts laten komen..

Of ze bij tuinland laten met de kans dat er niets gebeurt..of eventueel dus wel

En ik heb pas vandaag gemaild hoor dus zo snel zullen ze die beestjes niet wegdoen lijkt me .. Ze zouden weer in hun gewone hokje komen ik zou ze namelijk komen ophalen of wellicht dus niet.

Anyways ipv mij afvuren kun je ook tips geven en wat het beste is om te doen.

Of hoe ik evt het niezen kan voorkomen of wat dan ook maargoed

Ik laat het hierbij..

Ik zou er niet vanuit gaan dat de winkel echt een dierenarts laat komen en (dure) behandelingen gaat betalen.

Als je zeker wil weten wat er met ze gebeurt dan zou ik ze gewoon zelf weer in huis nemen en zelf naar een dierenarts gaan.

(Dat kan wel een duur grapje worden, maar goed, wellicht kun je in termijnen betalen.)

Of eerst even bellen met tuinland en goed afspreken wat er precies gaat gebeuren. Blijven de ratjes daar en worden ze behandeld? Zoja, wie betaalt de DA-rekening? Kun jij ze terug krijgen (na eventueel betalen DA rekening) of krijg je je geld terug en worden ze weer eigendom van Tuinland?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou er niet vanuit gaan dat de winkel echt een dierenarts laat komen en (dure) behandelingen gaat betalen.

Als je zeker wil weten wat er met ze gebeurt dan zou ik ze gewoon zelf weer in huis nemen en zelf naar een dierenarts gaan.

(Dat kan wel een duur grapje worden, maar goed, wellicht kun je in termijnen betalen.)

Of eerst even bellen met tuinland en goed afspreken wat er precies gaat gebeuren. Blijven de ratjes daar en worden ze behandeld? Zoja, wie betaalt de DA-rekening? Kun jij ze terug krijgen (na eventueel betalen DA rekening) of krijg je je geld terug en worden ze weer eigendom van Tuinland?

Bedankt voor de tips ik heb helaas geen geld voor de DA en ga proberen ze toch terug te krijgen dat ik de kosten bij hun evt. (Deels) kan verhalen en het toch goed komt of dat ze er zelf iemand naar laten kijken..

Weet niet wat gemiddeld een behandeling tegen niezen kost? :)

Ik kan ervoor kiezen ze terug te nemen maar ze hebben dus vrijwel niks gedaan behalve hun "conclusie" waar niets van deugt..

Tenminste om het zeker te weten post ik het even hier:

Hierbij even een reactie op uw mailtje.

Wij hebben de ratjes nu meerdere dagen geobserveerd en zijn tot de conclusie gekomen dat ze niet verkouden of ziek zijn. Ze niezen af en toe wel maar dat is ook kenmerkend voor ratten.

Ze hebben kleine, gevoelige luchtwegen dus zelfs het kleinste beetje stof kan voor irritatie zorgen. Daarnaast zijn factoren zoals stress (van verhuizing bijvoorbeeld) ook reden van een verlaagde weerstand.

Na dit soort dingen kunnen ze dus best een paar dagen “ziekjes” zijn. Wij hebben echter meerdere malen goed geluisterd of ze reutelen en daar is op dit moment geen sprake van.

Uiteraard kunt u de ratjes ophalen wanneer u wilt.

Zou het toch voorkomen dat de ratjes een keer echt verkouden zijn, dan kunt u beter naar de dierenarts gaan. Deze zal dan bijvoorbeeld enrofloxoral druppels geven. Dit is een soort antibioticum tegen snot en dergelijke. Dit soort middelen kunnen wij helaas niet leveren. Het spreekt uiteraard wel voor zich dat zo’n dierenartsbezoek op uw eigen kosten is.

Dat kreeg ik terug.. Terwijl toen ik ze bracht ze zeiden zelf zon kuurtje aan de beestjes te geven en ik kreeg ook een brief mee toen ikze net aanschafte dat ik binnen 2 weken daar terecht kon als ik twijfelde over de gezondheid en ze evt. Een dierenarts zouden raadplegen.

Dus ze kunnen het wel!

Ik hoop overigens dat ze ze niet meteen weer in de kooi hebben gestopt omdat ze denken dat ik ze niet meer terug wil (heb best wel botweg gezegd dat ik dit niet geloof en het zo niet vertrouw en ze liever dan daar laat aangezien ze al gewend zijn daar.. )

De beestjes zelf zijn namelijk schatjes..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .