Spring naar bijdragen
DeGerbil

Hoe ziet jullie gerbil bak / hamster kooi eruit?

Recommended Posts

Ja, ik ben het helemaal met je eens, Daniëlle. Dat laatste zinnetje was meer omdat ik er niet gelijk bovenop wilde duiken en ik niet gelijk commentaar krijg dat ik niet iemand moet afzeiken ;-)

Ik weet ook helemaal niks van gerbils, maar het lijkt echt heel erg klein.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik weet niet precies hoe groot het is, maar ik kan het wel even opmeten..

maar als ik thuiskom van school lopen ze wel de hele dag (tot het eten) en nog savonds los in men kamer.

die bovenste foto lijkt ook wel heel erg klein.en met die speeltjes: ze krijgen elke dag een wc rolletje en/of tissues en alle speeltjes liggen onder het zaagsel (potje, houten boomstam en houten tunnel)..

en is een radje nodig?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor, een radje is niet nodig, je kan het wel proberen. Die van mij vinden er niets aan, ze gingen dr alleen inzitten om te eten haha, en na een paar weken was het radje zo kapotgeknaagd dat ze er helemaal niets meer mee konden..

Ik zie dat ze tissues krijgen, al die witte snippers door het zaagsel, haha, hebben ze hier ook zo erg.

Bij mij liggen de speeltjes ook onder het zaagsel hoor, maar ik zag het niet op je foto's ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ook ongeveer die maat 60 -40 -40 voor mijn 2 gerbils, maar met een tussenverdiep voor speeljes en een bakje zand (dient soms ook als lift) en ze gaan er dus ook elke dag wel uit. (elke dag op de zetel en als ik tijd heb helemaal vrij in één kamertje Bij mij gebruiken ze het looprad en schommeltjes wel vaak. En ik begin ook met zaagsel en dan veel om kapot te knagen, soms verminder ik de hoeveelheid wat omdat ze zoveel knagen :). Ze hebben nu ook een hooiruif (zo'n bal van ijzer). Ik neem nog eens foto's.

Mijn houten rad staat op twee bakstenen.(die vastzitten). Danielle, dat van jouw is een droomverblijf, maar ik moet al

Ik probeer nog elke dag nieuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik moet dus altijd zien dat ik alles in de mileubak krijg. Hoe vaak verschoon jij zo'n bak? Ik verleg en controleer elke dag wel (nu hebben ze een papiernest in het strooisel dus dat laat ik wel met rust en nu zit het beginstrooisel er anderhalve week in. (daarvoor hadden ze twee weken een andere bak, zie fotohoek). Ze hebben het nest gebouwd omdat ze het niet eens waren met mijn manoeuvre om ze een slaaphokje zonder bodem te geven. En hun nest is cool, want er loopt een houten boomstammetje met gaten als ingang naartoe.

Ik wou volgend weekend (dus niet morgen verschonen om ze nu eens een week dat nieuwe nest te gunnen).

Poepen doen ze in de zandbak :) maar die krijgt elke dag vers zand.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verschoon ze eerlijk gezegd vrij weinig.. (gerbils hoef je in principe ook niet vaak te verschonen) Ze doen hun behoefte in hun zandbak, dus die houd ik bij.. Voor de rest zijn ze altijd zo in de weer met hun gangenstelsels en nesten, dat ik het sneu vind om het steeds weer te slopen. Ze zijn zo netjes, de bak ruikt niet eens en blijft heel lang schoon. Met warm weer verschoon ik ze uiteraard wel vaker.

Mijn bak heeft trouwens wel de aangeraden maten voor gerbils hoor, (de één is geloof ik 70cm breed en de ander 80cm) ik heb alleen nog eens 2 verdiepingen die natuurlijk heel mooi meegenomen zijn.

bewerkt door _Danielle

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja die tunnels probeer ik dus ook wel in ere te houden. Ze hebben nu weer een wcrolschommel.

Ik heb al iets grotere maten gezien zonder tussen verdiep en dat vind ik lastig met hun zandbak en controle van hun voer (omdat ze meestal wel langer zijn maar niet hoger).

Maar de eerste kooi is wel 70-50-40 (die met de tralies) en het lijkt mij en mijn vriend leuk die aan te passen, met plexiglas op te hogen. of dat knaagveilig haalbaar is is nog een goede vraag. Hij gaat in september ook houtbewerking volgen, dus dan heb ik hulp met deksels voor eventueel tweedehands opknappen. Zelf ben ik niet zo handig. Ik maak wel wcrolschommels en zo :). Voorlopig is er hier megaveel greedschap en geen hout......dus als dat er is durf ik tweedehands bak opknappen wel aan :)....Ik heb trouwens al veel bakken die er wel perfect uitzien zoals ik wil gezien, mét gerbils erbij. maar ja, je gaat toch niet zeggen dat je enkel de bak wil want dan onterf je die gerbils....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi Miss Lopez! Leuk zo'n kat die eraan bengelt! :P nee, ze zijn geweldig, en zien er superveilig uit (voor met andere huisdieren). ik ga in de zomer in tien dagen bij mijn ouders wonen voor de vier katten daar als ze op reis zijn, en dat was een tweede reden om mijn reserve bak in glas te kopen (konden ze eventueel mee) maar waarschijnlijk blijven de gerbils en mijn vriend in het appartement. De beste oplossing is een slot bijzetten op de logeerkamer. Ik ben ervan overtuigd namelijk dat de katten anders de deur gewoon met de klink openen. Misschien dat ik tegen dan een derde bak heb voor mijn 2 gerbils :P. Maar als ik jullie oplossingen zie....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites