Ga naar inhoud

zelf kooi met etage maken + foto's

Aanbevolen berichten

Hoi mensen,

Een aantal keren is er al gevraagd naar foto's van een gestapelde kooien om de loopruimte te vergroten. Allereerst moet ik zeggen dat het konijn niet echt de ruimte heeft om een sprintje te trekken, maar dat hij wel iets meer bewegingsruimte heeft. Ik heb zelf een soortgelijk hok gemaakt, maar daar heb ik helaas geen foto van, dus heb ik uit een boekje van Deltas, schrijver Gabrielle Grun een scan gemaakt. In het kader van eventuele copyright dus even een bronvermelding. In het boekje staat echter niets over kopieren of scannen, het is een verzameling van info uit allerlei boeken. Tot zo ver even formeel :)

Voor de knutselaars onder ons:

-Het stapelen van kooien is een oplossing als je weinig ruimte hebt, maar je konijn kan dus niet lekker rennen en springen.

- Als je een handige doe het zelver bent, neem de tijd en zin om de kooien naar je zin te maken én zorg ervoor dat het goed afgewerkt is! (makkelijk met ducktape)

- snelle verdubbeling van woonoppervlakte

- maak eerst een simpel trappetje en zaag dan eerst een vierkant gat in een kartonnen doos en kijk of je konijn erdoor naar boven gaat.dan weet je namelijk ook precies hoe groot je het gat moet zagen!

- als je enkel een schuin trappetje wil plaatsen, zaag dan een vierkant gat zoveel mogelijk in een hoek en niet in het midden. let er wel op dat je konijn naar de bovenste etage kan en de draai kan maken

stappenplan: Zaag met behulp van een decoupeerzaag een vierkant gat in de bodem van het bovenste hok.

op het fototje nummer twee zie je een trappetje welke aan de bovenkant ook meteen een uitkijktorentje is. je kunt dus ook enkel een gat maken en een trappetje bevestigen.

op foto drie zie je de bovenkant van het trappetje. Het uitkijktorentje is ook goed te zien, daarbij blijft alle zaagsel van boven, ook lekker boven..

op de laatste foto staat een werkbeschrijving en een boodschappenlijstje, maar de handige klussers onder ons die fiksen dat volgens mij zonder beschrijving en zonder handleiding. ik heb simpel een gat gezaagd en aan de bovenkant twee gaatjes geboord, trappetje twee gaatjes in geboord en vervolgens het trappetje met tyrips door de gaatjes in de bodem van het bovenste hok bevestigd :)

wel zorgen dat je de kooien aan elkaar bevestigd!(gewoon twee kleine gaatjes naast elkaar boren in de bodem en dan kun je vanaf d bovenkant een tyrib of ijzerdraadje erdoor doen en vervolgens aan de onderkant aan het gaas bevestigen (volgen jullie het nog?)

veel succes met knutselen!!! voor vragen is onze creabea altijd te bereiken :) ennuh we willen wel fotos zien :party:

post-2368-13922876543867_thumb.jpg

post-2368-13922876545625_thumb.jpg

post-2368-13922876545893_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 maanden later...

heel gaaf dat ik dit topic hier lees

ik wou dit namelijk ook zelf zien en als het klaar is ga ik hier zeker een foto plaatsen ik wil alleeen wel groteere hok voor der boven op..

mag ik vragen hoe je het hok nu schoon maakt...?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hee:D Ik ga geen dubbele kooi maken want ik heb al een standaard dubbele kooi.

Maar ik heb wel een vraagje. Want mijn konijn durft niet met het trappetje naar boven te gaan ( naar beneden ook niet) . Dit is de kooi trouwens voor degene die niet weten welke ik bedoel:P :

full6104982.jpg

hebben jullie misschien een ideetje wat ik kan doen zodat ze wel durft? Misschien moet ik het trappetje zagen en dan netzoals op dit plaatje zon huisje neerzetten zodat ze wel durft?

Laat het mij weten please!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gekeken in je fotoalbum. Maar nee bij mij zat zo'n plankje er niet bij. Maar ik heb wel een idee. Ik denk dat ik een stukje er af zaag en dan een groot huisje neer zet met een plat dak en dan het zelfde idee als bij jou dat het plankje 'rust' op het dakje. Ik denk dat dat ook wel zou moeten lukken. Wat denken jullie?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja hoor! Ik zou wel eerst het huisje neerzetten en daarna kijken hoeveel er eventueel van het trappetje af moet! Ik heb namelijk niets van het trappetje af gehaald, want dan blijft ie natuurlijk net zo steil!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hee:D Ik ga geen dubbele kooi maken want ik heb al een standaard dubbele kooi.

Maar ik heb wel een vraagje. Want mijn konijn durft niet met het trappetje naar boven te gaan ( naar beneden ook niet) . Dit is de kooi trouwens voor degene die niet weten welke ik bedoel:P :

full6104982.jpg

hebben jullie misschien een ideetje wat ik kan doen zodat ze wel durft? Misschien moet ik het trappetje zagen en dan netzoals op dit plaatje zon huisje neerzetten zodat ze wel durft?

Laat het mij weten please!

Een vraagje: heb je veel schik met deze kooi?

Hoeveel konijntjes heb je erin?

Ik wil namelijk ook zo'n hok aanschaffen maar op de website staan niet echt goede referenties...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk je op Zooplus?

Daar staat ook een negatieve reactie van mij. Maar nu ben ik erg tevreden. Nu we het trappetje anders hebben geplaatst.

Ik heb er 2 konijnen inzitten van ongeveer 1.7 kilo. Maar mijn konijnen lopen wel van 8 tot 23 uur los in huis...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben wel blij met deze kooi. Het is een makkelijke kooi met niet veel frutsels en het is een bestwel ruime kooi. Ook is het wel handig dat er 3 deurtjes zitten. Ik heb 1 NHD konijntje erin zitten dus ze heeft veel ruimte aangezien ze klein is ,ze in haar eentje is en ik er ook nog een ren aan heb. Dus opzich ben ik best tevreden over deze kooi alhoewel ik het nu wel een nadeel vind dat mijn konijn niet naar boven durft en ik het dus moet gaan veranderen.

Voor meerdere konijnen is het misschien aan de kleine kant maar als ze vaak los mogen lopen is dat in orde denk ik

aangepast door essiejj95
Link naar bericht
Delen op andere sites
Kijk je op Zooplus?

Daar staat ook een negatieve reactie van mij. Maar nu ben ik erg tevreden. Nu we het trappetje anders hebben geplaatst.

Ik heb er 2 konijnen inzitten van ongeveer 1.7 kilo. Maar mijn konijnen lopen wel van 8 tot 23 uur los in huis...

Ik heb je tekst gelezen en ben het wel zeker met je eens over het trappetje!

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoi, ik heb deze kooi ook en ik heb bij de dierenwinkel, maar ook te koop via internet een plateau gekocht.

Mn vader heeft er een stukje tapijt opgelijmd en het neemt lang niet zoveel ruimte in als de trap want die loopt door de hele kooi.

Volgens mij bij casper dierenwinkel via internet te koop...

gr. sabrina

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .