Ga naar inhoud

hoe oud word een NHD?

Delen

Aanbevolen berichten

Konijnen kunnen best heel oud worden!

Bunnyranchchanty (fokker van NHD) heeft wel eens een NHD gehad die wel 18 jaar geworden is.

Gemiddeld genomen(maar daar moet je me niet op vastpinnen) worden konijnen geloof ik rond de 10 jaar.

Uiteraard heeft de leeftijd ook zeker te maken met de verzorging en voeding die je konijn krijgt.

In nederland sterven veel konijnen veel te jong door onder andere overgewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'gemiddelde leeftijd konijn' ingetypt op Google:

Een ander dramatisch gegeven is dat konijnen 8-12 jaar kunnen worden en in Nederland de gemiddelde leeftijd op een jaar of drie ligt.

(Bron: http://www.animalfreedom.org/paginas/opinie/huisdieren/konijn_als_huisdier.html )

Gemiddelde leeftijd: 5-10 jaar (sommige echter 15 jaar)

(Bron: http://www.dierenartsonline.nl/adviesbrieven/konijnen/body_konijnen.html )

Dat in het algemeen over konijnen dus.

Als ik 'Gemiddelde leeftijd Nederlandse Hangoor Dwerg' intypt (NHD pakt ie niet krijg ik iets over tulpen :P) krijg ik:

Maar meer vind ik zo snel niet over de NHD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 9 maanden later...

De meeste konijnen sterven te jong binnen 3 maanden door aankoop dieren winkel....

( vaak binnen enkele dagen aan coc)

Foutief handelen eigenaar....drink fles verstopt ect...Maden door vies hok....

Of onkundig heid dierenarts.....

Als je konijntje dat allemaal overleeft.....komen de erfelijke gebreken nog om de hoek.

Ben jaar daar door heen ....zit je op 8 a 10 jaar daarna komen de uitzonderingen die veel ouder kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige konijntje ( echt al zeker ongeveer 8 jaar geleden) is maar 3 jaar geworden. Door foute verzorging, ik kon er toen niks aan doen, ik geloofde wat de dierenwinkel zei en wij hadden geen internet ofzo thuis. Gemengdvoer, te weinig hooi, slechte konijnen snoepjes, geen vriendje...

Nu ik veel beter ingelezen ben, vind ik het echt heel erg dat ik me konijnjte toen zo heb 'verwaarloosd' Doe het bij mijn konijnen nu echt heeel anders, ze eten SS onbeperkt hooi, een lekkere grote bak groenvoer elke dag. en ze zitten lekker met zijn tweetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn fokker zei gemiddeld 7 a 8 jr. Maar, hij zei ook dat ze veel ouder kunnen worden...

Denk dat het gissen is en denk dat veel konijnen veel te vroeg sterven en dat een goed gezond konijn met goede voeding en genoeg beweging echt wel ouder kan worden als 8 jaar.

Kennissen van ons vroeger hun nijn werd 21 jaar!!!!!!!! Dat zal vast uitzondering zijn, maar toch leuk om te weten dat het wel KAN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 11 jaren later...

Ik lees dat best veel konijnen alleen zitten en in een hok. Ik vind dat schokkend. Bij mij hebben ze een hele tuin en een omgebouwde schuur met drie verdiepingen en een kattenluikje. Ik wilde niet eens meer  konijnen, maar ze hadden een huisje nodig. Anyway. Mijn konijnen worden gemiddeld 12 jaar.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .