Ga naar inhoud

pijn in poot door verkeerde sprong


tijgertje

Aanbevolen berichten

Gijsje maakte met een sprong waardoor die met zn pootjes tegen het hok aankwam(hij liep buiten het hok) Meteen toen hij neerkwam en weg wilde lopen liep hij niet op z'n ene voorpootje.

Ik mag hem pakken,mag eraan zitten,hij ligt er ook mee,staat erop als ie ff stilstaat maar loopt er niet op(heel af en toe) pakte net ook geen witlof aan en duwde me weg,maar kan ook zijn dat hij geen honger heeft natuurlijk.

Nou wilde ik weten of konijnen altijd niet meer op hun pootje lopen als ze dr last van hebben,gekneust of gebroken. Of is dat echt alleen maar als hij gebroken is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze pijn hebben aan een pootje gaan ze hem wel anders gebruiken.

Sisi was laatst ook lomp geweest en had iets aan haar knie (achter).

Dat was duidelijk te zien aan hoe ze liep. Zij heeft een weekje pijnstilling gehad en toen ging het weer.

Ik zou er zoiezo wel naar laten kijken (weet niet hoe lang geleden het was natuurlijk) want ze laten niet snel zien dat ze ergens last van hebben.

Hopelijk valt het mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk als je er gewoon aan mag komen dat het niet gebroken zal zijn, maar zeker weten doe ik het niet. Wat je kunt proberen is het pootje in de lengteriching zachtjes samendrukken. Als dat veel pijn doet zal het waarschijnlijk gebroken zijn. Reageert hij daar niet op dan zou ik het gewoon even aankijken. Opletten dat hij blijft eten en drinken en gewoon 'normaal' is, anders kun je beter naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn nu een uur verder.

Hij heeft zich net gewassen,z'n witlof gegeten en begint al meer te bewegen en loopt er ook voorzichtig op,soms alleen nog ff niet.

Heb de dierenarts gebeld maar ja die heeft natuurlijk al een afspraak gemaakt he :s Ik weet alleen niet zo goed of het nou nog zoveel zin heeft om te gaan..

petra?? wat bedoel jij met in de lengterichting samendrukken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wat Petra bedoeld.... het is zeg maar net als bij een vinger. Die neem je bij het topje vast en dan oefen je druk uit richting de hand....

Maar, ik weet niet en twijfel of dit bij konijnen ook zo werkt.

Tuurlijk doet dat bij hen ook pijn als het een breuk is. Maar ik denk dat aan de pijnreactie bij een konijn niet kan aflezen of het daadwerkelijk een breuk is.

De meeste konijnen zullen het al niet fijn vinden als je ook maar met een vinger aan die poot komt....

Maw... ze kunnen niet praten dus ik denk dat dat voor ons en moeilijke pijler is..

Ik zou de dierenarts er toch even naar laten kijken. Hij kan ook net zo goed een spiertje verrekt hebben oid.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Bo vorig jaar een voorpootje brak (beide botten in de "onderarm" zeg maar) toen steunde ze daar soms ook op tijdens het lopen. Ze sprong er ook nog een keer mee, maar verder ontzag ze hem wel duidelijk. Als ze op haar buik lag stak dat pootje een stuk uit, ze trok hem dus niet onder haar zoals het andere pootje. Misschien dat dit een beetje helpt qua info?

Overigens is het bij Bo met zes weken hokrust goed gekomen hoor! (Hoewel ik nog regelmatig mijn hart vasthoud - ze kan behoorlijk lomp door de ruimte scheuren!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook molly heeft een keer zo'n rare sprong gemaakt en zich pijn gedaan, ze heeft een uurtje beetje voorzichtig gelopen en daarna ging het weer, natuurlijk heb ik haar goed in de gaten gehouden en mocht ook gewoon aan het pootje voelen. Tuurlijk als je twijfelt zou ik ook naar de DA gaan, maar houd het gewoon even goed in de gaten, vaak is het net zoals bij ons, dat zoiets even pijn blijft doen en later weer beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net met de dierenarts overlegd(die weet ook dat ik aardig snel ben met bellen) en we hebben samen besloten het nog even aan te kijken.

Vanochtend toen het net gebeurd was deed hij nog heel weinig ermee, 10 minuten daarna de da gebeld en hier een topic geplaatst.

Maar nu op dit moment loopt hij alweer aardig te hupsen en ook op dat pootje :) PFF,als het wat is hier is het altijd met pootjes..

Dus ik wacht het even af en kijk het even aan.

Vind het niet erg om geld te betalen aan de dierenarts er ligt tenslotte al een rekening van 800 euro voor paard,maar wil hem niet al die stres enzo aandoen als ze toch gaan zeggen dat hij het verrekt heeft.

Nou maar hopen dat het idd meevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik duim voor Gijsje!

@Kelly: als er daadwerkelijk een breuk is en dus asdrukpijn, kan ik me niet voorstellen dat je geen reactie zult zien. Het konijn moet dan natuurlijk wel toelaten dat je aan de poot zit, anders wordt het lastig ;)

Ja, nee dat bedoelde ik dus ook te zeggen.... Maar meer van dat een konijn al snel een krimp geeft als je aan die poot zit en dat het dan moeilijk te beoordelen word is het pijn van die asdrukpijn if van de spieren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .