Ga naar inhoud

Konijn rilt/ligt veel,wilde niet eten,en reageert niet!


nuknuk en noppes

Aanbevolen berichten

Goedemiddag mensen,

Toen ik vanmiddag mijn konijntjes ging voeren zag ik dat een van mijn nijntjes languit in het hok lag,ze trilde ook een beetje.

Zodra ze normaal de achterdeur hoort open gaan,staat ze al te springen voor de deur van de ren.Ze reageerde niet,ik maar eens voorzichtig geroepen.Ze stond op,keek wie er was,en ging weer liggen.

Ik huilend naar binnen om te vertellen dat er volgesmij toch echt iets mis was met mijn dametje.Teug naar de ren,naar binnen met het voer.Nog geen intresse.

Haar wat droog brood voor de neus gehouden(een van haar favorieten)Niks geen intresse,ook met wat andijvie geprobeerd.Deze liet ze ook links liggen.Vervolgens nog een half uur met haar in het hok gezeten,ze bleef liggen,en liet zich lekker aaien.Soms verstopte ze zich zelfs in het nachthok.(echt iets waar ze normaal geen tijd voor heeft als er vers voer is).

Nou goed,gauw naar binnen om het draagmandje te halen en de DA te bellen.Kom ik weer buiten,zit ze prins heerlijk aan de andijvie te knabbelen.Ze hupste weer wat rond,wast haar knuffelkonijntje,graafde wat in het stro.

Er lijkt op dit moment helemaal niets mis meer te zijn,je ziet wel dat haar achterlijfje soms wat trilt als ze stil zit.

Het draagmandje staat nog steeds klaar,dus zodra ik zie dat ze weer zo vreemd gaat liggen ben ik opweg naar de DA,alhoewel dat nu wat moeilijk is ivm carnaval.(wegen afgesloten,optochten,dierenartsen die niet zitten etc)

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alle reacties zijn welkom natuurlijk,

Liefs,Mandy&NukNuk :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd haar goed in de gaten. Als een konijn zich anders gedraagt dan normaal, kan ze inderdaad ziek zijn. Ze heeft nu in ieder geval weer gegeten, dat is heel belangrijk.

Als ze nu verder actief blijft en normaal eet, was er waarschijnlijk niks aan de hand. Maar als je in de loop van vandaag of morgen weer merkt dat er iets mis is, toch even langs de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat er niets aan de hand was. Ik vermoed dat het konijn diep lag te slapen waarbij ze wel eens trillen/schokken. Ze is wakker geschrokken, en moest vervolgens eerst even bijkomen voordat ze aan het eten begon.

Voor de zekerheid kun je haar het best nog wel goed in de gaten blijven houden, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten. Maar bovenstaande was wel het eerste dat er bij me opkwam toen ik het verhaal las.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Ze lijkt weer helemaal de oude,ze staat alweer te springen voor de deur,ze lijkt zelf ook een beetje zoiets te hebben van "wat was dat nou".haha,ik heb nog maar een flinke bult hooi in de ren gelegd zodat ik zeker weet dat ze blijft eten.En dat doet ze ook.Ben tot nu toe toch alweer elk half uur gaan kijken,geloof dat ze alle aandacht wel prachtig vind.

Vond het echter wel vreemd dat ze zoooo languit lag te slapen,dit doet ze normaal alleen als het prachtig zonnig weer is.

Keutelen doet ze volgesmij ook nog gewoon,de plek waar ze vanmiddag lag ligt namelijk vol met drolletjes.

In elk geval bedankt voor alle reacties

Groetjes mandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

:bunny1:

Nou,het mooiste komt nog,ze is behoorlijk schijnzwanger.vraag me af of het daar meschien iets mee te maken heeft gehad.

Resultaat:een gigagantisch nest en een zowat kaal geplukt konijn.

Ze is dus weer helemaal haar zelf,heb het nu een paar dagen aangekeken en ze is weer precies hetzelfde gekke konijn als voorheen,

Mocht er weer iets zijn dan laat ik het natuurlijk even weten.

Groetjes Mandy,NukNuk&Puk :heart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mandy,

Fijn dat het weer goed gaat met je konijn!

Wij hadden zondag iets gelijks met onze Snuf. Hij zat echt te trillen als een rietje, en zag er heel vreemd uit. Ik kon het niet goed omschrijven maar zijn vacht was anders, zijn neus was anders, hij was wankel op zn pootjes en trilde. Bovendien had hij al de hele dag niet gegeten. Ik kwam langs zijn hok en hij lag er echt zielig bij.

Dus we hebben de dierenarts gebeld, die had in eerste instantie geen idee wat er aan de hand was maar we mochten gelukkig wel meteen komen. En dat op zondagavond!

Snuf blijkt een hersenontsteking te hebben en erg ziek te zijn. Hij had koorts.

Hij heeft 4 injecties gehad en we moesten de volgende dag terug komen.

Gisteren leek hij wat op te knappen, maar nog lang niet fit, al was het verschil heel duidelijk. De dierenarts zag ook duidelijk verbetering. Hij heeft weer 3 injecties gekregen en druppeltjes die we hem 2 x per dag moeten geven en vanochtend zat hij al weer veel frisser in zijn hok. (Hoewel fris??? Hij heeft wat diarree door de antibiotica, maar dat gaat wel weer over.)

Pff....wat een toestand, we hebben ons echt grote zorgen gemaakt! Maar hebben nu alle vertrouwen dat het goed komt.

Groetjes,

NannieB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo NannieBB

Ja dat is echt behoorlijk schrikken,heb de bewuste dag ook behoorlijk staan te brullen.

Nu na heel wat dagen is ze echt weer helemaal haarzelf,wel goed dat je zo snel naar de dierenarts bent gegaan.

Wou dat ik dat met m'n vorige konijntje had kunnen doen,die trof ik 2 jaar geleden bijna levenloos aan in het hok.Tegen de tijd dat ik bij de dierenarts aan kwam was ze helaas al overleden.

Nou houd ons op de hoogte,

groetjes mandy NukNuk en Puk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mandy,

Fijn dat het weer goed gaat met je konijn!

Wij hadden zondag iets gelijks met onze Snuf. Hij zat echt te trillen als een rietje, en zag er heel vreemd uit. Ik kon het niet goed omschrijven maar zijn vacht was anders, zijn neus was anders, hij was wankel op zn pootjes en trilde. Bovendien had hij al de hele dag niet gegeten. Ik kwam langs zijn hok en hij lag er echt zielig bij.

Dus we hebben de dierenarts gebeld, die had in eerste instantie geen idee wat er aan de hand was maar we mochten gelukkig wel meteen komen. En dat op zondagavond!

Snuf blijkt een hersenontsteking te hebben en erg ziek te zijn. Hij had koorts.

Hij heeft 4 injecties gehad en we moesten de volgende dag terug komen.

Gisteren leek hij wat op te knappen, maar nog lang niet fit, al was het verschil heel duidelijk. De dierenarts zag ook duidelijk verbetering. Hij heeft weer 3 injecties gekregen en druppeltjes die we hem 2 x per dag moeten geven en vanochtend zat hij al weer veel frisser in zijn hok. (Hoewel fris??? Hij heeft wat diarree door de antibiotica, maar dat gaat wel weer over.)

Pff....wat een toestand, we hebben ons echt grote zorgen gemaakt! Maar hebben nu alle vertrouwen dat het goed komt.

Groetjes,

NannieB

Nannie...zou je hier aub een nieuw topic over willen maken met een nog volledigere uitleg aub? Ik zou graag de precies weten wat voor symptomen er waren en hoe de DA tot hersenontsteking gekomen is... ook welke antibiotica hij nu precies krijgt ,vanaf wanneer hij diaree heeft etc...

Het is nl een nogal vreemde diagnose en tenzij je bij Wilhelmina of soortgelijke bekende konijnkundige DA geweest bent, dan heb ik ernstige twijfels bij de diagnose...

Graag meer info dus , dan kan ik (en een paar andere mensen) even met je meedenken... ik weet het natuurlijk ook niet zeker,maar we krijgen hier zo vaak met verkeerde diagnoses te maken, dat ik graag meer zou willen weten. Als het nl toch een juiste diagnose is., is het ook weer een geval waar wij veel van kunnen leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

ik had een x een vrouwtjes konijn en die was zwanger van 2 baby konijntjes alleen was ze vergeten die ding wat er dan om heen zit bij de geboorte eraf te likken waardoor de babys gestikt zijn. Door verdriet van de dood van haar babys ging ze niet meer eten en bleef ze maar vooruit staren. Ze dronk nii deed niks terwijl daarvoor was ze zo actief altijd vrolijk en als je haar naam riep kwam ze helemaal naar je toe. Maar omdat ze niet meer at moesten we zo'n spuitje kopen om in der mond te zette zodat ze toch eten binnen kreeg. Dat kotste ze er helaas weer uit, na een week vonden we haar dood in de kooi....

dus kijk uit als je konijn raar gedraagd dan normaal, onderneem gelijk actie blijf niet wachten. want de emotie van een konijn zie je nii, dus let goed op het gedrag hoe het konijn reageerd op bepaalde dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .