Ga naar inhoud

beperkte houdbaarheid voer van grote zakken onzin??


tijgertje

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Ik had Tijgertje altijd op sience selective voer zitten maar ben nu omdat ik nu een groter konijn krijg over op de hopefarm,die heeft grotere zakken van 15 kilo,SS deed ik altijd maar even mee.

Nou hoor ik altijd veel mensen over geen grote zakken kopen want daarvan is de houdbaarheid niet zo lang enzo.

Het stomme is nou alleen dat ik net die zak van Hopefarms eens even bekijk en zie dat de bovenkant van die zak gewoon open is aan de zijkanten,en dit hoort ook gewoon hoor :)

Is het dan gewoon onzin dat mensen zeggen dat het voer maar 3 maanden houdbaar is in een geopende zak want lijkt mij dat niet iedereen weet hoe lang die zak al in de winkel ligt.

ben benieuwd wat jullie hier nou van vinden

1 ding is zeker,mn huis ruikt al naar hopefarms LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij komt de houdbaarheid door toevoeging van vitamine e. door deze toevoeging is biks ongeveer een half jaar houdbaar. meestal bevat biks ook vet, en net als vetspek zoals mensen eten, wordt vet ranzig als je het te lang laat liggen.als je voer bijv na 7 maanden nog voert dan gaat je konijn er echt niet dood aan hoor, maar de datum staat er niet voor niets op. als je het met gemak nog een half jaar kan gebruiken na de datum, dan hadden ze de houdbaarheidsdatum wel een jaar gemaakt ipv een half jaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja onzin is het niet. De kwaliteit van het sommige voeding stoffen kunnen achteruit gaan. Maar zoals boven ook al beschreven staat kwaad kan het niet, maar het is ook voor de winkel die het verkoopt dat hij wel weet tot wanneer de producten verkocht kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd maar da's een zak van 10 kilo :D

Ik had het over de zakken van 25 kilo,waar je als je bv een dwerg hebt heeel erg lang mee doet hihi

Mja waarom zou je dan zo'n grote zak kopen als je maar een dwergje hebt... Ik haal er altijd een van 1.5 kilo en daar doe ik al een eeuwigheid mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat sommige mensen goed maar toch goedkoop voer willen en die van havens bv is en goedkoop en goed,maar niet in kleinere zakken te verkrijgen.

je moet er dan wel wat van geven he lianne anders blijft ook die 1,5 kilo idd een eeuwigheid staan lol

Ik deed trouwens met Tijger echt van ze lang zal ze leven geen eeuwigheid met 1,5 kilo SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2,5 maand? das 1500 gram delen door 75 dagen is net 20 gram per dag??? heb je een dwerghamster of zo? hahahaaha

Nee hoor, het is een echt konijn ;). Hij is alleen niet zo heel groot. Het is voldoende biks voor zijn gewicht, hij moet daarnaast ook veel hooi eten ivm slechte kiezen, en vergeet de dagelijkse portie groente niet. Als ik hem meer biks geef gaat hij minder hooi eten, en hooi vind ik toch even iets belangrijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het daar eens met de dierenwinkel over gehad en iemand van Hope Farms en die zeggen allebei dat een grote zak wel kan, maar dat je dan de grote zak moet opsplitsen in kleine zakjes die je vaccuum dichtmaakt en dan kan je er mee doen tot de houdbaarheidsdatum. Je moet het droog en donker bewaren. Als je het toch vochtiger of kouder en open bewaard kunnen de eitjes van mijt die in alle voer zitten mijt worden en je hele voer bederven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het daar eens met de dierenwinkel over gehad en iemand van Hope Farms en die zeggen allebei dat een grote zak wel kan, maar dat je dan de grote zak moet opsplitsen in kleine zakjes die je vaccuum dichtmaakt en dan kan je er mee doen tot de houdbaarheidsdatum. Je moet het droog en donker bewaren. Als je het toch vochtiger of kouder en open bewaard kunnen de eitjes van mijt die in alle voer zitten mijt worden en je hele voer bederven.

maar da's dan wel vaag,want juist de zakken van hopefarms liggen al open in de winkel:S niet opengemaakt maar de zak zelf zitten twee openingen in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .