Spring naar bijdragen
ZaZa

Zet hier je 'geslaagde duo-koppeling' link !

Recommended Posts

Er zijn al zoveel goede koppelingen geweest hier, dat we van dit topic een verzameltopic maken waarin mensen hun link naar hun topic van een geslaagde koppeling neer kunnen zetten.

Het gaat om de koppelingen waarbij het ging zoals we vaak aanraden en waarin ook het verloop van de koppeling in beschreven staat....

Dus herken je hier je konijnen én natuurlijk, jezelf, in..

Zet dan even de link naar je verhaal hieronder...

Zo helpen we elkaar..

(en dat is nu net de bedoeling hier !)

bewerkt door ZaZa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is een mooie...
Van Kwamie&Sneeuwtje. In 2 delen...
Koppelen konijnen, andere manier
Koppelen van mijn konijnen.... kan het nu ?

En deze van Tessa87:
Koppelen niet meer mogelijk ? Voedster dominant !

Ram geholpen, voedster geholpen ..Nog geen succes met koppelen!

Laatste poging na 3 weken apart gezeten te hebben, tips gevraagd!

Topics die ondersteund zijn met filmpjes:

Pocoloco: Pluis gaat op date

Bazinga: Help, geen vooruitgang koppeling

Shirley91: Freddy krijgt een vriendin

Dbwesz: Goed of niet goed.

xDeesj:  Koppeling FH met dwerg

LauraMorris: Hoe nu verder, koppeling voedster met jonge ram

Koppelvideo’s:

De behoorlijk relaxte koppeling van Nijn&Nala, gefilmd door Laura1984:

(van deze koppeling zijn 9 delen)

De onderstaande video’s van koppelingen waar het er iets feller aan toe gaat:

www.youtube.com/watch?v=cB-q4NxUbsg

Konijnenasiel Het Hazenbos:

http://www.youtube.com/watch?v=k7jhUXtf0xU

http://www.youtube.com/watch?v=LH9KP_bvNRU

Rijden en vlinderen:

Informatief filmpje wat rijden is en wat vlinderen, gemaakt door Gezelschapsdieren:

bewerkt door ZaZa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier de koppeling van Vlekje aan Tobias, Tobias kwam uit de konijnenopvang en ik heb nog nooit zo een geslaagde koppeling meegemaakt als deze
Het topic voorafgaand aan de koppeling

Koppeling van Vlekje aan Tobias

Bij ons is Binky altijd het probleemgevalletje geweest, zij kan niet met andere voedsters samen. Ze zit nu gelukkig samen met Tobias, dat gaat al lange tijd erg goed. De koppeling van hun twee was overigens echt verschrikkelijk, daar heb ik niet te veel bij moeten kijken. Maar uiteindelijk na een dikke week ruzie is ook die koppeling goed geslaagd. Binky is de laatste tijd zelfs ook echt liever naar mensen toe.

bewerkt door ZaZa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijnen zijn ook heel eenvoudig gekoppeld. Ik heb ze eerst in 2 aparte hokken naast elkaar gezet. Dus ze konden elkaar zien en ruiken. Om en om deed ik ze in de ren, zodat ze elkaars luchtjes konden ruiken. Toen het mannetje laten helpen en 4 weken dus naast elkaar gestaan. Daarna samen in de woonkamer gelaten op neutraal terrein. Gingen achter elkaar aan maar puur speels, daarna was het ok. Na de woonkamer hebben we ze in de ren gezet en daarna in het schoongemaakte grote hok. Dit alles op 1 dag. Geen probleem! Nog steeds een happy couple, zeker nu zij ook geholpen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo!

Ik heb gisteren mijn gecastreerde ram Muffin gekoppeld aan gesteriliseerde dame uit de opvang, ze heette Paris maar ik ben er nog niet uit hoe ze nu gaat heten. Muffin is mijn voskonijn uit een andere opvang en Paris een chinchilla dwergje, heel lief!

Het ging allemaal heel soepel, ongelofelijk vond ik, nadat ik op internet allemaal verhalen over moeizame koppelingen had gelezen.

Ze werden samen in een neutrale ruimte bij de opvang gezet, waren even onverschillig maar na een tijdje gingen ze aan elkaar snuffelen. Dit ging zo een tijdje door ,heel vriendelijk allemaal, geen enkele keer gingen ze vechten of zelfs maar rijden....dus ik besloot dat Paris de nieuwe liefde van Muffin zou worden en ik nam haar mee naar huis in een andere vervoersmand.

Thuis had ik al gezorgd dat alles neutraal was, en ze zouden op de badkamer verder gaan met de koppeling.

Dit ging gewoon verder zoals vantevoren, en na een half uurtje heb ik de bodem van het hok zonder tralies op de grond erbij gezet.Ze sprongen er meteen in, en toen werd Muffin een beetje moediger en probeerde Paris te bespringen, wat ze een keer of twee toeliet maar daarna niet meer.

Vanaf toen zijn ze het hok niet meer uitgesprongen terwijl de hele badkamer tot hun beschikking stond...veel te druk met elkaar in de gaten houden! Dus na een uurtje of twee heb ik voorzichtig de tralies erop gezet, en een doosje waarin ze zich konden verschuilen als het even teveel werd.

De nacht verliep heel rustig, Paris heeft de hele nacht in het doosje geslapen en Muffin gewoon op het stro, en vanmorgen begon Muffin Paris te wassen. De sfeer was heel relaxed, eigenlijk is er geen stress geweest, ik heb alleen nog niet gezien dat Paris Muffin waste, of dat ze tegen elkaar aan liggen, alleen met de snoetjes tegen elkaar of Muffin met zijn kop onder Paris.

Ik ben blij dat het zo leuk verloopt!

Als het me lukt zal ik wat foto's plaatsen.

Bellebo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na eerst de tips te hebben gelezen op het forum, heb ik pa Koos en moeder Mies, nadat alle baby's het nest hadden verlaten, samen in de ren gezet op neutraal terrein. Dat was de tuin, daar hadden ze nog niet eerder los gelopen.

Het ging helemaal volgens het boekje!

Eerst even flink achter elkaar aan rennen, op elkaar gaan "zitten", beetjes in de nek etc. Maar al heel snel waren ze elkaars oren aan het af "soppen"! Zo leuk om te zien! :love: En gingen ze languit op de tegels liggen.

Na anderhalf uur, en het hok goed schoon gemaakt te hebben, zijn ze weer herenigd in hun nieuwe huisje! De twee voedsters, die we zelf gehouden hebben en nu 8 weken zijn, zitten ook samen in het hok. Ben benieuwd hoelang dat goed blijft gaan! Het hok is wel lekker groot: 210 meter! Gekocht bij stichting knabbeltje! Echt een aanrader! Dus wellicht blijft het goed gaan, daar ze voldoende ruimte hebben om echt lekker te rennen.

Het was een geslaagde koppeling en vooral zo snel! Zeker nadat ze 8 weken gescheiden zijn geweest van elkaar!

Ik ben heel blij! :yes:

Groetjes van Karin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier de linken van de geslaagde herkoppeling van mijn 2 rammen. Tegen de verwachtingen in zijn ze weer onafscheidelijk!!!:party:
Deze link gaat bevat mijn vraag over hoe ik het herkoppelen moet aanpakken
2-rammen-herkoppelen- hoe doe ik dat

Deze link bevat de herkoppeling.
Update-koppeling-mijn-2-rammen-bugs-fox

bewerkt door ZaZa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na een moeizame start zijn ook hier twee blije konijntjes en (zo mogelijk) een nog blijer baasje!

Ik ben vooral blij met het feit dat ik een dumpkonijn zo een tweede kans heb kunnen bieden op een relaxed leven met een schat van een vriendin.

koppelen-onder-dwang

bewerkt door ZaZa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites