Ga naar inhoud

konijn knaagt aan de tralis


astrid1988

Aanbevolen berichten

hoi allen maal

ik heb een probleem mijn konijntje staat in mijn slaapkamer . maar toen ik hem net had en ik hem binnen had geplaats gaf ik hem eten toen die aan de trailis ging knaagen . nouw hoor ik elke ogtent om half 6 mijn konijn aan de tralis knagen . dat komt denk ik door dat ik hem voor heen toen eten gaf als die dat deed . maar nu geef ik hem eten als die stil is dus als die niet mer knaagt aan die tralis . doe ik dat zo goed om het hem af te leren want ik wil dit afleren weten julie nog tips voor mijn .hij is niet een zaam hij heft het hartsike goed want dat las ik ook nog dat ze dut kunnen doen als ze een zaam zijn . want hij loopt los als ik thuis ben . en hij heeft een knuffel in zijn hok . en hij licht ge woon lekker lang uit als die in ze hok zit . het is allen sohtend`s dat die dat doet .en als die los loopt springt die ook in de ronte en rent in de ronte . weten julie hoe ik dat knagen aan de tralis kan afleren .veel liefs astrid en konijntje teddy :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal word er zo'n waterspray-ding aangeraden.(ben ff vergeten hoe dat heet). Als hij aan z'n tralies knaagt water over hem heen spuiten, het liefst op zo'n manier dat hij niet ziet dat jij dat doet (maar dat is best wel moeilijk). Hem pas voer geven als hij stil is, is in ieder geval goed, anders krijgt hij z'n zin en word het alleen maar erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal word er zo'n waterspray-ding aangeraden.(ben ff vergeten hoe dat heet). Als hij aan z'n tralies knaagt water over hem heen spuiten' date=' het liefst op zo'n manier dat hij niet ziet dat jij dat doet (maar dat is best wel moeilijk). Hem pas voer geven als hij stil is, is in ieder geval goed, anders krijgt hij z'n zin en word het alleen maar erger.[/quote']

Plantenspuit bedoel je???:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan verveling zijn, maar dat hoeft niet. Toen ik een koppel konijnen binnen had zitten, deden ze het ook. Het zijn gewoonte-dieren. Als ze eenmaal weten dat ze op een bepaalde tijd eten krijgen, willen ze altijd om die tijd eten. Als je ze een tijdje wat later eten geeft, wordt het vanzelf minder. (Dat was bij mij in de vakantie ook altijd zo.)

Hou er wel rekening mee dat hij dan weer op die nieuwe tijd eten verwacht! Dus als je hem nu steeds om 8 uur eten gaat geven, zal hij over een tijdje waarschijnlijk rond 8 uur aan zijn hok gana knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijntje is altijd gelukkiger als die een vriendje heeft. Ik kreeg Tijger ook alleen, en hij vond het harstikke leuk hier en ging ook altijd relax liggen, maar sinds dat Bloem erbij zit, is die NOG liever, leuker, relaxter, gelukkiger.

Je ziet gewoon dat ze samen een konijnentaal verstaan en ook echt alles samen doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinds een week. maar dit is mijn eerste konijn als huis dier . ik heb ook niet het iede dat die eenzaam is want huis is vet blij als die mijn ziet en springt en rent door de slaapkamer allen het is sogtends dat die aan die tralis bijt en ik heb een teddy widder konijntje :D:P . ik heb nog een vraag als die los loopt in me slaap kamer dan wil die altijd op bed maar dat mag die niet zo draai ik dat toe laat kan ik me bed verschoonen hahahhah .ik krijg hem ook niet zindelijk .weten julie meschien hoe ik dat kan afleren hahah of doen julie konijnen dat ook steets op bed of bank springen en dan plassen groetjes astrid .

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar weten julie hoe dat komt dat die als die op bed is gaat plassen of als die op de bank springt . want hij wil altijd op bed maar dat mag die niet hebben julie konijnen dat ook . en hoe moet ik dat afleren .

Hobbit plast altijd als hij bij mij moeder op schoot zit of als hij naast haar zit xD. Heel grappig want bij mij en bij mijn broertje doet hij dat niet. Mijn moedervind het alleen niet zo grappig :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij knaagt heel vaak aan de tralies

hij is er dan niet mee eens dat ie in zijn hok terug moet

terwijl die heel veel aandacht krijgt

dus ik denk als die dat vaker doet ook meer aandacht wil

al moet je soms hardt zijn en niet laten over halen als hij door gaat

lukt mij ook niet altijd hoor maar hij komt niets tekort

Link naar reactie
Delen op andere sites

en trouwens

mijn nijn is eigenlijk van begins af aan erg zindelijk

hij heeft nog maar 2 keer op de bank geplatst

en toen ie toen wist dat het niet mocht ook nooit meer gedaan

wel poepen op de bank dat doet ie wel

alleen de laatste tijd mag ie neit meer op de bank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijn is vorige week samen met mij gaan logeren bij mijn ouders. Daar stond ze op mijn slaapkamer en knaagde ook elke ochtend aan de tralies. Nu is ze weer thuis in de woonkamer en alle ellende is voorbij. Bij haar is het puur aandacht vragen, willen spelen en om vriendschap vragen. Dus je kunt het beste er eentje bijnemen of ergens anders neerzetten en het knagen negeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aah weees gerust het is idd echt puur aandacht die wil hebben

hij doet het wanneer die de hele dag heeft los gelopen en dan van mij weer in de kooi moet omdat we moeten gaan ofzo...!!

en daar is ie dan niet mee eens

en idd met eten ook ik heb er opgelet;)

zo astrid zit weer vol informatie;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Startman; ik heb EXACT hetzelfde! ben heel erg benieuwd wat jij hier aan probeert te doen.. want omdat ik het zat was om elke dag de bankhoezen te wassen ben ik er (oude) handdoeken op gaan leggen, praktisch gezien prima plan, maar het ziet er niet erg gezellig uit als er bezoek is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .