Ga naar inhoud

Help!! Konijn bijt hechtingen stuk


Anne_Demmi

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Mijn konijn is gister gecastreerd en nu heeft hij de hechtingen stukgebeten. Hij bijt er nu constant aan. Ik moet hem iedere keer een tikje geven om het te laten stoppen. Het is nu te laat om de arts te bellen. Wat moet ik doen? Ik ben bang dat hij straks heel erg gaat bloeden! Het lijkt een open wond te zijn, maar het bloedt niet. Wat moet ik doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch even de dienstdoende dierenarts bellen.

Bekijk ook even hoe zijn onderkant eruit ziet. Het wil wel eens voorkomen dat een konijn allergisch is voor de hechtdraad en daardoor eraan gaan knabbelen.

Je kunt ook proberen hem een sok aan te trekken en te kijken wat ie dan doet...

Als ie blijft knabbelen zal hij een kapje om moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenarts gebeld, die zei dat ik een kapje moest maken. Dat lukt niet erg, hij is nogal klein en raakte ook helemaal in paniek. Hij heeft nu een sok om en zit te eten. Maar hopen dat het goed gaat! Morgen in elk geval naar de DA. Hij was erg aan het knarsetanden, maar eet wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hij heeft de sok de hele nacht om gehad. Het ziet er een beetje raar uit, omdat we het aan de bovenkant opengeknipt hadden omdat we bang waren dat hij het te warm zou krijgen. De hechtingen zitten er nog in en er lijkt een korstje op te komen. Moet ik het zo laten? Of zal ik toch een bezoekje brengen aan de dierenarts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik even op het spreekuur langs zal komen:mdr:

Ze worden toch al gek van mij omdat ik daar zo vaak kom als overbezorgde dierenmoeder haha. Het is maar een heel klein stukje van mijn huis vandaan (5 min. lopen) (= dus niet heel stressvol) dus zal ik er wel even heen rijden. Ik denk dat ik dan wat meer gerustgesteld ben, ik vind het er zo raar uitzien, en misschien krijgt hij dan nog een pijnstiller o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toby heeft dit 3 weken geleden ook gedaan na zijn castratie, gelukkig deed hij het nog bij de DA, nog voor we hem konden afhalen. :yes:

Naar 't schijnt bloedde hij enorm, de DA heeft zijn wonde toegelijmd met speciale weefsellijm.

Daarna heeft hij nog 4 dagen Metacam-druppeltjes moeten krijgen, wat op zich niet moeilijk was omdat hij ze zo lekker vond.

Nu is hij helemaal hersteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet waarom DA's nog steeds deze hechttechniek toepassen, zo voorspelbaar dat het dier hier aan gaat knabbelen, met alle gevolgen van dien...maar goed, ik ben geen DA dus ze zullen er wel een reden voor hebben (waar ik na HEEL hard nadenken niet op kan komen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rian: ik zal er wel geen verstand van hebben, maar hoe zou je de wond anders dicht moeten krijgen?

Enfin, ik ben bij de dierenarts geweest. ( Hehe.. het ideale van onze dierenarts is dat het consult gratis is, dan is het dus niet moeilijk om daar de deur plat te lopen.:whistle2:)

De wond zag er al vrij redelijk uit, er zat namelijk al een korstje op, en de dierenarts vond dat het konijn een mooi geknutselde sok aan had.:mdr:

De arts zei dat hij dacht dat het wel goed zou gaan, maar heeft mij voor de zekerheid een antibioticum meegegeven. Ik zal dus twee keer per dag met een onwillig konijn moeten worstelen, maar het is voor zijn eigen bestwil. Omdat ik vertelde dat het konijn nogal knarsetandde heeft het ook nog een pijnstiller gekregen.

Ik ben dus gerustgesteld:) Gister hebben we tot 23:00 in paniek een sokoplossing verzonnen omdat ik bang was dat hij 's nachts dood zou bloeden als hij door zou gaan met bijten. Mijn man heeft heel wat nieuwe sokken van hem opgeofferd:mdr: Haha, 23:00 is laat voor ons, de laatste tijd gaan wij namelijk steeds om 21:00 naar bed, veel slaap nodig:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .