Spring naar bijdragen
Shasta

Gerbil Agility!

Recommended Posts

Tonks heeft vandaag een hele interessante sprong gemaakt: vanuit het chincillabakje recht omhoog (en dan bedoel ik recht) en wel zo'n 50 cm. Ik stond voor de bak wat te prutsen aan het trapje (met een deurtje open dus), jumpt ie me daar ineens als een veer. En normaal springt ie ofwel weg of naar me toe, maar nu dus recht omhoog. Hij landde dan terug in het bakje en begon meteen verder te scharrelen....ik heb hem al eerder zien springen, maar dit was echt wel vreemd. Ik heb toch liever dat hij via mijn arm omhoog klimt...misschien teveel Agility? :)

Hij heeft zeker dit in z'n koppie:

Oeh springe springe springe JA spring .. ah.. net niet.. nog een keer * hijg hijg * en JUMP Ah.. weer mis :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enne,ik heb onlangs nog iets heel grappigs gevonden,op youtube. Gerbils of the Carribean! Dat liedje is ook echt goed vindf ik ^^

We sail the sea we search the seas for toilet paper tubes!...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het fototoestel is terug. Ik heb een map 'Gerbil agility' in mijn eerste eigen fotoalbum geplaatst. Het zijn foto's van tijdens het vrij rondlopen. Het is nog wat oefenen, maar er zitten er mooie tussen. Bovendien ben ik aan het rondzoeken naar lego voor parcoursen maar het zal allemaal wel wat duren, want er is in de week zoveel werk en als ik ze niet vaak genoeg laat rondlopen worden ze wat schrikachtiger en dan kan ik weer van voren af aan beginnen. Ze lopen 's ochtends en voor het eten ook rond, maar dat is op de 'gerbilzetel' en dan laten ze zich wel vaak aaien. Kan ik moeilijker foto's van nemen, want dan moet ik zorgen dat ze niet in de woonkamer gaan wandelen. Ik denk dat ze het toch wel fijn vinden want ze kruipen tijdens het foto's nemen op mijn schouders en ze zitten ook telkens klaar om tien uur :).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan het altijd eens proberen, maar of dat goede resultaten geeft met ons huidig fototoestel betwijfel ik. Een camera hebben we voorlopig niet...Maar in de toekomst zal ik zeker nog wel fotootjes bijmaken :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga over ene poosje als ik mijn gerbils heb, en ze aan me gewend zijn en tam enzo, misschien ook wel wat Agility oefeningetjes doen. Mara ik heb er ene vraagje over..Ik krijg twee gerbils, doen jullie het dan met eentje doen of met beide?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik laat ze meestal met zijn twee rondrennen...Dan kunnen ze samen op verkenningstocht. Maar in het begin durfde ik het nog minder goed en haalde ze ik één voor één. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit, als je een verlegen gerbil hebt en de andere

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

en de andere is wat tammer dan kan het helpen dat de meer verlegen gerbil zijn maatje bij zich heeft.Ze doen elkaar dan na. Mijn gerbils zijn eigenlijk altijd wel tam geweest, ze panikeerden nooit, ze zijn van kleinsaf vaak opgepakt en dan is het makkelijker...maar ze maakten wel bokkesprongen dus ja, je kan ze best oefenen met ze vast te nemen op een veilige hoogte. Das eigenlijk de belangrijkste tip die ik kan meegeven....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .