Spring naar bijdragen
DeGerbil

Hoe ziet jullie gerbil bak / hamster kooi eruit?

Recommended Posts

Zo ziet onze bak eruit. Spray staat er niet altijd naast was net schoon gemaakt en dan gaat de kat ze bewaken..20sdqtt.jpg

bewerkt door Neaske
tekst bijgevoegd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zit mijn master in:

028.jpg

En ter info: Het radje agat erui en wordt vervangen voor een plastic. Er komen ook nog een aantal speeltjes in een nog een huis op de plek waar zijn bed ligt :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg over een poosje gerbils, bij een fokker vandaan, heb er al eerder eentje gehad kan wel even een fotootje opzoeken van de bak. Heb alleen geen idee hoe je een foto in je bericht zet..Ik weet de afmetingen van mijn bak niet, heb ik mijn gerbilboekje gekeken. Hij voldoet wel ongeveer aan de eisen. Hij heeft 2 verdiepingen of drie hoe je het bekijkt, begane grond, en dan nog twee erbij helemaal van glas met van die schuifdingen aan de voorkant om hem open te doen. Verder een ventilatie rooster (nogal klein) maar ik ben van plan lekker veel met mijn gerbils te gaan spelen heb ook al een soort speelbak en ze kunnen op mijn bed als ze er uithaal en natuurlijk op de bank enzo. Dus aan frisse lucht zal het ze niet ontbreken. Als ik weet hoe het werkt met de foto's plaats ik er eentje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat komt nog ;) ik had wel ee nhuisje maar ik wou liever de ruimte optimaal benutten snapje het huisje was nogal erg groot. En meestal slaapt hij in die houten 'tunnel'

bewerkt door daffbunny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het opnieuw ingericht, maar toch vind ik hem nog niet af.. Heeft iemand nog ideetjes? :D

33djakm.jpg

Deksel eraf ( het zijn 3 aparte deksels ):

143qf0k.jpg

1ran7t.jpg

2mpbvc8.jpg

De ene kant...

x1awpj.jpg

En de andere kant...

2qm2lhj.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Binnen 12 daagjes komt hier een syrtje wonen en ik ga na mijn skivakantie een kooi bestellen, een ferplast criceti 15...

Vanwege praktische redenen ga ik mijn roborovski's in die kooi zetten en mijn syrische hamster in de ferplast Mary ( beide kooien zijn 80x40, alleen is die criceti 2 cm kleiner )

Foto's zullen er dus binnen een twaalf-tal daagjes aankomen ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja. De grote stukken hout is van dat kienhout, die vind je in van die speciale aqua dierenwinkels. Die losse takjes zijn van die wilgentakken, die kan je meestal voor 1,50 euro of voor 2 euro halen bij de dierenwinkel :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook een wilgentak, die heb ik gewoon van de boom afgebroken :P

Ik heb ook wel stukken hout, zo'n blok voor in de open haard heb ik een stuk afgezaagd, dient als trappetje naar de derde verdieping. Ik heb ook zo'n stuk schors die leg ik eerst in de koelkast/vriezer zodat de beesten die erin zitten doodgaan ofzo. Ik had eens gelezen dat mensen hun takken eerst invriezen dus ik doe dat ook :P

Hoeveel geef jij je gerbil eigenlijk te eten? Ik krijg mijn nieuwe gerbils vanmiddag, ik had zo'n beetje dit schema bij de vorige; maandag, woensdag en vijrdag eten(Gerrie gerbil), dinsdag een grote pluk hooi, zondags iets lekkers bijv. een stukje banaan/appel/ananas ofzo. Laatst las ik dat ze ook graag eens wat kattenvoer of een vlieg ofzo hebben. Ik ga misschien later weleens meelwormen kopen, maar was eerst benieuwd of anderen dat ook deden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vliegen geven heb ik nog nooit van gehoord, maar dat geef ik niet. Ik geef wel hondenbrokken, kattenbrokken zijn vaak wat te zout en hondenbrokken zijn minder zoutig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nouik geef mijn gerbils, gwn gerrie gerbil, of het knaagdieren voer eigenmerjk, en dasn erbij stukjes fruit of groente soms, en pitjes.. pompoen en meloen enz.

en wat ze ook leuk/l;ekker vinden is bamboe, gwn van een struik uit de tuin, even wassen en dna geven.. en wilgentakjes heb ik ook uit de winkel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeeeej, terrarium heb ik vorige week schoongemaakt! De inrichting bevalt mij nog niet, de gerbil wel, want ze verbouwt natuurlijk alles......

Er moet nog een verdieping in komen, de andere verdieping had mijn vader gister even gemaakt. Daar zit nu lekker veel chinzand in :D

Terra is 80x40x40

2mnrm9e.png

2gsiogh.png

2j0lhsl.png

Fennaa :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mvgkxs.jpg

Zo dit is mijn bak =) De gerries zitten ergens in hun holletje denk ik :D

De inrichting is nu wel anders, ik heb het zand nu ergens anders staan in een andere pot met een smallere "ingang" want ze gooiden het er steeds uit en er staat nu een eierdoos in :P Lekker knagen. En natuurlijk het strooisel ligt heeeel anders deze foto heb ik vroige week ofzo gemaakt dus ja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je maar één gerbil?

Jup... De laatste is overleden, en eigenlijk wil ik geen gerbils meer. Ik weet nog niet wat ik met mn gerbil ga doen, ze is zo'n 3 jaar, en ik heb geen idee of ze nog te koppelen valt. En ik weet niet of mjin vader dat wel zo leuk vindt, een beestje er bij, maar zou den kik wel mogen. Eerst wil ik haad handtam maken, dat is ze nog niet.

Je bak is wel rommelig zeg, wat zit er allemaal in? Versnippert karton? Haha :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat doe ik niet, mijn gerbils :C

Houtsnippers, Barn-i(heel handig spul om in te graven) en heel veel snippers tissue. Ideeal om in te graven xD Op die foto ziet ie er inderdaad rommelig uit..Achja.

Gerbils zijn eigenlijk niet alleen te houden hè? Ik had er ook ééntje, vorige keer..Dat was mijn eerste gerbil. Hij is heel vroeg overleden. Van eenzaamheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites