Ga naar inhoud

tulpen


Guus

Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraagje...

Guus was net even heel ondeugend en is op de vensterbank gesprongen... net voor wij hem eraf hebben gehaald heeft hij een heel klein hapje van het groen van de tulpen genomen...

Nu zie ik dat tulpen in de lijst met giftige planten staat...

Moet ik actie ondernemen?? Of vallen tulpen ook onder de planten die nooit 'getest' zijn op konijnen en zal het wel mee vallen??

Ik hoor het graag! Dank je wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt wel mee hoor..

Giftig is vaak betrekkelijk..Dan zijn bijv. alleen de bloemen giftig of juist alleen de stengel (melk).

Dat laatste zou voor de tulp ook wel eens kunnen gelden..

En het was maar 1 hapje ?

Je merkt nu ook nog niets aan het konijn ?

Misschien een beetje in de gaten houden, maar echte zorgen..hmmm...neuh..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat vermoeden had ik al... vandaar dat ik niet meteen in paniek de DA heb gebeld... hij is gewoon hardstikke vrolijk en eet gewoon nog (het is nu ongeveer een half uur geleden)

ik hou hem gewoon heel goed in de gaten...

Ik laat me vriend (anders moet ik er weer uit met die stomme krukken)vannacht nog wel ff kijken of hij zijn eten op heeft en alles nog goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel zo dat het lang kan duren voor je iets merkt...schijnt..

Zelfs maanden..

Moet eerlijk zeggen dat mij (nog) niet duidelijk is hoezo..Nah ja, wel een beetje natuurlijk..maar of je dat ook al met 1 hapje zal hebben...

Beetje onwaarschijnlijk..

En wat kan een dierenarts nu voor je betekenen ? Hooguit met woorden je geruststellen...

Tulp is misschien giftig, maar niet heel giftig of dodelijk giftig...

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar wilden wij beplanting in de tuin waar konijnen van af zouden blijven...

Logische keuze: giftige planten..Omdat ik aanhanger ben van de gedachte dat konijnen zelf ook prima weten wat wel of niet gegeten kan worden..

Nou..een hele giftlijst aan planten aangeschaft...en die beesten maar eten.........................

Zijn nog steeds springlevend....

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha dat is inderdaad wel grappig!

Ik had caroline een tijdje geleden ook al een keer iets gevraagd over giftige planten en zij zei toen ook dat de meeste erop staan omdat ze niet 'getest' zijn op konijnen en dus niet weten wat ze doen... dus ik denk dat jou 'giftige' planten dus gescarpt kunnen worden bij het algemene lijstje met giftige planten hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was bijna hilarisch..

Ik met die giflijst naar het tuincentrum en dan overal een bakje van meenemen..

Thuis voorgehouden...nou eten dat ze deden !!! Ja welk konijn slaat zo'n vers buffet af...........................

Wij teleurgesteld: ships, niet giftig genoeg...

Week erop:

Weer met die lijst naar het tuincentrum...weer plantjes..

Thuisgekomen: hap hap knaag knaag...weg plantje........

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Het maffe is, in de gewone tuin blijven ze wel af van de varen...

Zet ik een varen in hun tuin: eten !

Alleen Taxus hebben we niet geprobeerd..dat schijnt echt dodelijk te zijn..

Maar ja..

Heb 3 soorten Helleborussen gegeven..

Allemaal op..........

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, toen mijn nijnen nog los door te tuin liepen, had ik alle planten achter hekjes staan. Je weet wel, die hekjes waar normale mensen een rennetje voor hun konijnen mee maken. Nou, zo had ik dus een rennetje voor de planten. De rest vn de tuin was voor de nijnen.

Nu heb ik één grote ren voor de nijnen en staan er weer plantenpotten verspreid door de tuin. Als ik de ren verschoon, laat ik de deur open staan. Soms gaan ze dan nog even op onderzoek door de tuin. Bij voorkeu zitten ze dan aan de hulst te knagen. Schijnt ook giftig te zijn. Ik stuur ze er wel steeds weg, maar ik krijg het ze niet afgeleerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .